اخبار


2 دقیقه پیش

عکس: استهلال ماه مبارک رمضان

همزمان با آغاز ماه مبارک رمضان جمعی از کارشناسان حوزه نجوم همراه با نماینده دفتر استهلال مقام معظم رهبری عصر دوشنبه هفدهم خرداد برای رصد هلال شب اول ماه مبارک رمضان بوسیله ...
2 دقیقه پیش

تا 20 سال آینده 16 میلیون بیکار داریم

وزیر کشور گفت: در نظام اداری فعلی که می‌تواند در ۱۰ روز کاری را انجام دهد، در ۱۰۰ روز انجام می‌شود و روند طولانی دارد که باید این روند اصلاح شود. خبرگزاری تسنیم: عبدالرضا ...

بازگشت ارز مرجع



ارز مرجع,ارز مرجع کالاهای اساسی,حذف ارز مرجع کالاهای اساسی

بازگشت ارز مرجع

در حالی که براساس بخش نامه بانک مرکزی قرار بود ارز مرجع کالاهای اساسی حذف شود، معاون اول رییس جمهور اخیرا اعلام کرد که ارز مرجع از واردات کالاهای اساسی حذف نمی‌شود. امروز نیز رییس سازمان توسعه تجارت در گفت‌وگو با ایسنا صراحتا اعلام کرد که ارز مرجع از کالاهای اساسی حذف نمی‌شود.

حمید صافدل، رییس سازمان توسعه تجارت در گفت‌وگو با ایسنا، از عدم حذف ارز مرجع کالاهای اساسی خبر داد و گفت: سیاست‌های کلان دولت را دولت اعلام می‌کند و ما هم سیاست‌های کلان دولت را اجرا می‌کنیم.

وی ادامه داد: معاون اول رییس جمهور درباره عدم حذف ارز مرجع صراحتا اظهارنظر کرده و به نظر من رحیمی حرف آخر را در این زمینه زده است.

صافدل در پاسخ به این سوال که پس چرا در حالی که قرار نبوده ارز مرجع حذف شود قیمت کالاهای موجود در این اولویت مثل روغن و گوشت افزایش بیش از 40 درصدی را به خود دیده‌اند خاطرنشان کرد: سازمان حمایت سازمانی است که در جهت نظارت و کنترل قیمت‌های تمام شده کالاها و قیمت عرضه آن‌ها اظهارنظر می کند و باید در مورد دلیل افزایش قیمت این کالاها نیز پاسخگو باشد./ایسنا

 

 


ویدیو مرتبط :
کانون صرافان مرجع رسمی اعلام نرخ ارز در بازار

خواندن این مطلب را به شما پیشنهاد میکنیم :

با بازگشت ارز مرجع: تکلیف کالاهایی که قیمت‌ آن‌ها افزایش یافته چه می‌شود؟



رییس کمیسیون معادن اتاق ایران با اشاره به بازگشت ارز مرجع:

تکلیف کالاهایی که قیمت‌ آن‌ها افزایش یافته چه می‌شود؟

پس از اعلام بازگشت ارز مرجع و ملغی شدن بخش نامه بانک مرکزی تکلیف افزایش قیمت کالاها طی شش روز اعلام حذف ارز چه می‌شود؟

محمدرضا بهرامن، رییس کمیسیون معادن اتاق بازرگانی، صنایع، معادن و کشاورزی ایران در گفت‌وگو با ایسنا، درباره تاثیرات بازگشت ارز مرجع پس از قیمت‌گذاری جدید کالاها با طرح سوال بالا اظهار کرد: افراد سودجود از این فرصت‌ها استفاده و جامعه را بیمار می‌کنند.

وی ادامه داد: این موارد و مسائل وقتی مطرح شد تمام موجودی انبارها با قیمت‌های متفاوت و جدید در بازار توزیع شدند که نهایتا آسیب آن به مردم وارد شد.

بهرامن با بیان این‌که مصرف‌کنندگان در ایران هیچ اعتمادی به بخش تولید ندارند اظهار کرد: تولیدکنندگان به دلیل این مسائل آسیب دیده‌اند ولی باید این نکته را به مردم تاکید کرد که مقصر این اتفاقات تولیدکنندگان نبودند.

رییس کمیسیون معادن اتاق ایران با تاکید بر این‌که بخش‌نامه‌های غیر قابل کنترل و شتاب زده باعث می شود انباردارها آسیب و لطمه‌های زیادی را به تولیدکنندگان وارد کنند، خاطرنشان کرد: این آسیب‌ها به راحتی قابل جبران نیست و هم مصرف‌کنندگان و هم تولیدکنندگان را متضرر می‌کند و تنها کسی که در این میان نفع می برد انبارکنندگان کالاها هستند.

به گفته وی ، این سوال پیش می‌آید که آیا مجددا می‌توان با این شرایط قیمت‌ها را به شکل اول آن بازگرداند یا خیر و مطمئنا این قضیه به راحتی امکان پذیر نیست.

بهرامن در پایان گفت: کنترل بازار از دست خارج شده و حالا که قیمت‌ها افزایش یافته باید دید چه راهکارهایی برای کاهش آن در نظر گرفته می شود./ایسنا