اخبار


2 دقیقه پیش

عکس: استهلال ماه مبارک رمضان

همزمان با آغاز ماه مبارک رمضان جمعی از کارشناسان حوزه نجوم همراه با نماینده دفتر استهلال مقام معظم رهبری عصر دوشنبه هفدهم خرداد برای رصد هلال شب اول ماه مبارک رمضان بوسیله ...
2 دقیقه پیش

تا 20 سال آینده 16 میلیون بیکار داریم

وزیر کشور گفت: در نظام اداری فعلی که می‌تواند در ۱۰ روز کاری را انجام دهد، در ۱۰۰ روز انجام می‌شود و روند طولانی دارد که باید این روند اصلاح شود. خبرگزاری تسنیم: عبدالرضا ...

باند سارقان گوشتخوار متلاشی شد



 

باند سارقان گوشتخوار متلاشی شد

 

اعضای باندی كه با سرقت خودروهای حامل مرغ و گوشت و فروش اموال، از خودروهای حامل آن برای سرقت از منازل استفاده می‌كردند، دستگیر شدند.

 

از مدتی پیش و به دنبال چند فقره شكایت مردمی در پلیس آگاهی تهران مشخص شد سارقان حوالی نیمه شب پس از سرقت خودروهای حامل گوشت و مرغ، ابتدا این اقلام را به فروش رسانده و سپس با استفاده از خودروها برای سرقت از منازل، در مرحله بعدی لوازم باارزش این خودروها را سرقت كرده و آنها را در حاشیه شهر رها می‌كنند.



با افزایش این شكایت‌ها، پرونده در شعبه ۱۷ پلیس آگاهی تهران در دستور كار پلیس آگاهی قرار گرفت و با تحقیقات مقدماتی ابتدا ردپای یكی از سارقان سابقه‌دار به نام یاسر (۳۷ ساله) در این سرقت‌ها شناسایی شد و هنگامی كه ماموران به محل سكونت سابق وی مراجعه كردند، متوجه شدند یاسر پس از دستگیری و هنگام تحمل كیفر در زندان از همسرش جدا شده و اكنون در مكان مشخصی ساكن نیست.

 


با مشخص شدن این موضوع، ماموران پلیس آگاهی در ادامه تحقیقات خود موفق به شناسایی یكی از محل‌های رفت و آمد یاسر (متهم تحت تعقیب) در غرب تهران شدند و پس از چند شبانه‌روز تعقیب و مراقبت وی را كه در حال تردد با یك دستگاه خودروی پرشیای نقره‌ای رنگ بود، شناسایی و دستگیر كردند.

 


با انتقال یاسر به اداره ۱۷ پلیس آگاهی، وی در تحقیقات مقدماتی ابتدا منكر سرقت پس از آزادی از زندان شد اما پس از مشاهده دلایل و مدارك جمع‌آوری شده از سوی كارآگاهان پلیس آگاهی، زبان به اعتراف گشود و همدستان خود از جمله برادرش را به عنوان یكی از اعضای باند سرقت خودروهای حامل گوشت و مرغ معرفی كرد.



● دستگیری در هواكش دستشویی

با اعتراف اولیه متهم، دادیار امیراسماعیل رضوانفر در شعبه چهارم دادیاری دادسرای جنایی دستور دستگیری اعضای این باند را صادر كرد و در اولین اقدام مخفیگاه رجب برادر سركرده باند را شناسایی كردند.



رجب كه محل سكونت و مخفیگاه خود را به دوربین مداربسته مجهز كرده بود، با مشاهده ماموران در اطراف مجتمع محل سكونتش با قطع برق، مخفی شد كه ماموران پس از ورود به محل، سرانجام پس از چند ساعت متهم را در حالی كه داخل هواكش دستشویی مخفی شده بود، دستگیر كردند.



