اخبار


2 دقیقه پیش

عکس: استهلال ماه مبارک رمضان

همزمان با آغاز ماه مبارک رمضان جمعی از کارشناسان حوزه نجوم همراه با نماینده دفتر استهلال مقام معظم رهبری عصر دوشنبه هفدهم خرداد برای رصد هلال شب اول ماه مبارک رمضان بوسیله ...
2 دقیقه پیش

تا 20 سال آینده 16 میلیون بیکار داریم

وزیر کشور گفت: در نظام اداری فعلی که می‌تواند در ۱۰ روز کاری را انجام دهد، در ۱۰۰ روز انجام می‌شود و روند طولانی دارد که باید این روند اصلاح شود. خبرگزاری تسنیم: عبدالرضا ...

بازسازی صحنه سرقت از 3 حجره در پاچنار



صحنه سرقت از سه حجره بازار پاچنار تهران توسط یکی از اعضای اصلی باند دزدان شب‌رو بازسازی شد.

این اقدام علمی و پلیسی در حالی صورت گرفت که هنوز پلیس در تعقیب دیگر اعضای این شبکه مخوف است. بنابر این گزارش، از صبح روز 21 اسفندماه سال گذشته که فاش شد دزدان شب‌رو با شکستن قفل‌ها و قیچی کردن کرکره‌های 9 حجره در راسته کفش‌فروشان پاچنار به سرقت عجیبی دست زده‌اند تیمی از اداره 17 پلیس آگاهی تهران به تحقیقات تخصصی‌ پرداخت.

 

مأموران در بررسی صحنه سرقت پی بردند که 9 مغازه پارچه‌فروشی، خرازی و فرش‌فروشی هدف باند تبهکاران بوده و آنان یا با تخریب گاوصندوق‌ها یا با انتقال آن به خودرویشان اقدام به این دستبرد ماهرانه زده‌اند.

 

از سوی دیگر همه شوکه بودند چرا که بازار تهران از قدیم نگهبانان شب داشته است اما دزدان با اطلاعاتی که از شرایط پاچنار داشته‌اند و اینکه هیچ دوربین مداربسته‌ای در آنجا وجود ندارد دست به این سرقت‌ها زده بودند.

 

در کمتر از یک هفته، دزدان دو بار دیگر به چندین مغازه در محدوده بازار دستبرد زدند به‌گونه‌ای که در آخرین مرحله سرقت‌هایشان کلید گاوصندوق‌ها را روی آنها جا گذاشتند و اینکه دزدان کلید یدک داشته‌اند ماجرا را پیچیده‌تر کرد. تیم‌های زبده آگاهی از همان دقایق نخست این سرقت‌ها با تجهیزات مدرن و تجربیاتی که داشتند به ردیابی اطلاعاتی پرداختند تا اینکه در تاریکی شامگاه چهارشنبه 16 اردیبهشت ماه دزدان بار دیگر با حمله به شش مغازه در بازار به سه حجره دستبرد زدند و این بار چهره‌هایشان با دوربین مداربسته شکار شد. این بار پلیس در کمتر از 13 ساعت دزدان را یکی پس از دیگری دستگیر کرد و مشخص شد که تنها یک عضو از این باند در سرقت‌های سریالی پیش از عید حضور داشته است.


بازسازی صحنه سرقت از 3 حجره
در حالی که پلیس کاملاً جزئیات سرقت‌های سریالی از بازار تهران را کشف کرده است ساعت 4 عصر 27 اردیبهشت ماه تبهکاری که در دو باند موازی عضویت داشت و بازداشت شده است به همراه تیمی از پلیس آگاهی تهران به محله پاچنار بازار انتقال یافت و این بار در حالی که هیچ خبرنگاری حضور نداشت به بازسازی صحنه سرقت‌ها پرداخت.

 

این پسر 25 ساله در حلقه گروهی از بازاریان که با حضور ناگهانی پلیس و دزد مغازه‌ها در پاچنار شوکه شده بودند ابتدا سراغ حجره پلاک 16 رفت و در بین چهار کارآگاه شرح داد که چگونه دوستانش قفل‌های کرکره را شکسته سپس او و دیگر همدستانش داخل رفته و به سرقت از داخل حجره و گاوصندوق دست زده‌اند. وی سپس به حجره‌های پلاک 22 و 27 رفت و در اظهاراتی مشابه شرح داد که ساعت 12 نیمه‌شب 21 اسفندماه وقتی به اینجا آمدیم و دیدیم خلوت بوده و پرنده هم پر نمی‌زند یکی دیده‌بانی داد و دو همدستمان قفل‌ها را شکستند، من و دیگر عضو باند هم داخل مغازه‌ها رفتیم و سرقت کردیم بعد با انتقال گاوصندوق‌ها و اموال سرقتی به خودرویمان گریختیم. این دزد شب‌رو گفت: چون مدت‌های زیادی در این محدوده رفت و آمد داشتیم همه شرایط را می‌دانستیم و به خاطر همین توانستیم نقشه سرقت را طراحی کنیم.


قدردانی رئیس پلیس ایران
سردار اشتری رئیس پلیس ایران روز دوشنبه با اشاره به سرقت‌های سریالی از بازار تهران که ناامنی را دامن زده بود از عملکرد خوب پلیس آگاهی تهران تحت نظر سرهنگ محمدیان قدردانی کرد. فرمانده ناجا گفت: وقتی این سرقت‌ها رخ داد پلیس با تمام توان علمی و تجربی وارد عمل شد و خیلی زود توانست دزدان را شناسایی و گروهی از آنان را نیز دستگیر کند، همین اقتدار پلیس، امنیت را به بازار برگرداند که شایسته قدردانی است.

