اخبار


2 دقیقه پیش

عکس: استهلال ماه مبارک رمضان

همزمان با آغاز ماه مبارک رمضان جمعی از کارشناسان حوزه نجوم همراه با نماینده دفتر استهلال مقام معظم رهبری عصر دوشنبه هفدهم خرداد برای رصد هلال شب اول ماه مبارک رمضان بوسیله ...
2 دقیقه پیش

تا 20 سال آینده 16 میلیون بیکار داریم

وزیر کشور گفت: در نظام اداری فعلی که می‌تواند در ۱۰ روز کاری را انجام دهد، در ۱۰۰ روز انجام می‌شود و روند طولانی دارد که باید این روند اصلاح شود. خبرگزاری تسنیم: عبدالرضا ...

بازگشت توپولف‌ به آسمان ایران منتفی شد


رئیس سازمان هواپیمایی کشوری با تاکید بر اینکه توپولف‌ها دیگر به آسمان کشور بازنمی گردند، گفت: براساس بررسی کارشناسان این سازمان در زمینه موتور و بدنه این هواپیماها تمامی مولفه ها برای پرواز توپولف منفی بوده است.

خبرگزاری مهر: رئیس سازمان هواپیمایی کشوری با تاکید بر اینکه توپولف‌ها دیگر به آسمان کشور بازنمی گردند، گفت: براساس بررسی کارشناسان این سازمان در زمینه موتور و بدنه این هواپیماها تمامی مولفه ها برای پرواز توپولف منفی بوده است.

حمیدرضا پهلوانی در خصوص احتمال بازگشت توپولف‌ها به آسمان کشور، اظهار داشت: موضوع توپولف کاملا بسته شده است و سازمان هواپیمایی کشوری نه تنها با نوع مسافربری آن موافق نیست بلکه موافق پرواز هواپیماهای باری توپولف هم نیست.

وی در خصوص این موضوع که یکی از ایرلاین‌ها اعلام کرده است که توپولف از بوئینگ‌های MD ایمنی بیشتری دارد، گفت: وظیفه بررسی تخصصی و فنی هواپیماها برعهده متخصصین سازمان هواپیمایی کشوری است و براساس بررسی کارشناسان سازمان بر روی موتور و بدنه این هواپیماها تمامی مولفه ها برای پرواز توپولف منفی بوده است.

رئیس سازمان هواپیمایی کشوری با تاکید بر اینکه توپولف‌ها مناسب پرواز نیستند، بیان کرد: سازمان به دنبال این است که این هواپیماها به صنعت هواپیمایی بازنگردد تا مشکلات گذشته دوباره برای مسافران بوجود نیاید.

پهلوانی تصریح کرد: موضوع توپولف‌ها در گذشته رسانه ای شده و پرونده آن بسته شده است و با توجه به مخالفت سازمان هواپیمایی با پرواز توپولف‌ها، دیگر در این خصوص تصمیم جدیدی گرفته نمی شود.

پیش از این و به دنبال درخواست برخی از ایرلاین ها، پهلوانی اعلام کرده بود: در میان توپولف‌های زمین گیر شده 35 فروند هواپیما سالم هستند و 45 موتور نو هم در مجموعه صنعت وجود دارد که اگر این هواپیماها با مولفه های مورد نظر سازمان هماهنگ شوند، برگشت دوباره آنها در سازمان مطرح خواهد شد.


ویدیو مرتبط :
برخورد توپولف 154 و بوئینگ 757 در آسمان

خواندن این مطلب را به شما پیشنهاد میکنیم :

احتمال بازگشت توپولف ها به آسمان ایران


عضو کمیسیون عمران مجلس، گفت: بازگشت مجدد و پرواز هواپیماهای توپولوف روسیه در آسمان ایران در حد یک پیشنهاد و گزینه می تواند مطرح باشد.

خبرگزاری خانه ملت: عضو کمیسیون عمران مجلس، گفت: بازگشت مجدد و پرواز هواپیماهای توپولوف روسیه در آسمان ایران در حد یک پیشنهاد و گزینه می تواند مطرح باشد.

علیرضا خسروی در واکنش به اینکه نماینده روسیه در یازدهمین اجلاس کمیسیون همکاری‌های مشترک اقتصادی و تجاری ایران و روسیه اعلام کرده در صورتی که ایران بخواهد، روسیه علاقه مند است هواپیماهای TU-204(توپولوف‌ها) را به ایران وارد کند، گفت: ما با همه کشورها تعامل داریم و مذاکره می‌کنیم اما بعد از بررسی همه گزینه‌ها و پیشنهادها تصمیم می گیریم.

نماینده مردم سمنان در مجلس شورای اسلامی، گفت: پیش از روسیه کشور اوکراین نیز برای ارائه امکانات و خدمات خود به ایران اعلام آمادگی کرده است و از آنجایی که ما با همه دنیا تعامل داریم اعلام این پیشنهادها مشکلی ندارد و منتظر پیشنهاد سایر کشورها نیز هستیم.

خسروی گفت: با توجه به شرایطی که بر دنیا حاکم است بسیاری از کشورها حاضرند اطلاعات و تکنولوژیهای خود را در اختیار ایران بگذارند و ما هم به عنوان یک کشور بزرگ حاضریم بعد از انجام بررسی های لازم با این کشورها همکاری داشته باشیم.

عضو کمیسیون عمران مجلس با تاکید بر اینکه در خصوص بازگشت مجدد توپولوف‌ها نگرانی نیست و بعداز بررسی تمام ابعاد و جوانب در این خصوص تصمیم گیری می شود، یادآور شد: توپولوف ها هواپیماهای خوبی هستند اما با آب وهوای ایران سازگاری ندارند.

الکساندر نواک وزیر انرژی روسیه در یازدهمین اجلاس کمیسیون همکاری‌های مشترک اقتصادی و تجاری ایران و روسیه اعلام کرده است، "در صورتی که ایران بخواهد روسیه علاقه مند است هواپیماهای TU-204را به ایران وارد کند"، این در حالی است که سقوط 23 بهمن سال1380 و کشته شدن بیش از 110 نفر، سقوط 10 شهریور 1385 و کشته شدن بیش از 25 نفر و آخرین و دردناکترین حادثه سقوط 24 تیرماه سال1388 و کشته شدن 169 مسافر شرکت کاسپین در حوالی قزوین تنها بخشی از حوادثی است که این پرنده غول پیکر روس برای ایرانی‌ها به بار آورده است.