اخبار


2 دقیقه پیش

عکس: استهلال ماه مبارک رمضان

همزمان با آغاز ماه مبارک رمضان جمعی از کارشناسان حوزه نجوم همراه با نماینده دفتر استهلال مقام معظم رهبری عصر دوشنبه هفدهم خرداد برای رصد هلال شب اول ماه مبارک رمضان بوسیله ...
2 دقیقه پیش

تا 20 سال آینده 16 میلیون بیکار داریم

وزیر کشور گفت: در نظام اداری فعلی که می‌تواند در ۱۰ روز کاری را انجام دهد، در ۱۰۰ روز انجام می‌شود و روند طولانی دارد که باید این روند اصلاح شود. خبرگزاری تسنیم: عبدالرضا ...

باز آلودگی هوا تهران را تعطیل کرد



اخبار,اخبارجدید,اخبار جالب

باز آلودگی هوا تهران را تعطیل کرد

براساس جلسه مشترک کمیته هماهنگی مواقع اضطرار آلودگی هوای تهران و کارگروه کاهش آلودگی هوا در سطح ملی، تهران شنبه هفته آینده تعطیل است.

به گزارش خبرگزاری تسنیم ، جلسه مشترک کمیته هماهنگی مواقع اضطرار آلودگی هوای تهران و کارگروه کاهش آلودگی هوا در سطح ملی، امشب در دفتر محمدی‌زاده رئیس سازمان محیط‌زیست برگزار شد.

در پایان این جلسه و با تصمیم مسئولان حاضر، تمام مراکز آموزشی و اداری تهران غیر از مراکز درمانی مانند اورژانس تعطیل است.

همچنین براساس تصمیم اتخاذ شده در این جلسه، اجرای طرح زوج و فرد از در منازل تا دوشنبه آینده تمدید می‌شود.

لغو مسابقات ورزشی تهران یکی دیگر از تصمیمات جلسه اضطراری کارگروه ملی و کمیته هماهنگی مواقع اضطرار استان تهران بود.

در این جلسه نمایندگانی از وزارت بهداشت، سازمان محیط زیست، سازمان هواشناسی، و مرتضی تمدن استاندار تهران حضور داشتند.

استاندار تهران در این جلسه گفت: مشکل اصلی در این زمینه طولانی شدن وضعیت پایداری هوا و وجود آلاینده‌ها است؛ حددو 72 ساعت است که در این وضعیت قرار داریم و به نظر می‌رسد حدود 72 ساعت دیگر این شرایط پابرجا باشد.

تمدن همچنین ادامه داد: اگر در این جلسه به جمع‌بندی برسیم که تهران تعطیل شود، یکی از بندهای 26گانه پیشنهادی در این راستا، لغو تمام مسابقات ورزشی تهران از جمله بازی فردا تیم فوتبال پرسپولیس خواهد بود.

وی با بیان اینکه تعطیلی دوای درد این وضعیت نیست  و به عنوان راه‌حل موقت توصیه می‌شود گفت: با توجه به طولانی شدن بالا بودن شاخص آلاینده‌ها و پایداری هوا، تعطیلی تصمیم خوبی است.

همچنین ولی‌زاده، نماینده اورژانس در این جلسه گفت: طی روزهای دوشنبه و سه‌شنبه هفته جاری، میزان تماس بیماران تنفسی با اورژانس 8 درصد و تماس بیماران قلبی 7 درصد افزایش داشته است./تنسیم



ویدیو مرتبط :
خطرات شدید آلودگی هوا باعث تعطیل شدن پکن و لغو پروازها شده

خواندن این مطلب را به شما پیشنهاد میکنیم :

تشدید آلودگی هوا تهران را تعطیل می کند ؟


معاون استاندار تهران با اشاره به پیش‌بینی سازمان هواشناسی مبنی بر پایداری وضعیت هوا از روز دوشنبه در پایتخت گفت: اگر شرایط آلودگی سلامت شهروندان را تهدید کند جلسه اضطراری کمیته کاهش آلودگی هوا برای تعطیلی تهران تشکیل می‌شود.

معاون استاندار تهران با اشاره به پیش‌بینی سازمان هواشناسی مبنی بر پایداری وضعیت هوا از روز دوشنبه در پایتخت گفت: اگر شرایط آلودگی سلامت شهروندان را تهدید کند جلسه اضطراری کمیته کاهش آلودگی هوا برای تعطیلی تهران تشکیل می‌شود.

محمدرضا محمودی دلیل برگزاری جلسه فوق العاده کمیته کاهش آلودگی هوای تهران را دستور استاندار تهران عنوان کرد و افزود: آقای تمدن روز جمعه در سفر به منطقه خیرآباد ورامین با مشاهده وضعیت آلودگی تهران از آن منطقه دستور تشکیل جلسه اضطراری کمیته را صادر کرد.

وی افزود: برخی از رسانه ها عنوان کرده اند جلسه کمیته اضطرار آلودگی هوا تشکیل شده در حالی که این جلسه همانند سایر جلسات کمیته کاهش آلودگی هوای تهران بوده که این بار به صورت فوق العاده برگزار شد.

 در این جلسه سازمان هواشناسی اعلام کرد وضعیت آلودگی هوای تهران از روز دوشنبه حالت پایداری خواهد داشت.

مدیر بحران استانداری تهران اظهار داشت: هدف ما در مرحله اول سلامت شهروندان است و اگر در روز دوشنبه شاهد تهدید سلامت شهروندان بر اثر آلودگی هوا بودیم برای تعطیلی تهران کمیته اضطرار تشکیل می دهیم.

منبع: مهر