اخبار


2 دقیقه پیش

عکس: استهلال ماه مبارک رمضان

همزمان با آغاز ماه مبارک رمضان جمعی از کارشناسان حوزه نجوم همراه با نماینده دفتر استهلال مقام معظم رهبری عصر دوشنبه هفدهم خرداد برای رصد هلال شب اول ماه مبارک رمضان بوسیله ...
2 دقیقه پیش

تا 20 سال آینده 16 میلیون بیکار داریم

وزیر کشور گفت: در نظام اداری فعلی که می‌تواند در ۱۰ روز کاری را انجام دهد، در ۱۰۰ روز انجام می‌شود و روند طولانی دارد که باید این روند اصلاح شود. خبرگزاری تسنیم: عبدالرضا ...

بازگشت حسین موسویان به ایران +عکس


عضو سابق تیم تیم مذاکره کننده هسته ای گفت: آمده ام که در ایران بمانم.

عصر ایران: عضو سابق تیم تیم مذاکره کننده هسته ای گفت: آمده ام که در ایران بمانم.

ایرنا نوشت: حسین موسویان در حاشیه مراسم یادبود مادر دکتر محمد جواد ظریف وزیر امورخارجه گفت: درباره مسائل هسته ای نظراتم را در مقالاتم نوشته ام و زیر تمام آن ها را نیز امضا می کنم.

وی در پاسخ به سوالی مبنی بر این که شما در خارج از ایران با برخی از افراد و چهره های سیاسی دیدار کرده اید تصریح کرد که این ها شایعه است و من صرفا کار آکادمیک انجام داده ام.





حضور حسین موسویان عضو تیم پیشین مذاکرات هسته ای ایران در مراسم یادبود درگذشت مادر محمدجواد ظریف وزیر امور خارجه در روز دوشنبه در مسجد نور تهران

وی افزود: از همه مقالاتم دفاع می کنم و زیر آن ها را امضا می کنم، بقیه بحث هایی که مطرح می شود ارتباطی به من ندارد.

وی در پاسخ به سوال ایرنا درباره نظرش درخصوص مذاکرات هسته ای گفت: درباره مسائل هسته ای در مقالاتم اظهار نظر کرده ام و نظرات من همان هاست.

وی همچنین گفت از دو هفته پیش به ایران وارد شدم.

امیرحسین موسویان عضو تیم پیشین مذاکرات هسته ای با غرب در فروردین سال 1387 به اتهام «اخلال در امنیت ملی» به دو سال حبس تعلیقی و  ۵ سال محرومیت از خدمات دولتی محکوم و ازکشور خارج شد. او از آن سال تا کنون در دانشگاه پرینستون آمریکا به عنوان پژوهشگر فعالیت می کرد.


ویدیو مرتبط :
ماجرای مشکوک عدم بازگشت آزاده نامداری به ایران بعد از انتشار عکس های بی حجاب او

خواندن این مطلب را به شما پیشنهاد میکنیم :

بازگشت «میتسوبیشی» به ایران +عکس



اخبار اقتصادی - بازگشت «میتسوبیشی» به ایران +عکس

سیاست های جدید وزارت صنعت، معدن و تجارت در حوزه خودرو و کاهش تعرفه گمرکی این امکان را فراهم آورده تا محصولات جدید وارد بازار خودروی کشور شود.

براین اساس خودروی میتسوبیشی لنسر 2014 روز گذشته در هتل المپیک تهران رونمایی شد و این مدل خودرو پس از 20 سال غیبت به شکل رسمی به بازار کشور بازگشت.

این خودرو در نخستین مرحله گام با حجم موتور 1.6 لیتری و با دو گیربکس 4 سرعته اتوماتیک و 5 سرعته دستی عرضه می شود و در ماه های آینده برنامه هایی برای فروش مدل های قدرتمند تر 1.8 لیتری (143 اسب بخار و مجهز به گیربکس CVT) نیز برای این مدل در نظر گرفته شده است.

اخبار ,اخبار اقتصادی ,میتسوبیشی

 
خودروی یادشده در کلاس خودروهای C طبقه بندی می شود و از این نظر رقبایی نظیر هوندا سیویک و کیاسراتو در بازار داخلی دارد، اما نمونه 1.6 لیتری این خودرو به لحاظ قیمت گذاری مطلوب با اختلاف قابل توجهی ارزان تر از دو خودرو یاد شده به بازار عرضه شده است.

این خودرو دارای موتوری چهار سلیندری با حجم 1.6 لیتری است و حداکثر قدرت 115 اسب بخار را دارد ضمن اینکه حداکثر سرعت آن نیز 188 کیلومتر بر ساعت است.

همچنین شتاب صفر تا 100 کیلومتر بر ساعت آن حدود 11.1 ثانیه در نوع گیربکس دستی و مصرف سوخت آن نیز در سیکل شهری 7.8 لیتر، در بزرگراه حدود 4.8 لیتر و در سیکل ترکیبی آن 6.9 لیتر است که در نوع گیربکس اتوماتیک نیز 7 لیتر مصرف دارد.

در بحث ایمنی نیز این خودرو 5 ستاره EURO NCAP را کسب کرده و دارای هفت کیسه هوا، سیستم ایمویلایزر، ترمز ضد قفل ABS ، کنترل فعال پایداری و توزیع نیروی ترمز الکتریکی EBD است.

اخبار اقتصادی - ایرنا