اخبار


2 دقیقه پیش

عکس: استهلال ماه مبارک رمضان

همزمان با آغاز ماه مبارک رمضان جمعی از کارشناسان حوزه نجوم همراه با نماینده دفتر استهلال مقام معظم رهبری عصر دوشنبه هفدهم خرداد برای رصد هلال شب اول ماه مبارک رمضان بوسیله ...
2 دقیقه پیش

تا 20 سال آینده 16 میلیون بیکار داریم

وزیر کشور گفت: در نظام اداری فعلی که می‌تواند در ۱۰ روز کاری را انجام دهد، در ۱۰۰ روز انجام می‌شود و روند طولانی دارد که باید این روند اصلاح شود. خبرگزاری تسنیم: عبدالرضا ...

بازگشت زائران ایرانی از سامرا


رئیس پلیس مهاجرت و گذرنامه ناجا از بازگشت زائران ایرانی که در حرم سامرا پشت مرزها مانده بودند خبر داد و گفت: پس از چند روز انتظار و تلاش ارتش عراق، این افراد توانستند از سامرا خارج و سپس از مرز، وارد کشور شوند. خبرگزاری مهر: رئیس پلیس گذرنامه و مهاجرت گفت: از ورود غیر قانونی اتباع عراقی به کشور جلوگیری می کنیم.


سرهنگ ابراهیم رضایی به هماهنگی های اخیر سازمان وظیفه عمومی ناجا و پلیس مهاجرت و گذرنامه اشاره کرد و اظهار داشت: از این پس، دیگر لازم نیست مشمولانی که دارای گذرنامه هستند و اجازه خروج خود را از نظام وظیفه دریافت می کنند، برای درج و ثبت آن در سیستم به پلیس گذرنامه و مهاجرت مراجعه کنند.

وی ادامه داد: پیش از این، مشمولان دارای گذرنامه برای خروج از کشور باید به سازمان وظیفه عمومی مراجعه، اجازه خروج دریافت می کردند و پس از صدور با مراجعه به مدیریت گذرنامه استان ها، مجوز خود را در سیستم ثبت کرده و در نهایت می توانستند به مرزها رفته و از کشور خارج شوند، اما با تمهیدات صورت گرفته و ارتباطات سیستمی که بین سازمان نظام وظیفه و پلیس مهاجرت و گذرنامه برقرار شده، دیگر لازم نیست مشمولان برای درج اجازه خروج خود، به پلیس گذرنامه مراجعه کنند.

رئیس پلیس مهاجرت و گذرنامه ناجا تاکید کرد: مشمولان دارای گذرنامه پس از دریافت اجازه خروج، می توانند ظرف 24 تا 48 ساعت به مرزها مراجعه کرده و از آنجایی که اطلاعات لازم برای خروج آنان، بصورت سیستمی از نظام وظیفه به پلیس مهاجرت و گذرنامه و سپس از این پلیس به مرزها اعلام می شود، می توانند از کشور خارج شوند.

رضایی به مشمولانی که گذرنامه ندارند و یا تاریخ اعتبار این سند هویتی آنان به اتمام رسیده است نیز اشاره کرد و گفت: برای این افراد، فرآیند اجازه خروج مانند گذشته است، یعنی آنان ابتدا با مراجعه به سازمان نظام وظیفه اجازه خروج را دریافت کرده و سپس به دفاتر پلیس+10مراجعه و درخواست صدور و یا تعویض گذرنامه می کنند.

به گفته این مقام انتظامی صدور اجازه خروج از زمانی که مشمول به سازمان وظیفه عمومی ناجا مراجعه می کند، وارد سیکل اداری نظام وظیفه شده و پس از سپردن وثیقه های لازم، مجوز خروج آنها بصورت آنلاین به پلیس مهاجرت و گذرنامه ارسال شده و در نهایت پلیس گذرنامه پس از چک کردن موارد، مجوزهای خروج و اطلاعات افراد را به مرزها اعلام می کند.

ممنوعیت خروج زائران انفرادی با توجه به اوضاع عراق

رضایی با اشاره به اینکه در حال حاضر و با توجه به اوضاع نابسامان عراق، همچنان خروج زائران عتبات عالیات بصورت انفرادی ممنوع است، گفت: خروج زائران ایرانی از مرزهای هوایی و زمینی در قالب کاروان های سازمان حج و زیارت بدون هیچ گونه ممنوعیتی ادامه دارد.

وی به ورود و خروج اتباع عراقی به کشور نیز اشاره کرد و گفت: این اتباع اگر بصورت قانونی و از طریق نمایندگی ایران در عراق، روادید دریافت کرده باشند می توانند وارد کشور شوند و پس از پایان مهلت اقامت خود باید از کشور خارج شوند؛ برخورد با ورود غیر مجازبه کشور  نیز به قوت خود باقی است.

رضایی تاکید کرد: گرچه اوضاع امنیتی در عراق نابسامان است اما به دلیل امنیت بالای مرزهای ما، تغییری در برنامه ها و تمهیدات پلیس ایران پیش نیامده است.

بازگشت زائران ایرانی از سامرا، با تلاش ارتش عراق

رئیس پلیس مهاجرت و گذرنامه ناجا از بازگشت زائران ایرانی که در حرم سامرا پشت مرزها مانده بودند  خبر داد و گفت: پس از چند روز انتظار  و تلاش ارتش عراق،  این افراد توانستند از سامرا خارج و سپس از مرز، وارد کشور شوند.


ویدیو مرتبط :
زائران سامرا چگونه داعش را به چالش کشیدند؟

خواندن این مطلب را به شما پیشنهاد میکنیم :

انفجار در مسیر اتوبوس زائران ایرانی در سامرا



 

 

انفجار در مسیر اتوبوس زائران ایرانی در سامرا

 

رسانه های عراقی از انفجار در مسیر اتوبوس زائران ایرانی در سامرا و زخمی و شهید شدن شماری از زائران خبر دادند.

به گزارش خبرگزاری مهر به نقل از خبرگزاری براثا، یک دستگاه اتوبوس حامل زائران ایرانی در مسیر حرکت به سامرا هدف انفجار قرار گرفت.

این حادثه تروریستی پس از بازگشت زائران ایرانی از سامرا در منطقه "المشاهده" در شمال غرب بغداد صورت گرفت.

این انفجار منجر به شهید و زخمی شدن شماری از زائران شد و به اتوبوس خسارت بسیاری وارد کرد.

نیروهای امنیتی عراق مجروحان را به نزدیکترین بیمارستان ها منتقل کرده اند. به جزئیات بیشتری درباره شمار زخمی ها و قربانیان این انفجار اشاره ای نشده است.... / خبرگزارى مهر