اخبار


2 دقیقه پیش

عکس: استهلال ماه مبارک رمضان

همزمان با آغاز ماه مبارک رمضان جمعی از کارشناسان حوزه نجوم همراه با نماینده دفتر استهلال مقام معظم رهبری عصر دوشنبه هفدهم خرداد برای رصد هلال شب اول ماه مبارک رمضان بوسیله ...
2 دقیقه پیش

تا 20 سال آینده 16 میلیون بیکار داریم

وزیر کشور گفت: در نظام اداری فعلی که می‌تواند در ۱۰ روز کاری را انجام دهد، در ۱۰۰ روز انجام می‌شود و روند طولانی دارد که باید این روند اصلاح شود. خبرگزاری تسنیم: عبدالرضا ...

بانک‌های با سود بالا، شما را فریب ندهند


خبرگزاری ایسنا: معاون نظارت بانک مرکزی هشدار داد: موسسات مالی و اعتباری نباید با پول مردم در بازار ارز، سکه و ملک سرمایه‌گذاری کنند.

خبرگزاری ایسنا: معاون نظارت بانک مرکزی هشدار داد: موسسات مالی و اعتباری نباید با پول مردم در بازار ارز، سکه و ملک سرمایه‌گذاری کنند.

ابراهیم درویشی - معاون نظارت بانک مرکزی - با بیان این مطلب اظهار کرد: از نیروی انتظامی، دادستان‌ها، فرمانداری‌ها، استانداری‌ها و مراجع قضایی خواهش می کنیم هر جایی که تابلوی موسسه مالی و اعتباری زده می‌شود بررسی‌های لازم در زمینه داشتن مجوز آن موسسه انجام شود و نگذارند موسساتی این چنینی مثل قارچ رشد کرده وبا پول مردم در بازار ارز ، سکه و ملک سرمایه‌گذاری کنند.

درویشی تاکید کرد:مردم باید توجه داشته باشند وجوه خود را در موسسه‌هایی سپرده گذاری کنند که مجوز بانک مرکزی گرفته‌اند.

وی ادامه داد: اگر موسسه، بانک یا صندوقی سودهای بالا می دهد، ناشی از کمبود نقدینگی آنهاست، بنابراین مردم به سراغ این موارد نروند، زیرا آن‌ها فقط می خواهند کمبود نقدینگی خود را تامین کنند.

معاون نظارت بانک مرکزی یادآور شد: بارها بارها هشدار داده‌ایم و البته کسانی هم که ملکشان را به این موسسات متخلف و متقلب نیز اجاره داده و یا بفروشند نیز شریک جرم هستند.


ویدیو مرتبط :
استقبال بانک مرکزی از تصمیم بانک ها برای کاهش نرخ سود

خواندن این مطلب را به شما پیشنهاد میکنیم :

پیشنهاد بانک مرکزی درباره نرخ سود بانکی ۸۹



 

پیشنهاد بانک مرکزی درباره نرخ سود بانکی ۸۹

 

 

بانک مرکزی نرخ سود تسهیلات بانکی سال آینده در بسته سیاستی- نظارتی نظام بانکی را ۱۲ درصد ( همانند سال جاری) پیشنهاد کرد.

 


مدیرکل نظارت بر بانکها و موسسات اعتباری بانک مرکزی در گفتگو با مهر درباره تعیین نرخ سود بانکی سال ۸۹ گفت: بانک مرکزی نرخ سود بانکی سال آتی را در بسته سیاستی- نظارتی سال آینده ۱۲ درصد پیشنهاد کرده است و این نرخ همانند نرخ سود بانکی امسال خواهد بود.

 


حمید تهرانفر با بیان اینکه بانک مرکزی نرخ سود سال آتی را با در نظر گرفتن تمام پارامترها پیشنهاد کرده است، افزود: این نرخ باید به تصویب شورای پول و اعتبار و تائید هیئت وزیران برسد.

 


در همین حال، شمس الدین حسینی سخنگوی اقتصادی دولت گفته است: شرایط برای کاهش نرخ سود تسهیلات بانکی در سال آینده فراهم شده است.

 


حسینی اظهار داشته است: نرخ سود در شورای پول و اعتبار در چارچوب عملیات قانون بانکی بدون ربا تعیین می شود که پس از تایید این شورا باید به تایید رئیس جمهور نیز برسد، همچنین بسته سیاستهای پولی و مالی سال ۸۹ در دستور کار این شوراست که نرخ سود نیز در آن منعکس خواهد شد و به محض تصویب بسته، نرخ سود بانکی و اوراق مشارکت اعلام می شود.

 


حسینی افزوده است: دولت به دنبال ایجاد فضای مناسب برای اثربخشی نرخ سود است، این در حالی است که مدیریت نقدینگی و کاهش تورم در یکسال گذشته موفقیت آمیز بوده و فضای عملیاتی برای کاهش نرخ سود فراهم شده است.

 


همچنین محمود بهمنی رئیس کل بانک مرکزی با بیان اینکه بسته سال ۸۹ در جلسه شورای پول و اعتبار در حال بررسی است، عنوان کرد: بیشتر در خصوص مسائل اساسی نظیر نرخ سود بانکی، نسبتهای قانونی، بخشهای اقتصادی و مسائلی که می تواند با توجه به شرایط روز روی نرخ سود تاثیر بگذارد، کار شده است.