اخبار


2 دقیقه پیش

عکس: استهلال ماه مبارک رمضان

همزمان با آغاز ماه مبارک رمضان جمعی از کارشناسان حوزه نجوم همراه با نماینده دفتر استهلال مقام معظم رهبری عصر دوشنبه هفدهم خرداد برای رصد هلال شب اول ماه مبارک رمضان بوسیله ...
2 دقیقه پیش

تا 20 سال آینده 16 میلیون بیکار داریم

وزیر کشور گفت: در نظام اداری فعلی که می‌تواند در ۱۰ روز کاری را انجام دهد، در ۱۰۰ روز انجام می‌شود و روند طولانی دارد که باید این روند اصلاح شود. خبرگزاری تسنیم: عبدالرضا ...

بازنگشتن کری به آمریکا نشانه دشواری مذاکرات



اخبار,اخبار سیاست خارجی , مذاکرات ایران و 5+1

یک روزنامه آمریکایی نوشت عدم بازگشت جان کری به آمریکا و حضور نیافتن وی در مراسم ویژه ادوارد کندی حاکی است مذکرات هسته ای ایران در لوزان سوئیس همچنان پیچیده و دشوار است.

به گزارش خبرگزاری صدا و سیما، روزنامه لس آنجلس تایمز نوشت جان کری وزیر امور خارجه آمریکا اوایل روز یکشنبه (امروز) گفت نمی تواند در مراسم یادبود سناتور ادوارد کندی برای روز دوشنبه شرکت کند. این موضوع نشان می دهد مذاکرات هسته ای با ایران آنطور که امید می رفت، روز یکشنبه پایان نمی یابد.

این روزنامه نوشت یک سخنگوی جان کری نیز تاکید کرد وزیر خارجه آمریکا از اینکه نمی تواند در مراسم یادبود سناتور ادوارد کندی در امریکا شرکت کند، متاسف است.

این در حالی است مقامات امریکا و ایران امید داشتند که یک توافق مقدماتی بر سر برنامه هسته ای ایران در روز یکشنبه حاصل شود و در اواخر یکشنبه ان ها به کشورهایشان بازگردند.

اما ایران تقاضاهای امریکا و دیگر کشورهای عضو گروه پنج بعلاوه یک را در خصوص چند مسئله براورده نساخته است.از اینرو مشخص نیست که ایا دو طرف تا ظرب الاجل روز سه شنبه به توافق خواهند رسید یا خیر؟

اخبار سیاست خارجی - خبرگزاری صدا و سیما

 


ویدیو مرتبط :
اظهارات جان کری درباره مذاکرات هسته ای

خواندن این مطلب را به شما پیشنهاد میکنیم :

کری: آمریکا از مذاکرات هسته‌ای ایران استقبال می‌کند



جان کری,برنامه هسته‌ای ایران

در دیدار با نتانیاهو

کری: آمریکا از مذاکرات هسته‌ای ایران استقبال می‌کند

وزیر خارجه آمریکا در دیدار با نخست‌وزیر رژیم صهیونیستی در خصوص برنامه هسته‌ای ایران تأکید کرد کشورش از مذاکرات هسته‌ای استقبال می‌کند.

به گزارش  فارس به نقل از روزنامه صهیونیستی «جروزالم‌پست»، «جان کری» روز سه‌شنبه صبح در دیدار با «بنیامین نتانیاهو» نخست‌وزیر اسرائیل تأکید کرد: ایالات متحده آمریکا به وضوح اعلام کرده است که ما نه تنها در کنار اسرائیل بلکه در کنار تمام جامعه بین‌الملل هستیم و به وضوح اعلام می‌کنیم که ما جدی هستیم. ما از مذاکرات استقبال می‌کنیم اما این یک مذاکره بی‌انتها و بی‌پایان نیست.

گرچه ایران همواره تأکید کرده به دنبال تسلیحات هسته‌ای نیست، وزیر خارجه آمریکا تصریح کرد: ایران نمی‌تواند و نخواهد توانست یک سلاح هسته‌ای داشته باشد.

کری همچنین با «شیمون پرز» رئیس‌ رژیم صهیونیستی در خصوص فرایند سازش اسرائیل و همچنین تحولات سوریه گفت‌وگو کرد.

این دیدار به سفر سه روزه کری برای گفت‌وگو درباره موضوعات امنیت منطقه‌ای و فرایند متوقف شده سازش بین فلسطینیان و اسرائیلی‌ها پایان داد.

نتانیاهو نیز در این دیدار به وزیر خارجه آمریکا هشدار داد که ساعت هسته‌ای ایران در حال تیک تیک کردن است و ایران نمی‌تواند اجازه داشته باشد برنامه هسته‌ای خود را ادامه دهد و نباید به این کشور اجازه داده شود در مبارزه‌طلبی با تمام جامعه بین‌الملل این برنامه را ادامه دهد.

نخست‌وزیر رژیم صهیونیستی ادامه داد: من فکر می‌کنم که همه متوجه این مسئله باشند که زمان ایران رو به پایان است و ایران از گفت‌وگوها برای پیشرفت و گسترش برنامه هسته‌ای خود استفاده می‌کند.

علیرغم آنکه رژیم صهیونیستی یکی از اعضای پیمان منع گسترش سلاح‌های هسته‌ای (ان پی تی) نیست و زرادخانه‌های گسترده هسته‌ای دارد، نتانیاهو درباره برنامه صلح‌آمیز هسته‌ای ایران گفت که تلویزیون دولتی ایران از تأسیسات جدید تولید مواد هسته‌ای و دو سایت جدید استخراج خبر داده است و همه ما مفهوم اینکه یک کشور سرسخت سلاح هسته‌ای داشته باشد را می‌فهمیم.

ایران بارها تأکید کرده که برنامه هسته‌ای کاملاً صلح‌آمیز دارد اما رژیم صهیونیستی و آمریکا و برخی از همپیمانان آنها، بدون هرگونه سند و مدرک ایران را به تلاش برای دستیابی به سلاح‌های هسته‌ای متهم کرده‌اند و در همین راستا تحریم‌های یکجانبه‌ای را علیه تهران تحمیل کرده‌اند.

وی افزود که به همراه کری درباره خشونت‌های سوریه و مرگ غم‌انگیز غیرنظامیان و همچنین نگرانی‌ها درباره ذخایر سلاح های شیمیایی گفت‌وگو کردند.

نتانیاهو در ارتباط با ادعای سلاح‌های شیمیایی در سوریه گفت: تکه تکه شدن آن کشور یک وضعیتی‌ را به وجود آورده است که یکی از خطرناک‌ترین ذخایر تسلیحات جهان هم‌اکنون برای تروریست‌هایی با هر شکل مهیا شده است.

کری روز دوشنبه با شیمون پرز دیدار کرد و ابراز خوشبینی کرد که فرایند سازش در واقع آینده دارد و شیمون پرز در اینباره گفت: فکر می‌کنم می‌توان بین شکاف‌های ما و همسایگان فلسطینی ما پل زد و من این را از روی تجربه می‌گویم. عقب‌نشینی‌‌هایی وجود دارد اما تصویر کلی یک تصویر پیشرفت است./فارس