اخبار


2 دقیقه پیش

عکس: استهلال ماه مبارک رمضان

همزمان با آغاز ماه مبارک رمضان جمعی از کارشناسان حوزه نجوم همراه با نماینده دفتر استهلال مقام معظم رهبری عصر دوشنبه هفدهم خرداد برای رصد هلال شب اول ماه مبارک رمضان بوسیله ...
2 دقیقه پیش

تا 20 سال آینده 16 میلیون بیکار داریم

وزیر کشور گفت: در نظام اداری فعلی که می‌تواند در ۱۰ روز کاری را انجام دهد، در ۱۰۰ روز انجام می‌شود و روند طولانی دارد که باید این روند اصلاح شود. خبرگزاری تسنیم: عبدالرضا ...

باز شدن جبهه جنگی تازه در سوریه/ ارتش آزاد: انتقام فرمانده کشته شده خود را می گیریم



ارتش آزاد سوریه,اخبار سوریه

باز شدن جبهه جنگی تازه در سوریه/ ارتش آزاد: انتقام فرمانده کشته شده خود را می گیریم

شورشیان سوریه روز جمعه اعلام کردند ترور یکی از فرماندهان ارشدشان توسط شبه نظامیان مرتبط با القاعده به معنی اعلام جنگ رسمی به آنها است.

به گزارش خبرآنلاین به نقل از خبرگزاری رویترز، بدین ترتیب جبهه جدیدی برای شورشیان مورد حمایت غرب که برای سرنگونی دولت بشار اسد می جنگند در سوریه باز شده است.

 

ارتش آزاد سوریه که از حمایت غرب برخوردار است اعلام کرده که افراد مسلح مرتبط با سازمان القاعده در سوریه یک فرمانده میدانی بلند پایه آنها را ترور کرده اند که این مسئله گسترش اختلافات بین اسلام گرایان تندرو و شخصیتهای میانه رو را در مخالفان مسلح سوریه نشان می دهد.

براساس اطلاعاتی که ارتش آزاد سوریه در اخیتار رسانه ها گذاشته، کمال حمامی عضو شورای عالی نظامی وابسته به ارتش آزاد و ملقب به ابوبصیر الاذقانی درحالی که با اعضای سازمان کشور شام و عراق اسلامی در بندر لاذقیه نشست برگزار کرده بود کشته شده است.

 

ابوبصیر الاذقانی یکی از سی فرمانده ارشد ارتش آزاد سوریه است و ترور او توسط گروه های منتسب به القاعده نشان می دهد که چرا نگاه غرب به آینده یک سوریه دموکراتیک یک جور و یک دست نیست.

 

قاسم سعد الدین سخنگوی رسمی ارتش آزاد سوریه گفته است که اعضای این سازمان با وی تماس گرفته و به وی گفتند ابوبصیر را کشته اند و همه اعضای شورای عالی نظامی را خواهند کشت.

 

رقابت ها میان ارتش آزاد سوریه موسوم به اف.اس.ای و اسلامگرایان تندرو که کمتر اما نیروهای فعال تر و موثر تری در بخش های اشغالی در شمال سوریه در اختیار دارند درگرفته و رو به افزایش گذاشته است.

 

یکی دیگر از اعضای بلند پایه ارتش آزاد سوریه که نخواست نامش فاش شود گفت ما این اقدام آنها را بی پاسخ نخواهیم گذاشت چرا که آنها همه ما را هدف قرار داده اند. او تاکید کرد ما همه آنها را از روی زمین محو خواهیم کرد.

 

درحالی که برخی منابع معتقدند ابوبصیر برای گفتگو درباره طراحی درگیریها با آنها دیدار کرده بوده و کشته شده است، برخی دیگر از منابع می گویند آنها بر سر کنترل یک پست ایست و بازرسی بسیار استراتژیک در منطقه لاذقیه با هم درگیر شده و به روی هم آتش گشوده اند./خبرآنلاین

 

 


ویدیو مرتبط :
سوریه...کشته شدن فرمانده ارتش آزاد در قلمون سوریه

خواندن این مطلب را به شما پیشنهاد میکنیم :

آخرین خبرها از سوریه:وزیر دفاع و معاون ستاد مشترک ارتش کشته شدند / ارتش آزاد: عملیات امروز کار ما بود



آخرین خبرها از سوریه: مخالفان اسد میانجیگری ایران را رد کردند/ وزیر دفاع و معاون ستاد مشترک ارتش کشته شدند / ارتش آزاد: عملیات امروز کار ما بود / روسیه:‌ درگیری سرنوشت سازی در دمشق جریان دارد / درگیری شدید در مركز پایتخت

 

اخبار,اخبار جدید,اخبار جالب

 

درگیری شدید مسلحانه میان نیروهای دولتی و مخالفان پس از انفجار امروز در مركز دمشق ادامه دارد / تلویزیون دولتی سوریه هم برای نخستین بار صحنه هایی از درگیری مسلحانه در دمشق را پخش كرد.

