اخبار


2 دقیقه پیش

عکس: استهلال ماه مبارک رمضان

همزمان با آغاز ماه مبارک رمضان جمعی از کارشناسان حوزه نجوم همراه با نماینده دفتر استهلال مقام معظم رهبری عصر دوشنبه هفدهم خرداد برای رصد هلال شب اول ماه مبارک رمضان بوسیله ...
2 دقیقه پیش

تا 20 سال آینده 16 میلیون بیکار داریم

وزیر کشور گفت: در نظام اداری فعلی که می‌تواند در ۱۰ روز کاری را انجام دهد، در ۱۰۰ روز انجام می‌شود و روند طولانی دارد که باید این روند اصلاح شود. خبرگزاری تسنیم: عبدالرضا ...

بازگشت «پوآرو» با حمایت نوه آگاتا کریستی


«سوفی هانا» نویسنده رمان‌های جنایی با حمایت نوه آگاتا کریستی سپتامبر امسال جدیدترین اثر خود با حضور هرکول پوآرو را راهی بازار می کند.

خبرگزاری ایبنا: «سوفی هانا» نویسنده رمان‌های جنایی با حمایت نوه آگاتا کریستی سپتامبر امسال جدیدترین اثر خود با حضور هرکول پوآرو را راهی بازار می کند.

سی و هشت سال بعد از مرگ آگاتا کریستی نویسنده داستانهای جنایی قرار است رمان جدیدی از وی منتشر شود ولی این بار نویسنده شخص دیگری است.

«سوفی هانا» نویسنده داستانهای جنایی در این رمان که قرار است ماه سپتامبر سال جاری منتشر شود داستانی به نقل از آگاتا کریستی با شخصیت معروفش یعنی هرکول پوآرو روایت می کند که قرار است مثل داستانهای کریستی معمای پیچیده‌ای را حل کند.

در داستان هانا، زنی جوان لندنی از تهدید به قتل شدن خود به پوآرو می‌گوید و اینکه عدالت باید در مورد او اجرا شود، سه مهمان هتل در آن شب کشته می‌شوند. بعد از شروع بررسی‌های لازم توسط پوآرو مهمان چهارم در اتاق دیگر هتل کشته می‌شود.

سوفی هانا نویسنده جدیدترین داستان پوآرو در مصاحبه با برنامه تودی پروگرام انگلیس می‌گوید در نوشتن این رمان به هیچ وجه از سبک آگاتا کریستی تقلید نکرده و تنها خواسته داستانهای پوآرو را ادامه دهد.

وی می‌گوید به خوبی شخصیت هرکول پوآرو را می‌شناسد و بارها کتابهای کریستی را درباره او خوانده است و از 12 سالگی تصمیم به نوشتن درباره داستانهای جنایی شبیه نوشته‌های آگاتا کریستی گرفته است ولی روند داستانی کریستی را تغییر نداده است.

سوفی معتقد است کتاب جدیدش تنها دنباله داستانهای آگاتا کریستی است و همانطور که ماتئو پیچارد، نوه آگاتا کریستی نیز در مصاحبه با رسانه‌ها گفته امیدوار است مردم با خواندن رمان جدید تشویق شوند تا رمان‌های اصلی آگاتا کریستی را بخوانند.

پیش از این داستانهای پلیسی جنایی هانا در 27 کشور دنیا منتشر شده است و با الهام از کتابهایش فیلمها و سریالهای متعددی در شبکه های مختلف تهیه شده است.


ویدیو مرتبط :
حمایت از ROMEO برای بازگشت اش-منتشر کنید(ساخت خودم....)

خواندن این مطلب را به شما پیشنهاد میکنیم :

خداحافظی «هرکول پوآرو» با دنیای تصویر/ وداع با یادگار «آگاتا کریستی»



خداحافظی هرکول پوآرو با دنیای تصویر

خداحافظی «هرکول پوآرو» با دنیای تصویر/ وداع با یادگار «آگاتا کریستی»

«دیوید سوشه»، بازیگر نقش به یادماندنی «هرکول پوآرو» پس از 25 سال بازی در نقش این کارآگاه معروف بلژیکی، با این شخصیت تلویزیونی خداحافظی می‌کند.

 «دیوید سوشه»، بازیگر مشهور انگلیسی متولد 1964 که از سال 1989 شروع به بازی در نقش «هرکول پوآرو» کرد، تا کنون در تمامی داستان‌های «آگاتا کریستی» با محوریت شخصیت این کارآگاه مشهور حضور یافته است.

«سوشه» 67 ساله که دیگر آن کارآگاه جوان دهه 80 نیست، این روزها به سبب بیماری از عصای معروف خود استفاده نمی‌کند و مجبور است بیشتر اوقات از صندلی چرخ‌دار برای جابجایی کمک بگیرد.

این بازیگر انگلیسی معتقد است، گرچه جهان از زمان ساخت اولین قسمت از مجموعه تلویزیونی پوآرو تغییر زیادی کرده، اما میل عموم مردم برای تماشای این گونه مجموعه‌های تلویزیونی همچنان بی‌تغییر مانده است.

«سوشه» درباره خداحافظی‌اش با نقش پوآرو گفت: با شخصیتی خداحافظی می‌کنم که 25 سال با آن همراه بوده‌ام و به عنوان بازیگر بهترین دوست من بوده است، اما هرچیز پایانی دارد و هم اکنون زمان پایان این نقش است؛ چراکه با ساخت آخرین قسمت از این مجموعه دیگر داستانی از «آگاتا کریستی» با محوریت این کارآگاه باقی نمانده تا آن را به سریال تبدیل کنیم.

«هرکول پوآرو» کارآگاه تخیلی بلژیکی است که توسط آگاتا کریستی خلق شد. او را می‌توان از مشهورترین شخصیت‌های داستانی تاریخ ادبیات دانست که در بیش از 30 داستان بلند و بیش از 50 داستان کوتاه به عنوان شخصیت اصلی ظاهر شد و از این لحاظ نیز از رکوردداران است.

«پوآرو» بلژیکی است و قبلا عضو نیروی پلیس بلژیک بوده، اما داستان‌های او زمانی آغاز می‌شود که به انگلیس آمد و کارآگاه خصوصی شد. اولین داستانی که او در آن شرکت داشت «ماجرای اسرارآمیز در استایلز» است و آخرین آن‌ها «پرده» است که در آن پوآرو می‌میرد و به نوعی خود را می‌کشد.

 

خداحافظی هرکول پوآرو با دنیای تصویر

/ایسنا