اخبار


2 دقیقه پیش

عکس: استهلال ماه مبارک رمضان

همزمان با آغاز ماه مبارک رمضان جمعی از کارشناسان حوزه نجوم همراه با نماینده دفتر استهلال مقام معظم رهبری عصر دوشنبه هفدهم خرداد برای رصد هلال شب اول ماه مبارک رمضان بوسیله ...
2 دقیقه پیش

تا 20 سال آینده 16 میلیون بیکار داریم

وزیر کشور گفت: در نظام اداری فعلی که می‌تواند در ۱۰ روز کاری را انجام دهد، در ۱۰۰ روز انجام می‌شود و روند طولانی دارد که باید این روند اصلاح شود. خبرگزاری تسنیم: عبدالرضا ...

بازگشت طوطی گمشده‌ با لهجه اسپانیولی!


یک طوطی که در زمان مفقود شدن کلماتی را با لهجه انگلیسی تلفظ می‌کرد پس از چهار سال در حالی که به زبان اسپانیولی صحبت می‌کرد نزد صاحبش بازگشت.

خبرگزاری ایسنا: یک طوطی که در زمان مفقود شدن کلماتی را با لهجه انگلیسی تلفظ می‌کرد پس از چهار سال در حالی که به زبان اسپانیولی صحبت می‌کرد نزد صاحبش بازگشت.

«ترسا میکو»، یک دامپزشک اهل کالیفرنیای جنوبی آمریکا، «نایجل»، طوطی آفریقایی را با طوطی خودش که گم کرده بود اشتباه گرفت. وی سپس ریزتراشه‌ای را که به این طوطی متصل بود را ردیابی کرد و متوجه شد این طوطی به یک مرد انگلیسی به نام «دارن چیک» تعلق دارد که در شهر «تورانس» کالیفرنیا زندگی می‌کند.

وی سپس به در منزل این مرد می‌رود و خود را معرفی می‌کند و از او می‌پرسد آیا پرنده‌ای گم کرده است؟ وی ابتدا پاسخ می‌دهد خیر! اما پس از کمی فکر کردن می‌گوید: منظورم این است که به تازگی پرنده‌ای گم نکرده‌ام.

«میکو» پس از اینکه مطمئن می‌شود این فرد خود «دارن چیک» است به او می‌گوید من طوطی آفریقایی شما را پیدا کرده‌ام. چیک با کمال تعجب به این زن نگاه می‌کند و فکر می‌کند او دیوانه است و می‌گوید طوطی من چهار سال پیش گم شده بود.

چیک گفت: در تمام این چهار سال از محل طوطی‌ام اطلاعی نداشتم اما در کمال تعجب لهجه انگلیسی طوطی‌ام به کلی از بین رفته و او اکنون با لهجه اسپانیولی کلمات را ادا می‌کند.

چیک گفت: با وجود اینکه وقتی می‌ خواستم برای اولین بار پس از چهار سال «نایجل» را در آغوش بگیرم مرا گاز گرفت اما از دیدن دوباره او اشک شوق در چشمانم جمع شد. «میکو» می‌گوید که این رفتار طوطی غیرطبیعی نیست و به زودی دوباره به صاحبش انس می‌گیرد.


ویدیو مرتبط :
داستان سکه گمشده با لهجه انگلیسی

خواندن این مطلب را به شما پیشنهاد میکنیم :

بازگشت دختر گمشده به آغوش مادر نگران



اخبار,اخبار حوادث ,دختر گمشده

 

اخبار حوادث - بازگشت دختر گمشده به آغوش مادر نگران

دختر جوانی که روز میهمانی خانه‌شان را در جنوب تهران ترک کرده و گم شده بود پس از یک ماه به آغوش خانواده‌اش بازگشت.

«اعظم» 27 ساله که گویا تحمل شلوغی و میهمانی در خانه‌شان را نداشت در چشم بر هم زدنی رفت و خانواده‌اش را چشم انتظار گذاشت.

 

همه به جست‌وجوی دختر جوان در محله‌شان در حوالی اتوبان بعثت ترمینال جنوب پرداختند اما اثری از وی نبود. بدین ترتیب پلیس با سناریوی مرموز گم‌شدن دختر روبه‌رو شد و بازپرس شعبه دوم دادسرای ناحیه 34 تهران دستور داد همزمان با انتشار عکس اعظم در شوک روزنامه ایران تیم ویژه‌ای از مأموران پلیس آگاهی برای رازگشایی سرنوشت دختر وارد عمل شوند.

 

مأموران در تحقیقات پلیسی به سرنخ‌هایی رسیدند اما اطلاعات کافی نبود و انتشار عکس تنها روزنه امید برای ردیابی این دختر بود. در این میان خانواده اعظم هم دست از تلاش برنداشتند و در مناطق جنوب تهران با انتشار عکس اعظم به جست‌وجوی وی پرداختند تا اینکه پس  از گذشت بیش از یک ماه با اقدامات ویژه پلیسی آن‌ها توانستند دختر گمشده‌شان را بیابند.

 

مادر اعظم که از پیدا شدن دختر بیمارش خوشحال بود، به شوک گفت: همزمان با تلاش پلیس من و خانواده‌ام همه جا به دنبال ردی از دخترم بودیم، به هر کس که می‌شناختیم می‌سپردیم تا اگر اثری از اعظم پیدا کردند به ما بگویند تا اینکه سرانجام با اقدامات ویژه توانستیم اعظم را پیدا کنیم اما او در حالی پیدا شد که شرایط روحی و جسمی مساعدی نداشت و نمی‌دانست در این مدت کجا بوده است؟! این مادر دلنگران ادامه داد:‌ از زمان گم‌شدن دخترم تا امروز وی 10 کیلو کاهش وزن داشته است و نگران حال اعظم هستیم.

 

بنابر این گزارش، دختر جوان تحت درمان پزشکی قرار دارد تا شرایط روحی و جسمی مساعدش را به دست آورد. پلیس نیز در این رابطه به تحقیقات ادامه می‌دهد تا پرده از زوایای پنهان این پرونده بردارد.
اخبار حوادث - روزنامه ایران