اخبار


2 دقیقه پیش

عکس: استهلال ماه مبارک رمضان

همزمان با آغاز ماه مبارک رمضان جمعی از کارشناسان حوزه نجوم همراه با نماینده دفتر استهلال مقام معظم رهبری عصر دوشنبه هفدهم خرداد برای رصد هلال شب اول ماه مبارک رمضان بوسیله ...
2 دقیقه پیش

تا 20 سال آینده 16 میلیون بیکار داریم

وزیر کشور گفت: در نظام اداری فعلی که می‌تواند در ۱۰ روز کاری را انجام دهد، در ۱۰۰ روز انجام می‌شود و روند طولانی دارد که باید این روند اصلاح شود. خبرگزاری تسنیم: عبدالرضا ...

بالاخره تخلف "امگا3‌"یی لبنیاتی‌ها جمع شد



اخبار,اخبار اقتصادی,لبنیات

پس از گذشت چند هفته و اعلام تخلف سازمان حمایت مصرف‌کنندگان و تولیدکنندگان از برخی صنایع لبنی که به اسم شیر "امگا3‌"، شیر کم‌چرب معمولی را گران‌تر به بازار عرضه می‌کردند، این تخلف از بازار جمع شد.

طی هفته‌های گذشته و پس از آنکه دبیر انجمن صنفی صنایع لبنی از اعلام انصراف این صنعت برای افزایش قیمت محصولات لبنی برای حمایت از مصرف‌کنندگان خبر داده بود، برخی از کارخانه‌ها نسبت به افزایش غیرقانونی و خودسرانه قیمت محصولات خود اقدام کردند.

در این میان یکی از برند‌های مطرح تولید‌کننده محصولات لبنی با تغییر برچسب شیر کم چرب به نام "شیر امگا3 " اقدام به افزایش قیمت این محصول کرده بود که مورد اعتراض سازمان حمایت قرار گرفت.

به گفته سخنگوی سازمان حمایت مصرف‌کنندگان و تولید‌کنندگان یکی از کارخانه‌های تولید‌کننده لبنیات با ترفند در نحوه‌ توزیع شیر کم‌چرب ویتامینه (که قیمت بالاتری نسبت به شیر کم‌چرب معمولی دارد) به جای شیر کم‌چرب معمولی باعث افزایش قیمت موقت این محصول در بازار شده و این القاء بین مردم ایجاد شد که شیر کم‌چرب "امگا3" همان شیر کم‌چرب معمولی است؛ بنابراین مردم تصور کردند که قیمت‌ها افزایش یافته است.

 

همچنین یکی‌دیگر از کارخانه‌های لبنی از روز ششم مرداد‌ ماه اقدام به افزایش خودسرانه قیمت شیر کم‌چرب کرده بود که بازرسان این سازمان این موضوع را متوجه شدند و به سرعت با آن کارخانه برخورد کردند و قیمت‌ها به روال سابق خود بازگشت.

بر اساس مشاهدات خبرنگار ایسنا از بازار لبنیات، دیگر محصولی به نام شیر "امگا 3" از سوی این کارخانه لبنی عرضه نمی‌شود اما جالب‌تر این‌که همین برند مطرح تولید‌کننده محصولات لبنی، عرضه شیر کم‌چرب به بازار را متوقف کرده است.

 

اخبار ورزشی - ایسنا


ویدیو مرتبط :
#27 چرا به AMP نیاز داریم؟

خواندن این مطلب را به شما پیشنهاد میکنیم :

تخلف "امگا3‌"یی لبنیاتی‌ها همچنان ادامه دارد



اخبار,اخبار اجتماعی ,شیر کم‌چرب امگا‌3

درحالیکه سازمان حمایت از برخورد با برخی کارخانه‌های لبنی که اقدام به افزایش خودسرانه قیمت شیر کم‌چرب کرده بودند خبر داده و اعلام کرده که"کارخانه‌های لبنی متخلف قیمت‌هایشان را به روال سابق بازگردانده‌اند"، قیمت‌های بازار گویای این موضوع نیست و حتی ترفند شیر کم‌چرب امگا‌3 کارخانه متخلف ادامه دارد.

به گزارش ایسنا، طی چند هفته گذشته برخی کارخانه‌های تولید‌کننده محصولات لبنی علی‌رغم انصراف انجمن صنفی صنایع لبنی از پیشنهاد افزایش قیمت‌شان در سال جاری، اقدام به افزایش خودسرانه قیمت محصولات خود کردند که غلامرضا کاوه، سخنگوی سازمان حمایت مصرف‌کنندگان‌ و تولید‌کنندگان اینگونه این افزایش قیمت را تخلف اعلام کرد.

به گفته وی یکی از کارخانه‌های تولید‌کننده لبنیات با ترفند در نحوه‌ توزیع شیر کم‌چرب ویتامینه (که قیمت بالاتری نسبت به شیر کم‌چرب معمولی دارد) به جای شیر کم‌چرب معمولی باعث افزایش قیمت موقت این محصول در بازار شده و این القاء بین مردم ایجاد شد که شیر کم‌چرب امگا3 همان شیر کم‌چرب معمولی است؛ بنابراین مردم تصور کردند که قیمت‌ها افزایش یافته است. همچنین یکی‌دیگر از کارخانه‌های لبنی از روز ششم مرداد‌ ماه اقدام به افزایش خودسرانه قیمت شیر کم‌چرب کرده بود که بازرسان سازمان حمایت این موضوع را متوجه شدند و به سرعت با آن کارخانه برخورد کردند و قیمت‌ها به روال سابق خود بازگشت.

این در حالی است که مشاهدات خبرنگار ایسنا از بازار لبنیات نشان می‌دهد قیمت شیر بطری کم‌چرب همچنان 2500 تومان است و کاهش پیدا نکرده است و البته ترفند امگا3‌یی که این مقام مسئول از آن سخن گفته، همچنان در بازار لبنیات روی برچسب‌ شیر کم چرب دیده می‌شود.

مشخص نیست سازمان حمایت مصرف‌کنندگان‌ و تولید‌کنندگان از کدام برخورد و بازگرداندن قیمت شیر کم‌چرب سخن می‌گوید، چراکه پیش از این هر بطری شیر کم‌چرب 2300 تومان قیمت داشت و در هفته‌های گذشته افزایش خودسرانه آن باعث شد که قیمت این کالا به 2500 تومان برسد کهاتحادیه فروشندگان لبنیات هم این افزایش قیمت را تایید و اعلام کرده که از اوایل مرداد ماه قیمت شیر کم‌چرب حدود شش درصد افزایش یافته است.

البته در حال حاضر برخی دیگر از برندهای مطرح صنایع لبنی، شیر بطری نیم چرب را 2200 تومان و شیر بطری کم چرب را 2300 تومان در بازار عرضه می‌کنند و این دقیقا همان قیمتی است که کارخانه‌هایی که اکنون افزایش خودسرانه قیمت دارند، در چند ماه ابتدایی امسال نیز این قیمت‌ها را اعمال می‌کردند.

به نظر می‌رسد با توجه به انصراف صنایع لبنی از افزایش قیمت که در راستای حمایت از مصرف‌کنندگان محصولات لبنی عنوان شده بود، سازمان حمایت و دیگر سازمان های ذی‌ربط باید جدی‌تر به بازار ورود کند و پیش از آنکه کارخانه لبنی بخواهد با افزایش خودسرانه قیمت، دیگر صنایع را به دنبال خود بکشد و بازار را بهم زند، با چنین تخلفی برخورد شود.


  اخبار اجتماعی  -  ایسنا