اخبار


2 دقیقه پیش

عکس: استهلال ماه مبارک رمضان

همزمان با آغاز ماه مبارک رمضان جمعی از کارشناسان حوزه نجوم همراه با نماینده دفتر استهلال مقام معظم رهبری عصر دوشنبه هفدهم خرداد برای رصد هلال شب اول ماه مبارک رمضان بوسیله ...
2 دقیقه پیش

تا 20 سال آینده 16 میلیون بیکار داریم

وزیر کشور گفت: در نظام اداری فعلی که می‌تواند در ۱۰ روز کاری را انجام دهد، در ۱۰۰ روز انجام می‌شود و روند طولانی دارد که باید این روند اصلاح شود. خبرگزاری تسنیم: عبدالرضا ...

بازگشایی دانشگاه‌ها از دهه سوم شهریور با حضور 4.4 میلیون دانشجو



اخبار,اخبار جدید,اخبار جالب

 

بازگشایی دانشگاه‌ها از دهه سوم شهریور با حضور 4.4 میلیون دانشجو

معاون آموزشی وزارت علوم، تحقیقات و فناوری با اشاره به زمان آغاز سال تحصیلی دانشگاه‌ها و موسسات آموزش عالی، گفت: به دانشگاه‌ها توصیه شده است كه از 18 شهریور ماه فرآیند ثبت‌نام‌ها را آغاز كنند و از 25 شهریور ماه نیز كلاس‌های آموزشی دانشگاه‌ها آغاز به كار می‌كنند.

دكتر حسین نادری‌منش در گفت‌وگو باایسنا، افزود: آغاز نمادین سال تحصیلی 91-92 دانشگاه‌ها و موسسات آموزش عالی كشور نیز اول مهر ماه است اما به دانشگاه‌ها توصیه كرده‌ایم كه روند آموزشی خود را از شنبه هجدهم شهریور ماه آغاز كنند.

معاون آموزشی وزارت علوم افزود: بر این اساس برخی از دانشگاه‌ها از هجدهم شهریور ماه و برخی دیگر نیز بیست و پنجم شهریور ماه كلاس‌های درسی خود را تشكیل خواهند داد.

نادری منش در خاتمه با اشاره به جمعیت 4 میلیون و 403 هزار و 652 نفری دانشجویان كشور در سال تحصیلی جدید، گفت: از این میزان دانشجوی 22،7 درصد در مقطع كاردانی، 65،8 درصد مربوط در مقطع كارشناسی، 9،2 درصد در مقطع كارشناسی ارشد، 1،2 درصد در مقطع دكترای حرفه‌ای و 1،1 درصد نیز در مقطع دكتری تخصصی مشغول به تحصیل هستند./ایسنا

 


ویدیو مرتبط :
خاطره ای از حضور رهبر انقلاب در دانشگاه تهران در دهه 50

خواندن این مطلب را به شما پیشنهاد میکنیم :

حضور رییس‌جمهور در دانشگاه شهید بهشتی/آغاز مراسم روز دانشجو



اخبار, مراسم روز دانشجو


اخبار سیاسی - حضور رییس‌جمهور در دانشگاه شهید بهشتی/آغاز مراسم روز دانشجو با سرود «یار دبستانی»

 

به گزارش ایسنا، حجت‌الاسلام والمسلمین حسن روحانی قرار است در این مراسم که در تالار ابوریحان دانشگاه شهید بهشتی برگزار شده است، در جمع دانشجویان و برخی اساتید و مسئولان دانشگاه سخنرانی کند.
 
علاوه بر دانشجویان دانشگاه شهید بهشتی، دانشجویان دیگری از دانشگاه‌های مختلف تهران در این مراسم حضور یافته‌اند و سالن ابوریحان مملو از جمعیت است.
 
در ابتدای این مراسم که با سرود جمهوری اسلامی آغاز شد، کلیپی که به مناسبت صدمین روز دولت ساخته شده بود و همچنین کلیپ دیگری درباره اقدامات دولت و شخص رییس‌جمهور در 100 روز اول کار دولت یازدهم به نمایش درآمد.
 
دانشجویان در ابتدای این مراسم، سرود یار دبستانی را سر دادند.
 
رضا فرجی دانا وزیر علوم، تحقیقات و فناوری و محمد نهاوندیان رییس دفتر رییس‌جمهور، روحانی را در این برنامه همراهی می‌کنند.
 
حجت‌الاسلام والمسلمین محمدیان رییس نهاد نمایندگی مقام معظم رهبری در دانشگاه‌ها نیز در این مراسم حضور دارد. 

اخبار سیاسی - ایسنا