 

سردار اشتری اظهار داشت: در چنین پرونده‌هایی باید پلیس در محل حادثه و جرم به بازسازی صحنه بپردازد و آن را نیز رسانه‌ای کند که همین اقدام تأثیر زیادی در اعتماد مردم به پلیس و افزایش احساس امنیت در جامعه خواهد داشت. بنابر این گزارش، تحقیقات برای افشای جزئیات این سرقت‌ها و جرایم احتمالی دیگر دزدان شب‌رو بازار تهران ادامه دارد.

 

اخبار حوادث - روزنامه ایران

 


ویدیو مرتبط :
حضور سارقان در محل سرقت و بازسازی صحنه سرقت خودروی پدر

خواندن این مطلب را به شما پیشنهاد میکنیم :

بازسازی صحنه سرقت از طلافروشی فردیس



 

 

بازسازی صحنه سرقت از طلافروشی فردیس

 

اعضای یك گروه تبهكاری كه از ۷ طلافروشی سرقت كرده بودند، برای بازسازی صحنه سومین سرقت از سوی ماموران انتظامی اصفهان به فردیس كرج انتقال پیدا كردند.



به گزارش «جام‌جم»، ساعت ۳۰‌/‌۱۹ شامگاه اسفند سال گذشته مردی با مركز فوریت‌های پلیسی ۱۱۰ كرج تماس گرفت و از سرقت مسلحانه در پاساژ طلافروشی پرنس در فلكه دوم فردیس خبر داد. ماموران كلانتری فردیس به دنبال اطلاع از وقوع این سرقت به محل حادثه اعزام و در بررسی محل متوجه شدند ۶ مرد نقابدار مسلح با حمله به پاساژ طلافروشی و گروگان گرفتن كاركنان و مشتریان پاساژ طلافروشی، با تهدید به مرگ آنها، ۱۴ كیلو طلا را در ۶ دقیقه به سرقت برده و متواری شده‌اند.



ماموران در ادامه تحقیقات پی بردند سارقان مسلح پس از سرقت با ۲ خودروی مدل بالا به مكانی نامعلوم گریخته‌اند و در جریان این سرقت با تیراندازی هوایی در میان مردم، باعث رعب و وحشت شده‌اند.



با تشكیل پرونده قضایی در این رابطه در شعبه یكم بازپرسی دادسرای جنایی كرج، كارآگاهان اداره آگاهی استان تهران در قالب چند گروه عملیاتی، جستجو برای یافتن سارقان فراری را آغاز كردند؛ اما موفق به یافتن آنها نشدند.



● دستگیری متهمان از سوی پلیس اصفهان



در حالی كه جستجوی كارآگاهان اداره آگاهی استان تهران ادامه داشت، ماموران پلیس آگاهی اصفهان در اقدامی ضربتی و با توجه به سوابق متهمان در ۲ عملیات جداگانه در چالوس و نوشهر، ۷ نفر را در این رابطه دستگیر كردند كه متهمان با اعتراف به سرقت‌های متعدد از طلافروشی‌ها روانه زندان شدند. گزارش حاكی است با هماهنگی قضایی ۷ عضو این گروه تبهكاری برای ادامه تحقیقات به اداره آگاهی استان تهران انتقال یافتند و مورد تحقیق قرار گرفتند.


‌● اعتراف به سرقت‌های سریالی



عبدالله ـ سركرده گروه ـ در اظهاراتش به پلیس گفت: چند بار به اتهام سرقت‌های مسلحانه خودرو دستگیر و روانه زندان شدم. پس از پایان آخرین محكومیتم و آزادی از زندان، تصمیم گرفتم با تشكیل یك گروه جدید، از طلافروشی‌های چندین شهر سرقت كنم.متهم ادامه داد: ابتدا اسفند ۸۷ همراه یكی از دوستانم با یك دستگاه خودروی زانتیای مسروقه به اصفهان رفته و با زدن نقاب بر چهره‌هایمان، مسلحانه وارد یك طلافروشی در قهدریجان شدیم و با گروگان گرفتن صاحب مغازه و مشتریان، چند كیلو طلا سرقت و فرار كردیم.



این مرد تبهكار در ادامه اظهاراتش به پلیس گفت: دومین سرقت را ۱۲ آبان سال گذشته در ازنای لرستان رقم زده و با ۳ نفر از همدستانم، ۱۵ كیلو طلا سرقت كردیم و ۱۶ اسفند سال ۸۸ از یك طلا فروشی در فردیس كرج هم ۱۴ كیلو طلا و از ۴ طلافروشی دیگر در اصفهان و شهرهای دیگر مسلحانه سرقت كردیم.



اعضای این گروه به دنبال بازجویی در پلیس استان تهران، برای ادامه تحقیقات دوباره به اداره آگاهی استان اصفهان انتقال یافتند.متهمان با هماهنگی قضایی صحنه سرقت‌های مسلحانه را بازسازی كردند و روز گذشته از سوی ماموران انتظامی استان اصفهان برای بازسازی صحنه سومین سرقت از طلافروشی فلكه دوم فردیس، به این محل اعزام شدند.سارقان مسلح در حضور كارآگاهان صحنه سرقت مسلحانه را بازسازی كرده و سپس به اداره پلیس استان اصفهان انتقال یافتند تا پس از پایان تحقیقات، پرونده اتهامی آنها با صدور كیفرخواست به دادگاه ارسال شود..../ جام‌جم آنلاین