اخبار


2 دقیقه پیش

عکس: استهلال ماه مبارک رمضان

همزمان با آغاز ماه مبارک رمضان جمعی از کارشناسان حوزه نجوم همراه با نماینده دفتر استهلال مقام معظم رهبری عصر دوشنبه هفدهم خرداد برای رصد هلال شب اول ماه مبارک رمضان بوسیله ...
2 دقیقه پیش

تا 20 سال آینده 16 میلیون بیکار داریم

وزیر کشور گفت: در نظام اداری فعلی که می‌تواند در ۱۰ روز کاری را انجام دهد، در ۱۰۰ روز انجام می‌شود و روند طولانی دارد که باید این روند اصلاح شود. خبرگزاری تسنیم: عبدالرضا ...

بالاخـره شرایـط خرید و فروش مسکن مهـر چیست؟



اخبار,اخبار اقتصادی,معاملات مسکن مهر

 
اخبار اقتصادی - بالاخـره شرایـط خرید و فروش مسکن مهـر چیست؟

علی‌رغم اعلام آزادسازی معاملات مسکن مهر، سه مدل متفاوت برای نقل و انتقال این واحدهای مسکونی از سوی مسئولان مربوطه عنوان شده و به تازگی هم وزارت راه و شهرسازی اعلام کرده که به زودی دستورالعمل خرید و فروش واحدهای مسکن مهر نهایی می‌شود.

به گزارش ایسنا، حدود سه ماه پیش وزیر راه و شهرسازی از آزادسازی معاملات مسکن مهر خبر داد و اعلام کرد که واحدهای مسکن مهری که آماده تحویل هستند می‌توانند خرید و فروش شوند. از زمان مطرح شدن این خبر از سوی وزیر، هریک از معاونان وی اظهارات متفاوتی درباره شرایط خرید و فروش‌ این واحدها اعلام کرده‌اند.

به گونه‌ای که قائم مقام وزیر راه و شهرسازی در امور مسکن مهر سه شرط لازم برای نقل و انتقال واحد‌های مسکن مهر را رسیدن این واحدها به مراحل مالی و اقساطی و ‌دریافت دفترچه قسط متقاضیان، بدهکار نبودن و نداشتن معوقه‌ به بانک مسکن و در آخر بدهکار نبودن به سازمان ملی زمین و مسکن و شرکت عمران شهر‌های جدید عنوان کرد.

از سوی دیگر پژمان، رییس سازمان ملی زمین و مسکن کشور نیز گفته است صاحبان واحدهای مسکن مهر می‌توانند در صورت داشتن سند واحد مسکونی، سند را انتقال دهند و واحدهای مسکونی که هنوز سند دار نیستند را به صورت وکالت‌نامه واحدشان را انتقال دهند.

اما چند روز پیش نریمان، مدیرعامل شرکت عمران شهرهای جدید اظهار کرد که معاملات مسکن مهر فقط برای متقاضیان مسکن مهر آزاد است و برای آزادسازی عمومی واحدها برنامه‌های دیگری داریم.

به گفته وی فعلا آزادسازی معاملات برای واحدهای مسکونی است که تکمیل و آماده تحویل هستند.

هرچند با آزادسازی معاملات مسکن مهر بازار این بخش رونق می‌گیرد، خرید و فروش‌های غیرقانونی برچیده می‌شود و پیمانکاران برای تحویل هر چه سریع‌تر این واحدها ترغیب می‌شوند اما باید شرایط مشخص و واحدی برای چگونگی واگذاری این واحدها درنظر گرفته و اعلام شود تا متقاضیان خرید و فروش نیز بتوانند بر اساس آن برنامه‌ریزی کنند.
اخبار اقتصادی - ایسنا

 


ویدیو مرتبط :
انیمشن پندانه و مشکلات خرید و فروش مسکن !!

خواندن این مطلب را به شما پیشنهاد میکنیم :

خرید و فروش وام مسکن متوقف شد



 

 

خرید و فروش وام مسکن متوقف شد

 

 

مدیرعامل بانک مسکن با بیان اینکه مطالبات معوق نداریم، گفت: برای جلوگیری از خرید و فروش وکالتی وام خرید مسکن و متضررشدن مردم، اوراق ممتاز جایگزین وام خرید مسکن شد.

