اخبار


2 دقیقه پیش

عکس: استهلال ماه مبارک رمضان

همزمان با آغاز ماه مبارک رمضان جمعی از کارشناسان حوزه نجوم همراه با نماینده دفتر استهلال مقام معظم رهبری عصر دوشنبه هفدهم خرداد برای رصد هلال شب اول ماه مبارک رمضان بوسیله ...
2 دقیقه پیش

تا 20 سال آینده 16 میلیون بیکار داریم

وزیر کشور گفت: در نظام اداری فعلی که می‌تواند در ۱۰ روز کاری را انجام دهد، در ۱۰۰ روز انجام می‌شود و روند طولانی دارد که باید این روند اصلاح شود. خبرگزاری تسنیم: عبدالرضا ...

بانفوذترین چهره جهان از نگاه مجله تایم


تصویر کریستین لاگارد، رئیس صندوق بین‌المللی پول بر ویژه‌نامه صد چهره بانفوذ نشریه تایم نقش بسته است. نشریه تایم طبق روال هر سال به معرفی 100 شخصیت بانفوذ جهان پرداخت و نام 40 زن را به‌عنوان افراد با نفوذ جهان ذکر کرده است که در این میان چهره رئیس صندوق بین‌المللی پول به‌عنوان برجسته‌ترین آنان مشاهده می‌شود.

روزنامه دنیای اقتصاد: تصویر کریستین لاگارد، رئیس صندوق بین‌المللی پول بر ویژه‌نامه صد چهره بانفوذ نشریه تایم نقش بسته است. نشریه تایم طبق روال هر سال به معرفی 100 شخصیت بانفوذ جهان پرداخت و نام 40 زن را به‌عنوان افراد با نفوذ جهان ذکر کرده است که در این میان چهره رئیس صندوق بین‌المللی پول به‌عنوان برجسته‌ترین آنان مشاهده می‌شود.

تایم در مورد علل انتخاب لاگارد در این فهرست نوشته است: «برای ایجاد ثبات در اقتصاد جهان هیچ سازمانی حیاتی‌تر از صندوق بین‌المللی پول نیست. تصمیمات این صندوق بر زندگی میلیاردها نفر تاثیر می‌گذارد.

بنابراین شخصی که ریاست آن را برعهده دارد باید یک راهبر برجسته و تاثیرگذار باشد. کریستین لاگارد از این استاندارد بالا برخوردار است. وی توانسته است از زمان انتخابش در این سمت در سال 2011 توسط بیش از 100 کشور عضو صندوق بین‌المللی پول، با توانمندی خود صندوق را در دوره‌های پرالتهاب اقتصاد جهان رهبری کند.

بانفوذترین چهره جهان از نگاه مجله تایم

او نخستین زنی است که یک نهاد بزرگ بین‌المللی را رهبری می‌کند، نخستین زن وزیر دارایی فرانسه بوده است و نخستین زنی بوده که نقشی کلیدی در یک اقتصاد پیشرفته ایفا کرده است. نقش او در ایجاد ثبات برای اقتصاد یونان و اجتناب از بروز یک بحران گسترده‌تر در اروپا فراموش نشدنی است. او به شدت تاثیرگذار است و یک رهبر کاریزماتیک محسوب می‌شود که در سطح جهان مورد احترام است.

در این فهرست که سیزدهمین فهرست از این دست محسوب می‌شود، نام طیف گسترده‌ای از شخصیت‌های جهان از هنرمندان گرفته تا رهبران، نمادها و پیشگامان هر حوزه به چشم می‌خورد، از لئوناردو دی‌کاپریو، هنرپیشه گرفته تا مارک زوکربرگ بنیان‌گذار فیس بوک و کریستین لاگارد، رئیس صندوق بین‌المللی پول و دونالد ترامپ نامزد ریاست‌جمهوری آمریکا.

در صفحه 32 روزنامه امروز نیز گزارش مشروحی درباره چهره‌های سینمایی این فهرست درج شده است. در این فهرست نام افرادی به چشم می‌خورد که توانسته‌اند الهام‌بخش سایرین باشند. البته تایم تاکید کرده است که این تاثیرگذاری می‌تواند در جهت مثبت یا منفی باشد.

پرونده هر فردی که نامش در این فهرست مشاهده می‌شود توسط فرد مشهور دیگری به رشته تحریر درآمده است به‌عنوان مثال بیل و ملیندا گیتس درباره مارک زوکربرگ و همسرش نوشته‌اند، اوباما درباره آنگ‌سان‌سوچی رهبر برمه نوشته و جوبایدن درباره پاپ فرانسیس مقاله‌ای به رشته تحریر درآورده است. اوباما برای یازدهمین بار نامش در این فهرست مشاهده می‌شود و کلینتون و مرکل به ترتیب برای دهمین و نهمین بار در این فهرست جای گرفته‌اند. تایم نوشته است: «اینها افرادی هستند که قادر بوده‌اند ما را به فکر وادارند.»


