اخبار


2 دقیقه پیش

عکس: استهلال ماه مبارک رمضان

همزمان با آغاز ماه مبارک رمضان جمعی از کارشناسان حوزه نجوم همراه با نماینده دفتر استهلال مقام معظم رهبری عصر دوشنبه هفدهم خرداد برای رصد هلال شب اول ماه مبارک رمضان بوسیله ...
2 دقیقه پیش

تا 20 سال آینده 16 میلیون بیکار داریم

وزیر کشور گفت: در نظام اداری فعلی که می‌تواند در ۱۰ روز کاری را انجام دهد، در ۱۰۰ روز انجام می‌شود و روند طولانی دارد که باید این روند اصلاح شود. خبرگزاری تسنیم: عبدالرضا ...

بازگشت به زندگی یک اعدامی در لحظه اعدام


یک جوان 27 ساله که به آخرین لحظات زندگی خود نزدیک شده بود، در آخرین لحظات از مرگ رهایی یافت.

خبرگزاری ایرنا: یک جوان 27 ساله که به آخرین لحظات زندگی خود نزدیک شده بود، در آخرین لحظات از مرگ رهایی یافت.

معاون دادستان عمومی و انقلاب کرمان در این باره گفت: آقای ح - س به اتهام قتل عمد مرحوم ˈسجاد خاکساریˈ در دادگاه کیفری استان به قصاص نفس از طریق حلق آویز با چوبه دار محکوم شد و این رای در شعبه 17 دیوان عالی کشور تایید شد و در راستای ماده 205 قانون مجازات اسلامی هم با اجرای حکم قصاص نفس نامبرده از سوی ریاست قوه قضاییه موافقت شده است.

علی سیدی افزود: در نهایت با وساطت معاون دادستان کرمان و پرداخت دیه، خانواده مقتول از قصاص منصرف شدند.

وی اظهار کرد: قاتل برای ادامه محکومیت از جنبه عمومی به زندان بازگشت که بر اساس نظر قاضی برای ادامه حضور در زندان یا آزادی وی تصمیم گیری می شود.

سیدی با اشاره به این مطلب که این نزاع به دلیل خواستگاری هر دو جوان از یک دختر بوده است، تصریح کرد: قاتل به مدت پنج سال در زندان بود و هم اکنون 27 ساله است و مقتول نیز در زمان قتل، 20 ساله بود.

وی یاداور شد: این گذشت اولیای دم، بعد از انداختن طناب دار به گردن مقتول انجام شد و دستور توقف اجرای حکم قصاص صادر شد و محکوم در عین ناباوری از قرنطینه خارج شد.

وی تصریح کرد: این محکوم فاقد سابقه کیفری بوده است.


ویدیو مرتبط :
یک اعدامی در آخرین لحظات زندگی بخشیده شد

خواندن این مطلب را به شما پیشنهاد میکنیم :

بازگشت اعدامی به زندگی از پای چوبه دار


یک زندانی در زندان مرکزی شهر اراک با گذشت شاکیان در پای چوبه دار از مرگ نجات یافت.

خبرگزاری مهر: یک زندانی در زندان مرکزی شهر اراک با گذشت شاکیان در پای چوبه دار از مرگ نجات یافت.

مدیر زندان مرکزی اراک گفت: این اتفاق پس از حضور خانواده مقتول و مسئولین اجرایی و قضایی در زندان اراک جهت اجرای حکم قصاص  رخ داد.

 حسین ونکی در این باره گفت:  با پیگیری این امر توسط  مددکاران این زندان این زندانی که به جرم قتل عمد مدت چهار سال در زندان به سر میبرد و در آستانه اجرای حکم قصاص قرار داشت  با رضایت  خانواده مقتول  به  حرمت  ایام شهادت حضرت اباعبدا ... الحسین (ع) از مرگ نجات یافته و به زندگی باز گشت.