قدرت الله شریفی در گفتگو با مهر رقم تسهیلات پرداختی بانک مسکن در بخش مسکن مهر از ابتدای اجرای طرح تاکنون را 70 هزار میلیارد ریال اعلام کرد و گفت: تاکنون 162 هزار میلیارد ریال قرارداد برای پرداخت تسهیلات به بخش مسکن مهر منعقد شده است که این رقم با توجه به میزان تعهدات بانک باید به 200 هزار میلیارد ریال برسد.

مسکن مهر

مدیرعامل بانک مسکن از اختصاص 121 هزار میلیارد ریال خط اعتباری دیگر در بخش مسکن مهر بر اساس وعده بانک مرکزی خبرداد و تصریح کرد: در پرداخت تسهیلات فقط بر روی مسکن مهر متمرکز نشده ایم، بلکه مسکن مهر تنها یکی از حوزه های فعالیت بانک است، ولی به دلیل گستردگی، شتاب و پیشرفت مسکن مهر بخش عمده ای از فعالیتهای بانک در این بخش صورت می گیرد.

وی با تاکید بر اینکه به تعهدات خود در قبال سپرده گذاران عمل می کنیم، از پرداخت 202 هزار میلیارد ریال تسهیلات در بخشهای مختلف توسط بانک مسکن خبرداد و عنوان کرد: از این رقم 97 درصد تسهیلات یعنی رقمی معادل 196 هزار میلیارد ریال به بخش مسکن اختصاص یافته است.

مطالبات معوق نداریم

شریفی با بیان اینکه بانک مسکن با مطالبات معوق کمتری نسبت به سایر بانکها مواجه است، دلیل آن را دریافت وثایق ملکی به  عنوان پشتوانه تسهیلات پرداختی اعلام کرد و گفت: افرادی هم که تسهیلات مسکن دریافت می کنند، برای حفظ مسکن خریداری شده و به عبارتی سرپناه خود، به موقع اقساط را پرداخت می کنند.

طرحهای جدید

وی از ارائه چند طرح بانک مسکن به شورای پول و اعتبار برای تصویب خبرداد و افزود: این طرحها به زودی در شورای پول و اعتبار تصویب و پس از نهایی شدن اعلام خواهد شد.

اوراق مسکن

مدیرعامل بانک مسکن با بیان اینکه استفاده و خریداری اوراق مسکن برای واحد مسکونی که از تسهیلات 18 میلیون تومانی خرید مسکن بانک مسکن استفاده نکرده باشد، بلامانع است، اظهارداشت: بر این اساس افراد می توانند برای هر واحد مسکونی تا مبلغ 20 میلیون تومان از اوراق مسکن استفاده کنند.

وی با اشاره به افزایش وام ساخت مسکن از 15 به 30 میلیون تومان، در مورد ممنوعیت خرید و فروش وام مسکن گفت: بانک به منظور جلوگیری از متضرر شدن مردم و حل مشکل خرید و فروش وام مسکن، اوراق ممتاز را جایگزین کرده است، به نحویکه با سپرده گذاری، تا مبلغ 20 میلیون تومان از این اوراق یا خودشان استفاده کنند و یا اینکه در بازار عرضه کنند.

شریفی ادامه داد: فردی که این تسهیلات را از بازار دریافت می کند، می تواند خانه را به نام خود خریداری نماید، تمام این اقدامات هم برای حل مشکلاتی که در بخش خرید و فروش وام 18 میلیون تومانی خرید مسکن ایجاد می شود، صورت گرفته است.

وی عنوان کرد: خرید و فروش وام خرید مسکن به صورت وکالتی مردم را متضرر می کند، زیرا پس از فوت یکی از طرفین و یا ورشکستگی مشکلاتی ایجاد می شود، بنابراین وام حساب ممتاز را جایگزین کردیم تا مردم از آن استفاده کنند.

مدیرعامل بانک مسکن نرخ این اوراق را در بازار متغیر عنوان کرد و گفت: اما نرخ سود تسهیلات آن در بانک 12 درصد است.

اوراق مسکن در فرابورس

به گفته وی برای رفع نوسانات قیمت، اوراق مذکور را به فرابورس بردیم، زیرا این نوسانات قیمتی در بورس وجود نخواهد داشت و به نوعی اوراق مسکن ارزش واقعی خود را پیدا می کنند...../تحلیل:عصرایران