ویدیو مرتبط :
50 ویدیوی برتر/طنز یوتیوب به انتخاب مجله تایم: شماره 4

خواندن این مطلب را به شما پیشنهاد میکنیم :

«چهره خندان ایران» در میان 100 شخصیت اثرگذار جهان از نگاه تایم



اخبار,اخبار امروز,اخبار جدید

رابین رایت، نویسنده و پژوهشگر آمریکایی، در توصیف وزیر امور خارجه ایران نوشته که او «چهره خندان انقلاب ایران» است.

 رولا غنی، همسر رییس جمهوری افغانستان، هیلاری کلینتون، کاندیدای دمکرات انتخابات آینده ریاست جمهوری آمریکا، آنگلا مرکل، صدراعظم آلمان، ملک سلمان، پادشاه عربستان سعودی، مارین لو پن، رهبر حزب جبهه ملی فرانسه، جوکو ویدودو، رییس جمهوری اندونزی، الیزابت وارن، سناتور حزب دمکرات آمریکا، آلکسیس تزاپریس، نخست وزیر یونان و سامانتا پاور، نماینده و سفیر آمریکا در سازمان ملل متحد، دیگر برگزیدگان فهرست «رهبران» اثرگذار جهان در سال ۲۰۱۴ به انتخاب مجله تایم هستند.

رابین رایت، نویسنده و پژوهشگر آمریکایی، در توصیف وزیر امور خارجه ایران نوشته که او «چهره خندان ایران» است.

خانم رایت با اشاره به نقش محمدجواد ظریف در پایان جنگ ایران و عراق، آزادی گروگان‌های آمریکایی در لبنان و روی کار آمدن دولت جدید در افغانستان پس از سقوط حکومت طالبان، نوشته که او «محور دیپلماسی هسته‌ای» جمهوری اسلامی است.

در بخش «هنرمندان»، بردلی کوپر، هنریشه آمریکایی در صدر فهرست قرار دارد. ریچارد لینکلیتر، امی شومر، جیل سولووی، تیم مک‌گرو و جولین مور از دیگر چهره‌های این فهرست‌اند.

پاپ فرانسیس، رهبر کاتولیک‌های جهان و ملاله یوسف‌زی، فعال نوجوان حقوق بشر از پاکستان، نیز در فهرست شخصیت‌های اثرگذار تایم در سال ۲۰۱۴ قرار دارند.

در فهرست پیشگامان، نام یک ایرانی دیگر به چشم می‌خورد که البته ملیت آمریکایی دارد؛ پردیس ثابتی که تایم از او به عنوان «کارآگاه ابولا» نام برده است.

جی کریگ ونتر، دانشمند ژنتیک آمریکایی، درباره خانم ثابتی نوشته که او «کاری بسیار مهم» برای مبارزه با اپیدمی ابولا در غرب آفریقا انجام داد.

به نوشته ونتر، در طول تحقیقات و کاری که پردیس ثابتی، رهبری آن را بر عهده داشت، بسیاری از همکاران و اعضای تیم او بر اثر ابتلا به ویروس مرگبار ابولا کشته شدند اما نتیجه همین تحقیقات جان بسیاری را از مرگ حتمی نجات داد.

اما در بخش «غول‌ها»ی فهرست سال ۲۰۱۴ مجله تایم، کینی وست، خواننده آمریکایی، در صدر قرار دارد.

ایلان ماسک، بنیان‌گذار و مدیرعامل اسپیس‌اکس و از بزگترین مخترعان جوان آمریکا، از کینی وست به عنوان یک «خط شکن» نام برده که «تواضع دروغین ندارد» و «نباید هم چنین تواضعی داشته باشد».

ملودی هابسن، تاجر آمریکایی و رییس هیات مدیره کمپانی تولید انیمیشن دریم‌ورکز، تیم کوک، مدیرعامل شرکت آمریکایی اپل، الیزابت هولمز، بنیانگذار و مدیرعامل شرکت خدمات پزشکی و سلامتی ثرانوز، سوزان وویتسکی، مدیرعامل یوتیوب، چاندا کوچهار، مدیر بانک هندی آی‌سی‌آی‌سی‌آی و کیم کارداشیان، خواننده آمریکایی و همسر کینی وست، از دیگر چهره‌های فهرست «غول‌ها»ی مجله تایم در سال ۲۰۱۴ هستند.


اخبار سیاست خارجی - تیک