اخبار


2 دقیقه پیش

عکس: استهلال ماه مبارک رمضان

همزمان با آغاز ماه مبارک رمضان جمعی از کارشناسان حوزه نجوم همراه با نماینده دفتر استهلال مقام معظم رهبری عصر دوشنبه هفدهم خرداد برای رصد هلال شب اول ماه مبارک رمضان بوسیله ...
2 دقیقه پیش

تا 20 سال آینده 16 میلیون بیکار داریم

وزیر کشور گفت: در نظام اداری فعلی که می‌تواند در ۱۰ روز کاری را انجام دهد، در ۱۰۰ روز انجام می‌شود و روند طولانی دارد که باید این روند اصلاح شود. خبرگزاری تسنیم: عبدالرضا ...

بازگویی برخی محرمانه‌ها از زبان معاون روحانی


رئیس سازمان انرژی اتمی گفت: حضرت آقا گفتند این مسیر (مذاکره با آمریکا درباره موضوع هسته‌ای) را بروید تا اتمام حجتی باشد و مردم بدانند که نظام و دولتشان از هیچ روشی که مصلحت، حکمت و عزت در آن باشد فروگذار نیست تا دفع شر کند و اگر طرف مقابل تمکین نکند ما اتمام حجت کرده‌ایم.

خبرگزاری ایسنا: رئیس سازمان انرژی اتمی گفت: حضرت آقا گفتند این مسیر (مذاکره با آمریکا درباره موضوع هسته‌ای) را بروید تا اتمام حجتی باشد و مردم بدانند که نظام و دولتشان از هیچ روشی که مصلحت، حکمت و عزت در آن باشد فروگذار نیست تا دفع شر کند و اگر طرف مقابل تمکین نکند ما اتمام حجت کرده‌ایم.

به گزارش ایسنا، علی‌اکبر صالحی جمعه شب در برنامه مستند تلویزیونی دوربین دوم، با اشاره به تجربه حضورش در وزارت خارجه در دولت دهم نیز اظهار کرد: وزرات خارجه فرصت استثنایی بود که در اختیار بنده گذاشته شد چون شرایط منطقه و بین‌الملل در ارتباط با ایران تغییر کلی و ماهوی پیدا کرده بود.

وی درباره فعالیت در وزارت خارجه گفت: کار در وزارت خارجه به شکلی است که نمی توان به جزییات اشاره کرد بلکه باید کارها و اقداماتی را انجام دهیم و بعد از آن مردم در جریان نتایج کارها قرار می‌گیرند. در عین حال می‌توانم بگویم که در سه - چهار سال گذشته سیاست خارجی ایران بسیار حکیمانه پیش رفته است.

صالحی در پاسخ به این سخن که "گفته می‌شود شما مردی برای تمام فصول هستید؟" تاکید کرد: من همیشه آراء سیاسی‌ام را برای خود حفظ کرده‌ام و به اصولی اعتقاد دارم که نظام بر اساس آنها بنا شده است. ممکن است در مسایلی حرفه‌ای نظرات مخالفی با برخی عزیزان داشته باشم اما وقتی در گفت و شنود تصمیمی گرفته می‌شود، به آن تصمیم بها می‌دهم و آن را اجرا می‌کنم، در عین حال که نظر خود را هم بیان می‌کنم.

وی ادامه داد: در جبهه‌بندی‌های سیاسی داخلی تاکنون شرکت نکرده‌ام و حرف‌های نقدآمیز و تند نزده‌ام ولو این که با حرف و سخن و تصمیمی مخالفت داشته باشم و همواره با احترام با افراد برخورد کردم.

رئیس سازمان انرژی اتمی در ادامه درباره راهکارهایی که در دوران مسئولیتش در وزارت خارجه برای آزادی ایرانی‌های ربوده شده در کشورهای مختلف از جمله سوریه و لیبی اتخاد شد، تصریح کرد: شرایط منطقه آن زمان حساس بود کما این که هنوز هم حساس است. در لیبی با به گروگان گرفته شدن هفت نفر از افراد هلال احمر مواجه شدیم. من با نخست وزیر لیبی صحبت کردم و موضوع را رها نکردم و در نهایت در عین ناباوری در شرایط بد لیبی شاهد آزادی این افراد بودیم. همچنین در سوریه نیز تعدادی از زائران کشورمان ربوده شدند که آنها را نیز توانستیم آزاد کنیم.

