اخبار


2 دقیقه پیش

عکس: استهلال ماه مبارک رمضان

همزمان با آغاز ماه مبارک رمضان جمعی از کارشناسان حوزه نجوم همراه با نماینده دفتر استهلال مقام معظم رهبری عصر دوشنبه هفدهم خرداد برای رصد هلال شب اول ماه مبارک رمضان بوسیله ...
2 دقیقه پیش

تا 20 سال آینده 16 میلیون بیکار داریم

وزیر کشور گفت: در نظام اداری فعلی که می‌تواند در ۱۰ روز کاری را انجام دهد، در ۱۰۰ روز انجام می‌شود و روند طولانی دارد که باید این روند اصلاح شود. خبرگزاری تسنیم: عبدالرضا ...

بازگشت صدور ویزای عربستان به حالت عادی


با ملحق شدن کارکنان جدید به سفارت و کنسولگری عربستان در ایران، صدور روادید زائران ایرانی برای عمره به حالت عادی برگشت و هم‌اکنون روزانه 3500 زائر ایرانی به عربستان اعزام می‌شوند.

خبرگزاری ایسنا: با ملحق شدن کارکنان جدید به سفارت و کنسولگری عربستان در ایران، صدور روادید زائران ایرانی برای عمره به حالت عادی برگشت و هم‌اکنون روزانه 3500 زائر ایرانی به عربستان اعزام می‌شوند.

حسن سرخوش، مدیرکل برنامه‌ریزی، پذیرش و اعزام سازمان حج و زیارت با اعلام این مطلب گفت: خوشبختانه روند صدور روادید در سفارت و کنسولگری عربستان عادی شده و روزانه (به تعداد روزهای کاری هفته) پنج هزار روادید برای زائران ایرانی صادر می‌شود.

وی اضافه کرد: مشکل خاصی برای اعزام زائران نیست و زائران طبق جدول پروازی برای عمره به عربستان اعزام می‌شوند.

او همچنین درباره وضعیت زائران بازمانده از عمره امسال به دلیل تعلل سفارت و کنسولگری عربستان در صدور روادید به بهانه نداشتن تعداد کافی پرسنل اظهار کرد: در پروازهای رجب، شعبان و رمضان به تناسب خالی بودن ظرفیت کاروان‌ها به این زائران پیشنهادهایی می‌شود تا تاریخ مورد نظر را برای انجام این سفر در سال 94 انتخاب کنند. در صورتی‌که تمایل نداشتند، اولویت آن‌ها برای اعزام در نوروز 95 محفوظ است.

وی درباره دریافت خسارت از شرکت‌های سعودی به دنبال وقوع این اتفاق بیان کرد: این خسارت از حساب شرکت‌های سعودی محاسبه و کسر می‌شود و از زائران ریالی خسارت دریافت نخواهد شد.

سرخوش درباره تأثیر حملات عربستان به یمن و متعاقب آن اعلام موضع ایران نسبت به این اقدامات، در صدور روادید و سفر زائران ایرانی، گفت: فعلا این شرایط تأثیر آنچنانی در صدور روادید زائران ایرانی نداشته است.

مدیرکل برنامه‌ریزی، پذیرش و اعزام سازمان حج و زیارت همچنین درباره ثبت نام در کاروان‌های حج تمتع، اظهار کرد: ظرفیت این کاروان‌ها در بسیاری از استان‌ها تکمیل شده و در استان‌هایی که هنوز ظرفیت خالی وجود ندارد، اولویت‌های تا 25 اسفند 84 می‌توانند ثبت نام کنند.

وی همچنین گفت: زمان پرداخت قسط دوم سفر حج تمتع هفته اول اردیبهشت‌ماه سال 94 خواهد بود.


ویدیو مرتبط :
صدور بلیط خارجی با نرخ ویژه | ویزای چین و ویزای بانکوک

خواندن این مطلب را به شما پیشنهاد میکنیم :

بازگشت فرودگاه مهرآباد به حالت عادی


مدیرکل فرودگاه مهرآباد با بیان اینکه هیچ اتفاقی برای هواپیماهای این فرودگاه به دلیل طوفان نیفتاده است،‌گفت:‌ از پنج دقیقه پیش پروازهای فرودگاه مهرآباد به حالت عادی بازگشته و چند هواپیما در فرودگاه فرود آمده‌اند.

خبرگزاری تسنیم: نصرالله منصوری شیرازی اظهار کرد: با وجود طوفان چند ساعت اخیر در تهران، خوشبختانه هیچ اتفاقی برای هواپیماهای فرودگاه مهرآباد روی نداد.

مدیرکل فرودگاه مهرآباد تصریح کرد: به هواپیماهای فوکر شرکت هواپیماهای آسمان و ایران‌ایر نیز هیچ صدمه‌ای وارد نشده است.

وی با اشاره به این‌که طوفان باعث شد تا پروازها به سمت فرودگاه‌های آلترناتیو هدایت شود، تاکید کرد: از پنج دقیقه پیش وضعیت پروازها در فرودگاه مهرآباد عادی شده و چند هواپیما در این فرودگاه فرود آمده‌اند.

به گزارش تسنیم، از ساعتی پیش طوفان و گردوغبار شدیدی آسمان تهران را درنوردید. حجم این گرد و غبار در آسمان تهران به‌حدی بالا است که میدان دید را تا حد بسیار زیادی کاهش داده و آسمان شهر را تا حدی تاریک کرده است.

این در حالی است که صبح امروز سازمان هواشناسی صرفاً از بارش پراکنده باران و رعدوبرق در تهران خبر داده بود.