اخبار


2 دقیقه پیش

عکس: استهلال ماه مبارک رمضان

همزمان با آغاز ماه مبارک رمضان جمعی از کارشناسان حوزه نجوم همراه با نماینده دفتر استهلال مقام معظم رهبری عصر دوشنبه هفدهم خرداد برای رصد هلال شب اول ماه مبارک رمضان بوسیله ...
2 دقیقه پیش

تا 20 سال آینده 16 میلیون بیکار داریم

وزیر کشور گفت: در نظام اداری فعلی که می‌تواند در ۱۰ روز کاری را انجام دهد، در ۱۰۰ روز انجام می‌شود و روند طولانی دارد که باید این روند اصلاح شود. خبرگزاری تسنیم: عبدالرضا ...

بازیگر «خانه دختر»: حرمت دختران چه شد؟


بابک کریمی بازیگر فیلم «خانه دختر» با ابراز تاسف از توقیف این فیلم گفت: «فیلم «خانه دختر» بیانگر معضلات مهمی در جامعه است. نباید به واسطه حفظ حرمت پدران، حرمت دختران نادیده گرفته شود.»

سی نت: بابک کریمی بازیگر فیلم «خانه دختر» با ابراز تاسف از توقیف این فیلم گفت: «فیلم «خانه دختر» بیانگر معضلات مهمی در جامعه است. نباید به واسطه حفظ حرمت پدران، حرمت دختران نادیده گرفته شود.»

فیلم «خانه دختر» به کارگردانی شهرام شاه‌ حسینی و تهیه‌کنندگی محمد شایسته در جشنواره فیلم فجر سال گذشته به نمایش درآمد و قرار بود در سال ۹۴ اکران شود، اما پس از چهار مرحله اصلاح و به‌رغم داشتن پروانه نمایش اکران نشد و به تازگی وزیر ارشاد توقیف آن را اعلام کرده است.

بازیگر «خانه دختر»: حرمت دختران چه شد؟

بابک کریمی بازیگر این فیلم گفت: «در فیلم «خانه دختر» هیچ اشاره مستقیمی به هیچ موضوع هنجارشکنانه‌ای نشده است و من واقعا نمی‌دانم دلیل مشکلاتی که برای این فیلم پیش آمده چیست.»

وی در مورد مطرح شدن این مساله که در این فیلم حرمت پدر در خانواده‌های ایرانی زیر سوال رفته است، گفت: «اگر بخواهیم این گونه به موضوع نگاه کنیم این مساله پیش می‌آید که پس حرمت دخترها چه می‌شود؟»

کریمی ادامه داد: «من چندی پیش مستندی درباره خشونت خانوادگی دیدم که درصد بسیار بالایی از این معضل را نشان می‌دهد. دخترانی که در خانه از پدر، برادر، پدرخوانده، فامیل و... دچار آسیب‌های جدی می‌شوند. به ویژه دخترانی که به دلیل فوت پدر یا جدایی والدین با مادر خود زندگی می‌کنند و مادر ازدواج مجدد دارد. کسی که با مادر ازدواج می‌کند عملا مادر و فرزندانش را صاحب می‌شود و گاهی موقعیت‌های وحشتناکی وجود به وجود می‌آید.»

بازیگر «خانه دختر»: حرمت دختران چه شد؟

وی ادامه داد: «در اینجا این مساله مطرح می‌شود که حرمت دختر و زن در جامعه و در چنین خانواده‌هایی چه می‌شود؟ اگر قرار باشد چنین مشکلاتی که متاسفانه در جامعه نمونه‌های واقعی آن نیز وجود دارد همیشه پنهان بماند و به قول معروف، صدایش را در نیاوریم به گونه‌ای مهر تایید بر ادامه آن زده‌ایم. این‌گونه به نظر می‌رسد که مجاز می‌دانیم که یک پدر به واسطه پدر بودن و حرمتی که دارد مجاز است هر گونه رفتاری هر چندغیرانسانی و غیراخلاقی با فرزندانش داشته باشد.»

کریمی در پایان تاکید کرد: «ناهنجاری و معضل مورد نظر در فیلم «خانه دختر» به عمد به صورت شفاف و علنی مطرح نشده بود و تنها نشانه‌هایی برای مخاطب به منظور رسیدن به آن نکته وجود داشت، اما متاسفانه با وجود تمام تلاش‌ها و مذاکراتی که صورت گرفت و اصلاحاتی که انجام شد، در نهایت نتیجه‌ای حاصل نشد و فیلم به دستور وزیر ارشاد توقیف شد.»


ویدیو مرتبط :
غافلگیری بازیگر زن سینما درخوابگاه دختران بی سرپرست

خواندن این مطلب را به شما پیشنهاد میکنیم :

عامل فروش دختران بی‌گناه به ثروتمندان به حبس ابد محکوم شد/ هتک حرمت دختر 8 ساله در ملاءعام+ عکس



یک جنایتکار اهل " اسلواکی " به اتهام تجاوز در " بریتانیا " بازداشت و دادگاه به حبس ابد محکوم شد.

به گزارش باشگاه خبرنگاران جوان، آقای " ادوارد پتیکی " 48 ساله که یک مجرم در کشور " اسلواکی " بود و به مدت 8 سال به اتهام تجاوز به 2 زن در مجازات به سر می برد .

پس از آزدای به " بریتانیا " مهاجرت کرد و در منطقه " روترهام " ساکن شد و چندی بعد شروع به اعمال جنایت کارانه خود کرد .

براساس گزارش پلیس که به مدت 13 ماه بود که به دنبال این جنایت کار حیوان صفت بودند سرانجام او را به همراه برادرش " لادویت پیکتی " که همدست او بود دستگیر کرد و در هفته گذشته در دادگاه محاکمه شد .

 

اخبار,اخبارحوادث تجاوز جنسی


پلیس در ادامه افزود که این مرد جنایتکار که گفته می شود یک مریض روانی است و توسط روانپزشک " اسلواکی " به تأیید رسید .

او در سال 1998 پس از تجاوز به دو خانم در پارک به 8 سال زندان محکوم شد و پس از آزاد شدن و مقیم شدن در " یورک شیر " شروع به قاچاق کودکان به هدف استفاده جنسی از آنها کرد و قبل از تحویل قربانیان ابتدا خود به آنها تجاوزمی کرد .

یکی از قربانیان این انسان کثیف  یک دختر 5 ساله بود که پس از تجاوز دچار بیماری افسردگی شد و هنوز بهبود پیدا نکرده است.

قربانیان دیگر نیز که دختران و پسران 10 تا 11 سال بودند نیز به همین سرنوشت دچار شدند .

پلیس پس از دریافت گزارش در سپتامبر 2013 شروع به جستجوی این  مجرم بی شرم کرد قاضی دادگاه در روز دادن رای بیان کرد که مجازاتی در خور او نیست، چرا که این صدمات روحی وارد شده به قربانیان برای همیشه با آنها باقی می ماند .

 

اخبار,اخبارحوادث تجاوز جنسی


جنایت کار " پیتکیی " که گفته می شود پس از یک تصادف بوسیله خودرو و صدمه به سرش مشکل روانی پیدا کرد .

در دادگاه روز گذشته به اتهام قاچاق انسان ، اذیت و آزار جنسی و تجاوز به عنف و رابطه نامشروع که بین سالهای 2010 و 2012 رخ داد به حبس ابد محکوم شد و برادر جنایت کار او نیز به جرم تجاوز به 12 سال زندانی محکوم شد .

 اخبار حوادث  - باشگاه  خبر  نگاران