صالحی درباره 48 زائر ایرانی که در سوریه به گروگان گرفته شدند، اظهار کرد: در این مورد نیز با دولت سوریه در تماس بودیم که چگونه آنها را آزاد کنیم. پیگیری‌ها ادامه داشت تا اینکه گروگان‌گیرها اعلام کردند می‌خواهند گروگان‌ها را اعدام کنند و من با نخست وزیر وقت قطر و صحبت کردم و به من گفت که همان شب به شبکه الجزیره می‌رود و نسبت به چنین اقدامی هشدار می‌دهد. بعد از یکی - دو ساعت گروگان‌گیرها اعلام کردند که موضوع را معلق نگه می‌دارند و بعد از آن نیز رفت و آمدهایی میان ایران و قطر صورت گرفت و دفتری برای تماس با گروگان‌گیرها ایجاد شد و بعد از چند هفته این افراد آزاد شدند.

وزیر خارجه پیشین ایران درباره برخی محرمانه‌ها در دوران مسئولیتش نیز گفت: حضرت آقا در سخنانی اشاره کردند که دولتمردانی از دولت سابق و دولت فعلی نظرشان بر مذاکرات با آمریکا بر سر موضوع هسته ای است. بنده این افتخار را داشتم که خدمت آقا برسم و با ایشان صحبت کنم. نظر ایشان این است که آمریکا قابل اعتماد نیست و به موضوع افغانستان اشاره کردند که آمریکایی ها نقض عهد کردند. با این حال در نهایت اجازه مذاکره صادر شد و در عید سال 1392 مطرح کردند که با مذاکره با آمریکا به طور موضوعی درباره مساله هسته ای مخالفتی ندارند و راه را هموار کردند و گفتند این مسیر را بروید تا اتمام حجتی باشد و مردم بدانند که نظام و دولتشان از هیچ روشی که مصلحت، حکمت و عزت در آن باشد فروگذار نیست تا دفع شر کند و اگر طرف مقابل تمکین نکند ما اتمام حجت کرده ایم.

صالحی همچنین درباره شهدای هسته ای، با بیان اینکه "هریک از شهدا برای من از یک مقام و جایگاه برخودارند"، خاطرنشان کرد: شهید شهریاری از برجسته‌ترین علمای هسته‌ای کشور در زمان شهادتش بود.

وی درباره شهید احمدی روشن اظهار کرد: شهید احمدی روشن ابتدا کارشناس بازرگانی در یکی از شرکت های سازمان انرژی اتمی بود و وقتی به سازمان آمدم با توجه به اینکه فردی متدین و فهمیم بود و به او اعتماد وجود داشت به عنوان معاون شرکت کالا الکتریک (نطنز) منصوب شد. تامین تجهیزات پیشرفته برای فن آوری هسته ای هنر است و او فردی معتمد بود چرا که پول های سنگینی در این زمینه رد و بدل می شود.

رئیس سازمان انرژی اتمی درباره شهید رضایی‌نژاد هم اظهار کرد که با وی افتخار آشنایی نداشته است چرا که در سازمان انرژی اتمی فعالیت نداشته اما او را دانشمندی در عرصه علم الکترومغناطیس دانست که ناجوانمردانه به شهادت رسید.

وی درباره تولید سوخت تا غنای 20 درصد در کشور با یادآوری این مطلب که "از ابتدا بنای کشور به تولید سوخت تا غنای 20 درصد نبود و چون بر سر تهیه آن برخی کشورها مشکل ایجاد کردند، خودمان به سراغ تولیدش رفتیم"، تاکید کرد: درحال حاضر به اندازه نیازمان و دو تا سه سال ذخیره 20 درصدی سوخت برای استفاده در رآکتور تهران داریم.


ویدیو مرتبط :
بازگویی حقایق از زبان هلالی

خواندن این مطلب را به شما پیشنهاد میکنیم :

تعداد بیکاران کشور از زبان معاون روحانی



اخبار,اخباراجتماعی,تعداد بیکاران کشور


 اخبار اجتماعی  - تعداد بیکاران کشور از زبان معاون روحانی

معاون برنامه‌ریزی و نظارت راهبردی رئیس جمهور با بیان اینکه تابستان اسمال ۴۰۰ هزار شغل جدید در کشور ایجاد شد، گفت: ۲ میلیون و ۲۰۰ هزار بیکار در کشور وجود دارد.

 محمدباقر نوبخت صبح امروز در اجتماع قشرهای مختلف مردم بناب در مصلای اعظم با اشاره به کاهش قیمت نفت که در نتیجه تحریم‌ها علیه این کشور است، اظهار داشت: تولید روزانه نفت در کشورمان ۴ میلیون بشکه است که به دلیل تحریم‌هایی که علیه جمهوری اسلامی ایران تحمیل کرده‌اند، درآمدهای نفتی کشور تقلیل پیدا کرده است.

