اخبار


2 دقیقه پیش

عکس: استهلال ماه مبارک رمضان

همزمان با آغاز ماه مبارک رمضان جمعی از کارشناسان حوزه نجوم همراه با نماینده دفتر استهلال مقام معظم رهبری عصر دوشنبه هفدهم خرداد برای رصد هلال شب اول ماه مبارک رمضان بوسیله ...
2 دقیقه پیش

تا 20 سال آینده 16 میلیون بیکار داریم

وزیر کشور گفت: در نظام اداری فعلی که می‌تواند در ۱۰ روز کاری را انجام دهد، در ۱۰۰ روز انجام می‌شود و روند طولانی دارد که باید این روند اصلاح شود. خبرگزاری تسنیم: عبدالرضا ...

بازگشت غول های بزرگ نفتی دنیا به ایران


شرکت شلمبرگر در حال مذاکره برای خرید مجدد واحد قبلی خود در ایران، یعنی شرکت خدمات نفتی ایران است.

خبرگزاری تسنیم: شرکت شلمبرگر در حال مذاکره برای خرید مجدد واحد قبلی خود در ایران، یعنی شرکت خدمات نفتی ایران است.

در حالی که تحریم نفتی ایران لغو شده است شرکت شلمبرگر در نظر دارد واحد قبلی خود در ایران، یعنی شرکت خدمات نفتی ایران را که در سال ۲۰۱۰ فروخته بود دوباره خریداری کند.

روزنامه وال استریت ژورنال نوشت، شرکت شلمبرگر در حال مذاکره برای خرید مجدد واحد قبلی خود در ایران، یعنی شرکت خدمات نفتی ایران است.

شرکت خدمات نفتی ایران در سال 2010 به شرکت نیما انرژی هنگ کنگ فروخته شد.

این قرارداد یکی از اولین قراردادها پس از لغو تحریم های غرب ایران خواهد بود. در حالی که ایران در حال از سرگیری صادرات نفت خود به بازار اروپاست، این کشور تلاش می کند شرکت های ارائه دهنده خدمات انرژی را جذب بازار خود نماید.

همچنین شرکت گولار ال ان جی روز جمعه اعلام کرد که یادداشت تفاهمی را با شرکت شلمبرگر برای همکاری در زمینه توسعه جهانی میادین سبز، میادین قهوه ای و میادین استاندارد امضا خواهد کرد.


ویدیو مرتبط :
خبرخوب: بازگشت غول خودروسازی دنیا به ایران(مرسدس بنز)

خواندن این مطلب را به شما پیشنهاد میکنیم :

مذاکرات ایران با غول‌های نفتی دنیا/ زنگنه: به بازگشت خارجی‌ها خوشبینم



اخبار,اخبار اقتصادی ,مذاکرات نفتی ایران

 

اخبار اقتصادی - انتقاد دوباره نفتی ایران از آمریکا؛
مذاکرات ایران با غول‌های نفتی دنیا/ زنگنه: به بازگشت خارجی‌ها خوشبینم

وزیر نفت با انتقاد دوباره از سیاست‌های نفتی آمریکا از مذاکرات جدید با غول‌های نفت و گاز جهان خبر داد و اعلام کرد: وزارت نفت نسبت به بازگشت شرکت های بزرگ نفت و گاز خارجی خوش بین است.

به گزارش خبرگزاری مهر، بیژن زنگنه وزیر نفت درباره تحولات جدید بازار نفت پس از مشکلات اخیر در صنعت نفت عراق، گفت: تاکنون کارشکنی ایالات متحده آمریکا باعث شده، ایران نتواند از حداکثر ظرفیت تولید خود برای عرضه سالم و راحت در بازار نفت استفاده کند.

این عضو کابینه دولت تدبیر و امید تصریح کرد: ایران جدای از موضوع تحولات کشور عراق همیشه تلاش کرده عرضه یکنواخت و پایداری در بازار نفت داشته باشد.

وزیر نفت با بیان این که مذاکرات با شرکت‌های نفتی خارجی برای حضور مجدد در صنعت نفت ایران همیشه در حال انجام است، اظهار داشت: هم اکنون با توجه به شرایط موجود به بازگشت این شرکتها به ایران خوش بین هستم.

این مقام مسئول در پاسخ به این سئوال که آیا پروژه خاصی برای شرکتهای خارجی داوطلب برای حضور در صنعت نفت ایران همچون فاز 11 پارس جنوبی در نظر گرفته اید، تاکید کرد: تاکنون پروژه خاصی در نظر گرفته نشده و من بیش از این در این زمینه نمی خواهم صحبت کنم.
اخبار اقتصادی - مهر