 

رئیس دفتر سیاسی شورای ملی سوریه - مهم ترین مجموعه مخالفان حکومت این کشور- پیشنهاد ایران برای مذاکره و گفتگو با دولت سوریه در تهران را رد کرد.

پیشتر علی اکبر صالحی وزیر امور خارجه ایران گفته بود دولت ایران آماده است میزبان گفت و گوهای مخالفان حکومت سوریه و اسد در تهران باشد.

به گزارش عصر ایران ، برهان غلیون در مصاحبه با روزنامه الشرق الاوسط چاپ لندن گفت: ایران نه تنها در هیچ مرحله ای حمایت خود را از بشار اسد رئیس جمهور سوریه پنهان نکرد بلکه حکومت اسد را تجهیز هم کرد.

شورای ملی سوریه از سوی حدود 100 کشور جهان به عنوان تنها نماینده مخالفان حکومت سوریه، به رسمیت شناحته شده است.

 

رئیس سابق شورای ملی سوریه اضافه کرد: نمی توانیم هیچ میانجیگری برای گفتگو در ایران یا کشور دیگری را بپذیریم زیرا حکومت سوریه باید سرنگون شود و سرنگون خواهد شد.

وی افزود: هر آنچه که در رسانه ها درباره دعوت به انجام مذاکره و طرح هایی در این رابطه  مطرح می شود تنها اقدامی برای تغییر چهره وضعیت فعلی است که حکومتی علیه ملت خود می جنگند و هیچ میانجیگری جدیدی نمی تواند این واقعیت را تغییر دهد.

 

رئیس دفتر سیاسی شورای ملی سوریه ادامه داد: شورای امنیت سازمان ملل متحد باید قطعنامه ای را برای حمایت از ملت سوریه صادر کند یا اینکه وسایلی را برای ملت سوریه مجاز بداند تا بتواند از خود محافظت کند. ما از جامعه بین الملل برای واکنش و اقدامی برای توقف کشتارها در سوریه ناامید شده ایم. ملت سوریه تصمیم گرفته است سرنوشت خود را به دست بگیرد و با استفاده از امکانات نظامی و غیرنظامی در اختیارش، از خود دفاع کند .

 

مخالفان در پایتخت

در همین حال مخالفان در سوریه گفته اند که ارتش آزاد سوریه (جداشدگان از ارتش) عملیات مسلحانه خود را برای در اختیار گرفتن پایتخت این کشور آغاز کرده است.

حملات مخالفان مسلح به مواضع نیروی دولتی در شهر دمشق از عصر یکشنبه گذشته از مناطق جنوبی شهر دمشق آغاز و دیروز سه شنبه به خیابان ها و مناطق مرکزی پایتخت رسید. این درگیری های مسلحانه همچنان امروز چهارشنبه نیز ادامه دارد.

شاهدان عینی گفته اند که ارتش سوریه با استفاده از تانک و بالگردهای نظامی ، در برخی مناطق پایتخت به مقابله با مخالفان مسلح پرداخته است. مخالفان مسلح ، حملات علیه پایتخت را عملیات "آزادسازی دمشق "نام گذاری کرده اند.

این درگیری ها، شدید ترین زد و خورد میان مخالفان مسلح و نیرو های دولتی در شهر دمشق از آغاز بحران در سوریه از 17 ماه گذشته تاکنون به شمار می رود.

رویترز می نویسد: به نظر می رسد هیچ یک از دو طرف نمی تواند ضربه تمام کننده را وارد کند.

شبکه الجزیره نیز نوشت که انفجار بزرگی ساختمان سازمان امنیت ملی سوریه را در دمشق به لرزه درآورد.

رسانه های دولتی سوریه نیز با انتشار خبرهایی از مقابله با "تروریست های مسلح" در دمشق خبر می دهند.

 

پیش نویس قطعنامه

در همین حال کشورهای آلمان، بریتانیا و پرتغال به علاوه آمریکا پیش نویس قطعنامه جدیدی را در شورای امنیت ارائه کرده اند که براساس آن ضمن تمدید مدت زمان فعالیت ناظران سازمان ملل متحد در سوریه به مدت 45 روز، حکومت این کشور را تهدید می کند در صورت متوقف نکردن استفاده از تجهیزات سنگین نظامی در عملیات های مسلحانه اش، با تحریم های اقتصادی روبه رو خواهد شد.