پرداخت ۲۴ هزار میلیارد تومان به پروژه‌های عمرانی در سال‌جاری
معاون رئیس جمهور و سخنگوی دولت با اشاره به اینکه در ۶ ماهه نخست امسال به صورت سرجمع ۲۴ هزار و ۴۰۰ میلیارد تومان برای اجرای طرح‌های عمرانی در کشور سرمایه‌گذاری شده است، ادامه داد: میزان سرمایه‌گذاری در طرح‌های عمرانی کشور امسال نسبت به سال قبل ۱۲.۵ برابر افزایش یافته است.

نوبخت با اشاره به اینکه ۱۱۳ هزار میلیارد تومان تسهیلات بانکی در دولت یازدهم که ۵۹ درصد آن مربوط به سرمایه در گردش واحدهای تولیدی متوقف شده بود، پرداخت شده است، بیان کرد: به همین دلیل رشد سرمایه‌گذاری نسبت به سال گذشته ۵.۷ درصد رشد داشته است.

تعداد بیکاران کشور ۲.۲میلیون نفر اعلام شد
معاون برنامه‌ریزی و نظارت راهبردی رئیس جمهور سپس از وجود ۲ میلیون و ۲۰۰ هزار بیکار در کشور خبر داد و عنوان کرد: دولت با تمام توان خود در تلاش است که با ایجاد زمینه‌های اشتغال در جهت جذب بیکاران قدم بردارد.

سخنگوی دولت با بیان اینکه این دولت از همان ابتدا با مشکلاتی که دشمنان نظام ایجاد کرده بودند، رو به رو شد؛ یادآور شد: زورگویی‌های بین‌المللی سبب شده بود که تولید نفت خام از ۴ میلیون بشکه به یک میلیون بشکه کاهش یابد، به همین دلیل شخصی که مردم انتخاب کردند، با یک چهارم منابعی که جمهوری اسلامی توان استفاده از آنها را داشت، کار را آغاز کرد.

ایجاد ۴۰۰ هزار شغل جدید در تابستان امسال در کشور
این مقام عالی رتبه دولتی با اشاره به ایجاد ۴۰۰ هزار شغل جدید در تابستان امسال، تصریح کرد: امروز تورم از ۴۰ درصد به ۲۰ درصد کاهش یافته، اما سئوال مردم این است که چرا اجناس گران‌تر شده‌اند؟!

نوبخت اضافه کرد: باید گفت که کاهش تورم به معنای کاهش قیمت‌ها نیست، بلکه رشد قیمت‌ها با سرعت کمتری صورت می‌گیرد، وگرنه دولت مدعی نیست که قیمت‌ها را کاهش داده است، از این رو نخستین اقدام این بوده که تب بیماری اقتصادی را که ۴۰ درجه بوده، پایین بیاورد و به غیر از مسائل درمانی چیز دیگری را نتوانسته‌ایم ارزان کنیم که در این خصوص دولت ۴ هزار و ۸۰۰ میلیارد تومان برای بخش درمان تخصیص داده است.

ساخت ۳۰۰ هزار خانه برای مزدوجین / پرداخت یک هزار و ۲۰۰میلیارد تومان تسهیلات به مسکن
سخنگوی دولت از برنامه دولت برای ساخت هر سال ۳۰۰ هزار واحد مسکونی برای مزدوجین خبر داد و متذکر شد: دولت هر سال یک هزار و ۲۰۰ میلیارد تومان در این بخش تسهیلات پرداخت خواهد کرد.

نماینده مردم بناب در مجلس شورای اسلامی نیز پیش از سخنان معاون برنامه‌ریزی و نظارت راهبردی رئیس جمهور ضمن خیرمقدم به وی و هیئت همراه، با اشاره به وجود واحدهای تولیدی و صنعتی در این شهرستان به سبب تلاشگر بودن مردمانش و فعالیت جمعی از سرمایه‌گذاران، بیان داشت: مردم این شهرستان هم‌اکنون برای اداره واحدهای تولیدی خود با مشکل جدی مواجه هستند.

حجت‌الاسلام محمد باقری‌بنابی با اشاره به کمبود سرمایه در گردش در واحدهای تولیدی شهرستان به خصوص واحدهای تولیدی کوچک بر لزوم حمایت جدی دولت از این واحدهای تولیدی تأکید کرد.

عضو کمیسیون اقتصادی مجلس شورای اسلامی در پایان از ارائه لایحه خروج از رکود توسط دولت به مجلس خبر داد و اظهار امیدواری کرد: دولت گام‌های لازم را در خصوص تأمین سرمایه در گردش برای واحدهای تولیدی بردارد.

 اخباراجتماعی  - فارس