اخبار


2 دقیقه پیش

عکس: استهلال ماه مبارک رمضان

همزمان با آغاز ماه مبارک رمضان جمعی از کارشناسان حوزه نجوم همراه با نماینده دفتر استهلال مقام معظم رهبری عصر دوشنبه هفدهم خرداد برای رصد هلال شب اول ماه مبارک رمضان بوسیله ...
2 دقیقه پیش

تا 20 سال آینده 16 میلیون بیکار داریم

وزیر کشور گفت: در نظام اداری فعلی که می‌تواند در ۱۰ روز کاری را انجام دهد، در ۱۰۰ روز انجام می‌شود و روند طولانی دارد که باید این روند اصلاح شود. خبرگزاری تسنیم: عبدالرضا ...

بازگشت به تحصیل 20 هزار دانشجو


رییس دانشگاه آزاد با اشاره به بخشنامه بازگشت به تحصیل دانشجویان انصرافی دانشگاه آزاد اسلامی که در مرداد ماه سال جاری ابلاغ شد، تصریح کرد: بر اساس این بخشنامه برای تمامی دانشجویان دانشگاه آزاد اسلامی که به دلایل مختلف از ادامه تحصیل بازمانده‌، ترک تحصیل کرده یا مراجعه نکرده‌ یا در صورت قبولی موفق به ثبت‌نام نشده‌ بودند، شرایط تحصیل به وجود آمد.

خبرگزاری ایسنا: رییس دانشگاه آزاد اسلامی با اشاره به اینکه دانشگاه آزاد اسلامی 47 هزار کارمند غیر عضو هیات علمی دارد، گفت: باید چاره ای برای این حجم نیروی انسانی اندیشیده شود چرا که 85 درصد درآمد دانشگاه صرف پرداخت حقوق به کارکنان دانشگاه می شود و مسلما دانشگاه با ادامه این روند با مشکل مواجه خواهد شد.

دکتر میرزاده در نود وهفتمین جلسه هیات رئیسه دانشگاه آزاد اسلامی با اشاره به این موضوع که در سالهای گذشته در واحدهای دانشگاه آزاد اسلامی استخدام بی رویه صورت گرفته است، گفت: در صورت عدم چاره اندیشی و ادامه روند فعلی در دانشگاه آزاد اسلامی طرح های عمرانی، پژوهشی و فرهنگی نمی تواند به موفقیت برسد.

وی با تاکید بر اینکه باید برای توسعه دانشگاه، شرکت های دانش بنیان، پروژه های پژوهشی و پارک علم و فناوری داشته باشیم، عنوان کرد: بدون داشتن این موارد و تنها با وابستگی به شهریه نمی توانیم به اهداف خود در دانشگاه آزاد اسلامی دست پیدا کنیم.

وی در ادامه با اشاره به بخشنامه بازگشت به تحصیل دانشجویان انصرافی دانشگاه آزاد اسلامی که در مرداد ماه سال جاری ابلاغ شد، تصریح کرد: بر اساس این بخشنامه برای تمامی دانشجویان دانشگاه آزاد اسلامی که به دلایل مختلف از ادامه تحصیل بازمانده‌، ترک تحصیل کرده یا مراجعه نکرده‌ یا در صورت قبولی موفق به ثبت‌نام نشده‌ بودند، شرایط تحصیل به وجود آمد که این تصمیم با استقبال گسترده دانشجویان مواجه شد و در طی این مدت زمینه بازگشت به تحصیل 20 هزار نفر از دانشجویان در دانشگاه آزاد اسلامی فراهم شد.

گفتنی است در ادامه این جلسه گزارش کمیسون های تخصصی هیات رئیسه مطرح شد. همچنین گزارش دبیرخانه هیات موسس دانشگاه در خصوص جایگاه واحدهای دانشگاه آزاد اسلامی بین دانشگاههای کشور در آزمون دکتری و کارشناسی ارشد سال 92 که توسط سازمان سنجش کشور برگزار گردید، ارائه شد.


ویدیو مرتبط :
140 هزار بازمانده از تحصیل به دلیل انصراف از تحصیل!

خواندن این مطلب را به شما پیشنهاد میکنیم :

پذیرش 25 هزار دانشجو برای تحصیل در مقطع کارشناسی در دانشگاه فرهنگیان



اخبار,اخبار جدید,اخبار جالب

 

پذیرش 25 هزار دانشجو برای تحصیل در مقطع کارشناسی در دانشگاه فرهنگیان

خبرگزاری آریا- قائم مقام وزیر آموزش و پرورش و سرپرست دانشگاه فرهنگیان گفت، امسال 25 هزار دانشجو برای تحصیل در مقطع کارشناسی در دانشگاه فرهنگیان پذیرفته می شوند.

به گزارش خبرنگارآریادرمازندران،اسداله اسدی گرمارودی در حاشیه همایش ملی رسالت معلم در چشم انداز 1404 در بابل : از بکارگیری معلمان دارای مدرک کارشناسی ارشد و دکترا در دانشگاه فرهنگیان خبر داد و گفت: در صورت احراز شرایط معلمان با تحصیلات عالیه به عنوان عضو هیات علمی در این دانشگاه بکارگیری می شوند.

اسدی گرمارودی با بیان اینکه 14 رشته تحصیلی برای انتخاب متقاضیان تحصیل در دانشگاه فرهنگیان طراحی شده است تصریح کرد: این تعداد رشته تحصیلی در 64 واحد پردیس دانشگاهی در سراسر کشور برای متقاضیان تدریس می شود.

وی افزود: در هر استان 2 پردیس برادران و خواهران با ساماندهی 112 مرکز تربیت معلم ایجاد خواهد شد.

سرپرست دانشگاه فرهنگیان کشور گفت: مدت زمان تحصیل کارشناسی دانشجویان این دانشگاه جزو سوابق کاری و بازنشستگی محسوب می شود ودانشجویان پسر نیاز به گذراندن خدمت سربازی ندارند.

گفتنی است : دانشگاه فرهنگیان از مهر امسال فعالیت خود را آغاز می کند./خبرگزاری آریا