اخبار


2 دقیقه پیش

عکس: استهلال ماه مبارک رمضان

همزمان با آغاز ماه مبارک رمضان جمعی از کارشناسان حوزه نجوم همراه با نماینده دفتر استهلال مقام معظم رهبری عصر دوشنبه هفدهم خرداد برای رصد هلال شب اول ماه مبارک رمضان بوسیله ...
2 دقیقه پیش

تا 20 سال آینده 16 میلیون بیکار داریم

وزیر کشور گفت: در نظام اداری فعلی که می‌تواند در ۱۰ روز کاری را انجام دهد، در ۱۰۰ روز انجام می‌شود و روند طولانی دارد که باید این روند اصلاح شود. خبرگزاری تسنیم: عبدالرضا ...

بافت‌های فرسوده با كاربری مسكونی...



 

 

 

بافت‌های فرسوده با كاربری مسكونی...

 

به منظور تشویق مالكان؛

بافت‌های فرسوده با كاربری مسكونی از پرداخت 50 درصد عوارض معاف شدند


مجری طرح نیز می‌تواند در مقابل عوارض و مطالبات شهرداری نسبت به واگذاری بخشی از فضاهای احداثی طرح اقدام و یا با انجام خدمات مورد نیاز طرح یا شهرداری تهاتر كند.

براساس مصوبه امروز مجلس به منظور تسریع در فرآیند احیای بهسازی و نوسازی بافت‌های فرسوده و تشویق مالكان و سازندگان بافت‌های فرسوده با كاربری مسكونی از پرداخت 50 درصد عوارض پروانه ساختمانی و تراكم معاف می‌شوند.
در جلسه علنی امروز، نمایندگان در ادامه بررسی جزئیات طرح حمایت از بازسازی بافت‌های فرسوده، موادی از آن را به تصویب رساندند.
بر این اساس به منظور تشویق مالكان، سرمایه‌گذاران و سازندگان و تسریع در فرآیند احیاء، بهسازی و نوسازی طرح‌های مصوب موضوع این قانون، كلیه املاك و اراضی واقع در پروژه‌های اجرایی طرح‌های یاد شده و همچنین سایر ابنیه و اراضی واقع در سایر نقاط محدوده بافت‌های فرسوده و ناكارآمد شهری با كاربری مسكونی، از حیث عوارض و صدور پروانه ساختمانی و تراكم مشمول ماده (16) قانون ساماندهی و حمایت از تولید و عرضه مسكن است.
در خصوص سایر كاربری‌ها، شهرداری‌ها مكلف شدند نسبت به تقسیط و یا مشاركت در پروژه‌ها، به ازاء بهای عوارض متعلقه و یا موكول كردن پرداخت عوارض به پایان عملیات ساخت و ساز و دریافت آن براساس بهای روز، حسب مورد اقدام كنند.
همچنین مجری طرح نیز می‌تواند در مقابل عوارض و مطالبات شهرداری نسبت به واگذاری بخشی از فضاهای احداثی طرح اقدام و یا با انجام خدمات مورد نیاز طرح یا شهرداری تهاتر كند.
گفتنی است ماده 16 قانون حمایت از تولید و عرضه مسكن به معافیت 50 درصدی عوارض و به منظور تشویق مالكان اشاره دارد...../تحلیل:ایلنا


ویدیو مرتبط :
فرسودگی وام بافت های فرسوده

خواندن این مطلب را به شما پیشنهاد میکنیم :

پرداخت تسهیلات به 200 هزار واحد مسكونی در بافت‌های فرسوده طی سال جاری



اخبار,اخبار جدید,اخبار جالب

 

پرداخت تسهیلات به 200 هزار واحد مسكونی در بافت‌های فرسوده طی سال جاری

با توجه به برنامه‌ی پنجم توسعه مبنی بر بهسازی سالانه 10 درصد از بافت‌های فرسوده در كشور و با توجه به این‌ كه قرار است تا پایان امسال 120 هزار واحد در بافت فرسوده نوسازی شود، تا پایان شهریورماه 59 هزار و 500 واحد در این مناطق افتتاح می‌شود.

مجید كیان‌پور، معاون وزیر راه و شهرسازی و مدیر عامل شركت عمران و بهسازی شهری ایران، در گفت‌وگو با ایسنا، درباره میزان افتتاح‌ در بافت‌های فرسوده در سال جاری، اظهار كرد: امسال برنامه‌ی نوسازی و افتتاح 120 هزار واحد در بافت فرسوده سراسر كشور را داریم كه از این تعداد 34 هزار و 500 واحد آن برای افتتاح اماده و 25 هزار واحد مسكونی دیگر تا پایان شهریورماه افتتاح می‌شود.

كیان‌پور با بیان اینكه از ابتدای سال تا كنون 22 هزار و 500 واحد در بافتهای فرسوده مورد افتتاح قرار گرفته است، خاطرنشان كرد: برای ساكنان بافت‌های فرسوده انبوه‌سازان و سرمایه‌گذاران شرایط بسیار خوبی برای سرمایه‌گذاری در بافت‌ فرسوده فراهم شده است.

معاون وزیر راه و شهرسازی گفت: در سال جاری 100 هزار واحد مسكونی در بافت‌های فرسوده برای نوسازی خود از منابع داخل بانك‌ها تسهیلات دریافت می‌كنند.

وی با تاكید بر این كه در سال جاری برنامه پرداخت تسهیلات به 200 هزار واحد مسكونی در بافت‌های فرسوده را پیش‌بینی كرده‌ایم، خاطرنشان كرد: صد هزار واحد از محل خط اعتباری مسكن مهر كه از طریق بانك مسكن پرداخت می‌شود و صد هزار واحد مسكونی دیگر نیز از محل منابع داخلی بانك‌ها تسهیلات دریافت می‌كنند./ایسنا