اخبار


2 دقیقه پیش

عکس: استهلال ماه مبارک رمضان

همزمان با آغاز ماه مبارک رمضان جمعی از کارشناسان حوزه نجوم همراه با نماینده دفتر استهلال مقام معظم رهبری عصر دوشنبه هفدهم خرداد برای رصد هلال شب اول ماه مبارک رمضان بوسیله ...
2 دقیقه پیش

تا 20 سال آینده 16 میلیون بیکار داریم

وزیر کشور گفت: در نظام اداری فعلی که می‌تواند در ۱۰ روز کاری را انجام دهد، در ۱۰۰ روز انجام می‌شود و روند طولانی دارد که باید این روند اصلاح شود. خبرگزاری تسنیم: عبدالرضا ...

بازگشت استاد سینمای ایران با «اشغال»؟


بهرام بیضایی کارگردان نسل اول سینمای ایران که این روزها در دانشگاه یوسی ال ای امریکا مشغول تدریس است قصد دارد با مهیا شدن شرایط تولید، فیلم سینمایی «اشغال» را عنوان یکی از فیلمنامه های مطرحش است آینده جلوی دوربین ببرد.

روزنامه تماشا: بهرام بیضایی کارگردان نسل اول سینمای ایران که این روزها در دانشگاه یوسی ال ای امریکا مشغول تدریس است قصد دارد با مهیا شدن شرایط تولید، فیلم سینمایی «اشغال» را عنوان یکی از فیلمنامه های مطرحش است آینده جلوی دوربین ببرد.

به گزارش سینما پرس «اشغال» نام فیلم نامه ای است که بیضایی این روزها به حال و هوای آن فکر می کند تا جدیدترین اثر خود را پنج سال بعد از «وقتی همه خوابیم» جلوی دوربین ببرد.

بهرام بیضایی فیلم جدیدش را می سازد؟

هرچند خبرها و حاشیه ها حاکی از پیگیری های دوستان نزدیک بیضایی برای مقدمات صدور مجوز ساخت این فیلم است اما همه چیز به حضور مجدد بیضایی پس از پایان دوره تدریس در دانشگاه های آمریکا بستگی دارد.

فیلمنامه اشغال یک داستان زنانه دیگر از بهرام بیضایی است که وقایع آن هنگام جنگ جهانی دوم می گذرد و مضمونی سیاسی – اجتماعی را در حال و هوای اشغال ایران توسط متفقین در سال های میانی دهه بیست خورشیدی روایت می کند.

 در روزهای گذشته فیلم «رگبار» ساخته بهرام بیضایی پس از چهل سال و با بازسازی آن توسط موسسه تحت مدیریت مارتین اسکورسیزی در دانشگاه یو سی ال ای امریکا اکران شد و با استقبال تماشاگران مواجه شد.


ویدیو مرتبط :
اپتذال در سینمای ایران,استاد دانشمند

خواندن این مطلب را به شما پیشنهاد میکنیم :

بازگشت پدر و پسر مشهور به سینمای ایران


اگر اتفاق خاصی نیفتد پولاد قرار است با ظاهری عجیب در «کلید شکسته» به کارگردانی پدرش؛ مسعود کیمیایی ظاهر شود.

روزنامه تماشا: اگر اتفاق خاصی نیفتد پولاد قرار است با ظاهری عجیب در «کلید شکسته» به کارگردانی پدرش؛ مسعود کیمیایی ظاهر شود.

بالاخره وزارت ارشاد با مسعود کیمیایی کنار آمد و در نهایت روز گذشته به فیلمنامه جدید او رای مثبت و مجوز ساخت داد. اگر خاطرتان باشد در آخرین هفته های سال  گذشته در خبری اختصاصی از فیلمنامه جدید استاد گفتیم.

 اینکه با تیم همراهش یعنی تینا پاکروان و عبدالرضا منجزی فیلمنامه جدیدی نوشته و می خواهد در سال 92 آن را جلوی دوربین ببرد. آن زمان این فیلمنامه نامی نداشت اما روز گذشته سناریوی جدید کیمیایی با نام «کلید شکسته» موافقت برای ساخت گرفت و مجری طرح آن هم تینا پاکروان خواهد بود. آنطور که باخبر شدیم این فیلم نوآری کلاسیک خواهد بود و در فاصله زمانی یک شب تا صبح اتفاق می افتد.

همکاری دوباره کیمیایی پدر و پسر

گفته می شود که کاراکتر محوری این فیلم زنی است که نمونه اش در سینمای ایران دیده نشده و قرار است از میان ستارگان انتخاب شود. اما آنطور که منابع آگاه به گوشمان رساندند برخلاف تصور همه در فیلم جدید مسعود خان باز هم پولاد کیمیایی یکی از نقش آفرینان اصلی است و نکته جالب ماجرا هم اینجاست که قرار است با تغییری ویژه در ظاهرش نقش اصلی فیلم پدر را ایفا کند؛ حالا اینکه این تغییر چیست را بگذارید چند روز دیگر فاش کنیم.

کیمیایی هفته گذشته در «هفت» عنوان کرده بود که این سال های عمرش دارد با بی رحمی تمام از جانب ارشاد سپری می شود و با او بر سر ساخت پروژه هایش توافق نمی شود که گویا این حرف به گوش ارشاد رسید و ترتیب اثر دادند. روزهای آینده قطعا خبرهای جدیدی از پروژه جدید مسعود کیمیایی منتشر خواهیم کرد. بد نیست در پایان بدانید که شورای پروانه ساخت همچنین برای فیلم های «دوران عاشقی» به کارگردانی و تهیه کنندگی علیرضا رئیسیان و «بچه نشو پسر» به کارگردانی علیرضا نادری و تهیه کنندگی سید امیر سیدزاده پروانه ساخت صادر کرده است.