اخبار


2 دقیقه پیش

عکس: استهلال ماه مبارک رمضان

همزمان با آغاز ماه مبارک رمضان جمعی از کارشناسان حوزه نجوم همراه با نماینده دفتر استهلال مقام معظم رهبری عصر دوشنبه هفدهم خرداد برای رصد هلال شب اول ماه مبارک رمضان بوسیله ...
2 دقیقه پیش

تا 20 سال آینده 16 میلیون بیکار داریم

وزیر کشور گفت: در نظام اداری فعلی که می‌تواند در ۱۰ روز کاری را انجام دهد، در ۱۰۰ روز انجام می‌شود و روند طولانی دارد که باید این روند اصلاح شود. خبرگزاری تسنیم: عبدالرضا ...

بازی مهدی هاشمی با حق اعتراض به ‌رای دادگاه



اخبار,اخبارسیاسی,رای دادگاه  مهدی هاشمی

وضعیت نهایی پرونده مهدی هاشمی همچنان در هاله ای از ابهام قرار دارد.حکم پرونده مهدی هاشمی، اواخر اسفند ماه سال گذشته از سوی شعبه 28 دادگاه انقلاب به ریاست قاضی مقیسه صادر شد که بنابر اعلام حجت الاسلام غلامحسین محسنی اژه‌ای، متهم پرونده به حبس، جزای نقدی و انفصال از خدمت محکوم شد.

همان زمان هم خبری از جزییات اتهامات و حكم صادره منتشر نشد تا جایی كه بسیاری معتقد بودند این سكوت سنگین در رابطه با پرونده مهدی هاشمی با اعتراض به حكم و تشكیل دادگاه تجدید نظر شكسته خواهد شد.

 

اكنون نیز وكلای مهدی هاشمی از ارائه توضیح در رابطه با تصمیم مهدی هاشمی در آخرین روزی كه حق قانونی برای اعتراض به رای دادگاه بدوی را داشته سر باز زدند تا  بر پیچیدگی این پرونده افزوده شود.   این روزها هر یك ساعت یكبار خبری مبنی بر اعتراض به رای دادگاه بدوی و بعد تكذیب خبر بر خروجی خبرگزاری‌ها قرار گرفته است.افكار عمومی هم همچنان سردرگم میان اخبار نه‌چندان موثق منابع آگاه به دنبال اخبار و تحلیلی درست ازآنچه در حال رخ دادن است  باقی مانده است.


علیزاده طباطبایی یكی از وكلای مهدی هاشمی در گفت‌وگو با تسنیم مدعی شده بود كه هنوز تصمیمی برای اعتراض نگرفته‌ایم. وی همچنین در پاسخ به سؤالی  مبنی بر اینکه چرا برای اعتراض به تصمیم نرسیدند، می افزاید: هرچه با مهدی هاشمی صحبت می‌کنم می‌گوید: اعتراض را نمی‌پذیرم. همچنین مقیسه، رئیس شعبه 28 دادگاه انقلاب و قاضی پرونده مهدی هاشمی چندی پیش در گفت‌وگو با میزان از اعتراض مهدی هاشمی به حکم دادگاه انقلاب خبر داده بود که وحید ابوالمعالی دیگر وکیل مهدی هاشمی، خبر رسانه‌ها مبنی بر اعتراض موکلش به حکم دادگاه را تکذیب کرد.

 

آنچه مشخص است دیروز زمان قانونی برای اعتراض به رای دادگاه برای مهدی هاشمی تمام شد و در ساعات پایانی دیروز وحید ابوالمعالی در پاسخ به سوال «قانون» كه شما به رای اعتراض كرده اید یا خیر، فقط سكوت كرده و گفت فردا(امروز) با توضیحات كاملی در خدمت شما خواهم بود.  براساس این گزارش، ابهام در رابطه با اعتراض یا عدم اعتراض  به حكم و دلایل این سكوت رسانه ای هنوز مشخص نشده است و تحلیل های گوناگونی در رابطه با اعتراض نكردن مهدی هاشمی نسبت به رای صادره تا كنون ارائه شده است.

 

اگر هاشمی نقدی بر روند رسیدگی به پرونده خود داشت اعتراض به رای دادگاه حق طبیعی و رفتاری منطقی از اوبود اگر هم رای را پذیرفته و به حق می‌دانست نقل قولی كه خبرگزاری‌ها از وكیل وی منتشر كرده‌اند بسیار شگفت انگیز و عجیب است. به‌هرحال تا زمانی كه مهدی هاشمی یا وكلای وی این قفل سكوت را نشكنند نمی توان بر هیچ یك از تحلیل‌ها و نظرات صحه گذاشت و به سوالات ابهامات پیش رو پاسخی منطقی داد.


 اخبار سیاسی  -  قانون 


ویدیو مرتبط :
دادگاه فرزند هاشمی رفسنجانی( مهدی هاشمی)

خواندن این مطلب را به شما پیشنهاد میکنیم :

تردید مهدی هاشمی برای اعتراض به رای دادگاه



اخبار,اخبار سیاسی ,پرونده مهدی هاشمی

وکیل‌مدافع مهدی هاشمی گفت که موکلش هنوز تصمیمی برای اعتراض به حکم صادره از سوی دادگاه انقلاب نگرفته است.

سیدمحمود علیزاده‌طباطبایی در گفت‌وگو با ایسنا، با بیان این مطلب، اظهار کرد: موکلم هنوز تصمیمی برای اعتراض به حکم صادره نگرفته و دلیل آن این است که نسبت به روند رسیدگی به پرونده انتقاد دارد.

وی ادامه داد: نظر ما این است که نسبت به حکم اعتراض شود.

وکیل‌مدافع مهدی هاشمی خاطرنشان کرد: برخی رسانه‌ها به نقل از قاضی رسیدگی‌کننده به این پرونده اعلام کردند که اعتراض از سوی وکلای مهدی هاشمی صورت گرفته، اما هنوز هیچ اعتراضی نسبت به این حکم ارائه نکرده‌ایم.

طباطبایی بیان کرد: طبق قانون تا 19 فروردین ماه برای ارائه اعتراض فرصت داریم.

اخبار سیاسی - ایسنا