● كشف اموال

سرهنگ عباسعلی محمدیان، رئیس پلیس آگاهی تهران در این باره به خبرنگار ما گفت: پس از دستگیری رجب در هواكش دستشویی ماموران از محل سكونت وی مقادیر قابل توجهی لوازم منزل و تعدادی رادیوپخش و ۵‌/‌۱ تن برنج را كشف كردند كه هنگام انتقال متهم به پلیس آگاهی یك دستگاه خودروی زانتیای مسروقه نیز از پاركینگ محل سكونت متهم كشف شد.



سرهنگ محمدیان اضافه كرد: در تحقیقات بعدی با شناسایی دیگر اعضای گروه به نام‌های مهدی، جمال، ایمان، بیژن و رحمت این متهمان نیز یكی پس از دیگری در مناطق احمدآباد مستوفی و اسلامشهر دستگیر شدند و در بازرسی از مخفیگاه آنها مقادیر قابل توجهی اموال مسروقه كشف شد.



رئیس پلیس آگاهی تهران افزود: متهمان علاوه بر سرقت خودروهای حامل بار در چندین مرحله نیز از مغازه‌های فروش لوازم منزل و قصابی‌ها سرقت كرده‌اند كه تاكنون تعدادی از محل‌های سرقت در تهران و كرج شناسایی شده است.

 

 


ویدیو مرتبط :
صاعقه خودروی سارقان را متلاشی کرد

خواندن این مطلب را به شما پیشنهاد میکنیم :

باند بزرگ سارقان زورگیر در کرج متلاشی شد



 سارقان زورگیر , زورگیری

باند بزرگ سارقان زورگیر در کرج متلاشی شد

یک باند بزرگ سارقان زورگیر در شهرستان کرج، در پی همکاری پلیس با مردم و سرعت عمل بالای نیروی انتظامی متلاشی شد.

 این باند متشکل از 20 سارق، زورگیر و دختران معتاد است که به طور کامل شناسایی و متلاشی شده است.

فرمانده نیروی انتظامی این شهرستان بعد از ظهر امروز در جمع خبرنگاران این خبر را اعلام کرد و گفت: در شامگاه 14 مهر ماه سال جاری، یکی از شهروندان پس از اینکه رفتار مشکوک سرنشینان یک خودرو پیکان را می‌بیند، بلافاصله نیروی انتظامی را در جریان گذاشته و ماموران ما وارد عمل شدند.

سید حسین سید حقیقی افزود: زمانی که پلیس به محل رسید، این افراد در حال سرقت یک خودرو پژو بودند که با هوشیاری ماموران و تعقیب سارقان سرنخ‌هایی از یک باند بزرگ سرقت، تجاوز به عنف، زورگیری و تبهکاری به دست آمد.

وی تصریح کرد: بلافاصله ماموران پلیس کارهای اطلاعاتی و تخصصی برای شناسایی و انهدام این باند را در دستور کار قرار دادند و نهایت در کمتر از 15 روز این باند بزرگ شناسایی شد.

فرمانده نیروی انتظامی شهرستان کرج ادامه داد: پس از شناسایی کامل باند و کشف مخفیگاه این باند در باغستان کرج طی یک عملیات ضربتی و زمانی که اکثر اعضای باند در مخفیگاه بودند، 20 نفر از اعضای باند که از جمله اراذل و اوباش، دختران معتاد، فروشندگان مواد مخدر و سارقان حرفه‌ای دستگیر شدند.

سید حقیقی افزود: شگرد این گروه استفاده از دختران معتاد برای به دام انداختن رانندگان خودروهای گران قیمت بود.

وی بیان داشت: در مخفیگاه تبهکاران چندین قبضه قمه و شمشیر و مواد مخدر از نوع شیشه و حشیش، دو خودروی مسروقه، تعدادی گوشی همراه و حتی اسکناس‌های جعلی کشف و ضبط شد.

سید حقیقی در پایان گفت: شناسایی این باند بزرگ یکی از موفقیت‌های نیروی انتظامی کرج به شمار می‌آید و همچنان تحقیقات از تبهکاران برای شناسایی ابعاد فعالیت‌های مجرمانه آنها اعم از زورگیر، تجاوز به عنف، سرقت و توزیع مواد مخدر در حال انجام است./فارس