اخبار


2 دقیقه پیش

عکس: استهلال ماه مبارک رمضان

همزمان با آغاز ماه مبارک رمضان جمعی از کارشناسان حوزه نجوم همراه با نماینده دفتر استهلال مقام معظم رهبری عصر دوشنبه هفدهم خرداد برای رصد هلال شب اول ماه مبارک رمضان بوسیله ...
2 دقیقه پیش

تا 20 سال آینده 16 میلیون بیکار داریم

وزیر کشور گفت: در نظام اداری فعلی که می‌تواند در ۱۰ روز کاری را انجام دهد، در ۱۰۰ روز انجام می‌شود و روند طولانی دارد که باید این روند اصلاح شود. خبرگزاری تسنیم: عبدالرضا ...

بازی خام دستانه کیهان با عکس های آرشیوی / آیا هدف تطهیر متهمان پرونده بابک زنجانی است؟



کلید واژه بابک زنجانی را در بخش جستجوی عکس گوگل بنویسید و دستور جستجو دهید تا عکس های متنوع و مختلف این متهم پر حاشیه اقتصادی را به فراوانی ببینید؛ بابک زنجانی در لباس زندان، بابک زنجانی در حال افتتاح پروژه ، بابک زنجانی در حال تقدیر بعنوان کارآفرین از سوی مسئولان مختلف اقتصادی تا مدیران سیاسی مثل احمدی نژاد و بیش از همه در کنار رویانیان مدیر منصوب و محبوب احمدی نژاد که دست بر قضا پای او هم در پرونده ستاد سوخت گیر افتاد .

 اخبار,اخبار سیاسی,بابک زنجانی

به گزارش ایران آنلاین، امروز  این شیوه ساده و پیش پا افتاده جستجوی عکس،  تبدیل به سند مهم کیهان برای افشای یکی از همان ادعاهایی شده است که فقط در کشکول همین روزنامه یافت می شود. این روزنامه در زیر تیتر اول خود- کسانی که بابک زنجانی را درست کرده اند باید شرمنده باشند-  که گفته معاون اول رئیس جمهور است، دو عکس از نتایج جستجوی گوگلی خود را گذاشته است . عکسهای تقدیر از بابک زنجانی آنزمانی که بعنوان کار افرین در محافل اقتصادی مطرح بود.


هدف کیهان از این تیتر و این عکس این بوده که " بابک زنجانی ساخته و پرداخته مدیران دولت اعتدال بوده است!" بی شک در زیر همان تیتر اگر عکس های تقدیر از بابک زنجانی توسط مدیران و وزرای احمدی نژاد از شیخ الاسلام،  وزیر کار احمدی نژاد گرفته تا رستم قاسمی و مهرداد بذر پاش یا رویانیان را می گذاشتند نتیجه دیگری – با توجه به تصورات کیهانی از فهم و شعور مخاطبان - گرفته می شد. اما هر روزنامه نگاری که ذره ای دلش برای بیان واقعیت و حقیقت می تپد به خوبی  می داند که این شیوه تفسیر و تحریف واقعیت نه تنها به سخره گرفتن درک و شعور مخاطب و توهین به اوتلقی می شود  بلکه توهین به تلاش شبانه روزی کسانی است که مدتهاست در دستگاه قضایی، سازمان بازرسی، در خصوص این پرونده فعالیت می کنند و به هیچ انگاشتن مطالب مطرح شده در دهها جلسه علنی دادگاه این متهم و هزاران صفحه از موارد اتهامی او و همدستانش است.

 

اخبار,اخبار سیاسی,بابک زنجانی

 

کیهان با تیتر و عکس امروز خود چه هدفی دارد؟ آیا می خواهد به مخاطب بگوید آنچه که در داد گاه این متهم اقتصادی مطرح شده و نام دهها نفر از مدیران و منصوبان دولت سابق به میان آمده نادرست است و حقیقت همان چیزی است که این روزنامه در جستجوی گوگلی خود کشف کرده است! آیا می خواهد با این سبک کوتاهی ها و قصور مسئولان دولت سابق را که منجر به خروج هزاران میلیارد پول بیت المال از کشور شد، تطهیر کند؟

 

اخبار,اخبار سیاسی,بابک زنجانی

 

هر مخاطبی می داند که یک تصویر را به واقعیت یک ماجرا بدون توجه به خط و ربطها نباید پیوند زد اما اصرار کیهان برای این پیوند زدن به چه دلیل است؟ آیا در ذهن مدیران این روزنامه استفاده از هر شیوه ای و وارونه جلوه دادن یک حقیقت آشکار جهت منافع سیاسی هرچند گذرا، مباح است؟


تاسف از کار امروز کیهان وقتی بیشتر می شود که می بینیم این شیوه مسبوق به سابقه بوده و این روزنامه از هر شیوه غیر اخلاقی و غیر قانونی برای القای تصورات و توهمات سیاسی خود به خواننده استفاده می کند.

 

اخبار,اخبار سیاسی,بابک زنجانی

 

خوشبختانه همانطور که در گذشته هم شاهد بوده ایم این شیوه نخ نما در واقعیت، جز آبر وریزی برای عاملان آن نتیجه ای نداشته است. با تلاش و پیگیری دولت تدبیر و امید و همکاری و تعامل دو قوه قضاییه و مجریه، بسیاری از نقاط تاریک پرونده بابک زنجانی روشن شده و اسناد  و مستندات آن در دادگاه ارئه شده است. اکنون هر کسی که می خواهد واقعیات این پرونده را جستجو کند، ارزشی برای تصویر یابی و تصور سازی کیهان قائل نیست. رجوع به آنچه که در دادگاه زنجانی گفته شده به مخاطب می گوید که کاسبان تحریم و آنانکه با آغوش باز به استقبال قطعنامه ها می رفتند، چه بر سر مملکت آوردند و چه سیاهکاری ها که در پوشش دور زدن تحریم و... انجام نشد!


کاش کیهان در تیتر و عکس امروز فقط یک منفعت آنی و لحظه ای سیاسی _ تضعیف دولت اعتدال- را در خیال خود تصور کرده باشد. زیرا " تحریف یکی از مهمترین پرونده های قضایی ، تطهیر متهمان و آدرس غلط دادن برای پوشاندن واقعیت" اولین استنباط مخاطب با دیدن دستپخت امروز کیهان است!

 

اخبار سیاسی - ایران آنلاین


ویدیو مرتبط :
حواشی دادگاه بابک زنجانی و متهمان فساد نفتی

خواندن این مطلب را به شما پیشنهاد میکنیم :

قطر پرونده بابک زنجانی چقدر است؟/عکس



  بابک زنجانی امروز هم در دادگاه حضور یافت.

اخبار,اخبارسیاسی,قطر پرونده بابک زنجانی

 

اخبار,اخبارسیاسی,قطر پرونده بابک زنجانی

 

اخبار سیاسی  -  مشرق