قرار است این پیش نویس قطعنامه در نشست چهارشنبه شورای امنیت در نیویورک به رای گذاشته شود اما روسیه تهدید کرده است آن را وتو خواهد کرد.

دیپلمات ها در نیویورک پیش بینی می کنند چین نیز از روسیه پیروی کند.

از زمان آغاز ناآرامی ها در سوریه  تاکنون ، چین و روسیه دو مرتبه به قطعنامه های شورای امنیت درباره سوریه، رای منفی دادند و آنها را وتو کردند.

 

انفجار مرگبار

در انفجاری که امروز در ساختمان سازمان امنیت ملی سوریه رخ داد شماری از وزراء و مسئولان بلندپایه سوریه کشته و مجروح شدند.

در این انفجار سرتیپ داود عبدالله راجحه وزیر دفاع سوریه ، کشته شد.

همچنین " آصف شوکت " معاون ستاد مشترک ارتش سوریه کشته شده است. وی شوهر خواهر بشار اسد است.

سرلشکر " هشام الاختیار " رییس دفتر شورای امنیت ملی سوریه نیز زخمی شد.

در همین حال العالم خبرهای مربوط به کشته شدن سرلشکر " محمد ابراهیم الشعار " وزیر کشور سوریه در انجفار تروریستی ساختمان شورای امنیت ملی سوریه در دمشق را تکذیب کرد.

از دمشق خبر می رسد نیروهای امنیتی سوریه بیمارستان الشامی در نزدیکی محل انفجار را محاصره کرده اند.

 

ارتش آزاد : کار ما بود

ساعاتی بعد از انفجار  گروه «ارتش آزاد» مسئولیت انفجار تروریستی در ساختمان شورای امنیت ملی سوریه را در دمشق بر عهده گرفت.

پایگاه خبری النشره لبنان اعلام کرد " مالك الكردی"، معاون فرمانده ارتش آزاد تاكید كرد كه این گروه ، مسوولیت عملیات ساختمان شورای امنیت ملی سوریه را به عهده می گیرد.

الكردی با بیان این كه ارتش آزاد پیش از این اعلام کرده بود که درگیری ها را به مرکز پایتخت سوریه می كشاند، تاكید كرد این عملیات به همین منظور صورت گرفت.

 

العالم: دمشق آرام است

در پی این حوادث ، دقایقی قبل شبکه العالم - متعلق به ایران - اعلام کرد که دمشق آرام است.

 

موضع روسیه

وزیر خارجه روسیه امروز چهارشنبه اعلام کرد که در سوریه درگیری سرنوشت سازی در جریان است.

به گزارش رویترز،  سرگی لاوروف هشدار داد که اعمال تحریم ها علیه سوریه از سوی سازمان ملل متحد حمایت مستقیم از مخالفان این کشور است و سوریه را به جنگ داخلی پیش می برد.

وی در مسکو به خبرنگاران گفت: جنگ جدی در سوریه جریان دارد. سیاست تایید مخالفان سوریه راه بن بست است. بشار اسد رئیس جمهور سوریه ،‌ از سمت خود کنار نمی رود و کشورهای غربی نمی دانند که در قبال این مساله چه کاری انجام دهند.

 

درگیری در مركز دمشق

رسانه های رسمی سوریه اعلام كردند كه امروز چهارشنبه پس از انفجار در ساختمان سازمان امنیت ملی سوریه ،‌ نیروهای دولتی و مخالفان مسلح در پایتخت به درگیری شدیدی پرداختند.

خبرگزاری رسمی سوریه (سانا) گزارش داد: نیروهای مسلح دولتی شمار زیادی از تروریست ها را در منطقه مسكونی میدان در مركز دمشق كشت و با شمار دیگری از افراد مسلح در منطقه مسكونی قابون درگیر شدند.

 

رسانه های دولتی سوریه ،‌مخالفان مسلح را تروریست یا افراد مسلح توصیف می كنند.

فعالان مخالف نیز گفته اند كه شمار زیادی از نیروهای دولتی و شبه نظامیان حامیان حكومت در حال حركت به سمت مناطق محل استقرار مخالفان مسلح در دمشق هستند.

‌سوزان احمد یكی از ساكنان منطقه مسكونی برزه دمشق هم گفت: پایتخت شاهد تدابیر شدید امنیتی است و در خیابان های دمشق تنها نیروهای حامی اسد دیده می شوند.

تلویزیون دولتی سوریه هم برای نخستین بار صحنه هایی از درگیری مسلحانه در دمشق را پخش كرد. در این تصاویر نیروهای نظامی دولتی به نمایش در آمده بودند كه ضمن پناه گرفتن در مقابل شلیك گلوله،‌ به طرف مقابل،‌ تیراندازی می كردند./عصرایران