اخبار


2 دقیقه پیش

عکس: استهلال ماه مبارک رمضان

همزمان با آغاز ماه مبارک رمضان جمعی از کارشناسان حوزه نجوم همراه با نماینده دفتر استهلال مقام معظم رهبری عصر دوشنبه هفدهم خرداد برای رصد هلال شب اول ماه مبارک رمضان بوسیله ...
2 دقیقه پیش

تا 20 سال آینده 16 میلیون بیکار داریم

وزیر کشور گفت: در نظام اداری فعلی که می‌تواند در ۱۰ روز کاری را انجام دهد، در ۱۰۰ روز انجام می‌شود و روند طولانی دارد که باید این روند اصلاح شود. خبرگزاری تسنیم: عبدالرضا ...

بازیگر «شرلوک هولمز» درگذشت


«داگلاس ویلمر» - بازیگر نقش کارآگاه «شرلوک هولمز» - در سریال تلویزیونی دهه 1960 میلادی در 96 سالگی درگذشت.

خبرگزاری ایسنا: «داگلاس ویلمر» - بازیگر نقش کارآگاه «شرلوک هولمز» - در سریال تلویزیونی دهه 1960 میلادی در 96 سالگی درگذشت.

این بازیگر انگلیسی که بیشتر شهرت خود را به سبب بازی شخصیت‌ اصلی داستان‌های «آرتور کانن دویل» در میانه دهه 1960 میلادی به دست آورده بود، آخرین بار در سال 2012 در نقش کوتاهی در فیلم سینمایی «شرلوک هولمز» بازی کرد که در آن «بندیکت کامبرباچ» نقش کاراگاه معروف را بازی می‌کرد.

بازیگر «شرلوک هولمز» درگذشت

براساس اعلام سخنگوی انجمن شرلوک هولمز لندن‌، ویلمر به اثر ابتلا به بیماری ذات‌الریه در بیمارستانی در ایپسویچ درگذشته است.

«راجر مور» بازیگر سرشناس انگلیسی در واکنش به درگذشت «داگلاس ویلمر» گفت: وی علاوه بر بازی در نقش کارآگاه معروف برای بازی در فیلم «اختاپوسی» از مجموعه «جیمز باند» و همچنین شوی تلویزیونی «The Saint» شناخته می‌شد.

«ویلمر» برای اولین بار در سال 1964 در نقش «شرلوک هولمز» بازی کرد و پس از چند سال «پیتر کاشینیگ» جایگزین نقش او شد اما «ویلمر» همچنان به عنوان بازیگر شخصیت این کارگاه محبوبیت ویژه خود را حفظ کرد.

به گزارش گاردین، وی در سال 1973 در سریال «رقبای شرلوک هولمز» در نقش پروفسور«ون دوسن» بازی کرد و در سال 1975 نیز در سریال «ماجراهای برادر باهوش‌تر شرلوک هولمز» در نقشی مکمل انتخاب شد.

از دیگر فیلم‌های سینمایی مهمی که «ویلمر» در طول فعالیت هنری خود در آنها ایفای نقش کرد می‌توان به «جیسون و آرگونات‌ها»، «خرطوم»، «انتقام پلنگ صورتی» و «ریچارد سوم» اشاره کرد.


ویدیو مرتبط :
بازی شرلوک هولمز

خواندن این مطلب را به شما پیشنهاد میکنیم :

بازیگر پرده نشین درگذشت


احمد علامه دهر بازیگر مجموعه تلویزیونی «پرده نشین» درگذشت.

خبرگزاری فارس: «احمد علامه دهر» بازیگر پیشکسوت، ساعتی پیش در منزل خود درگذشت.