اخبار


2 دقیقه پیش

عکس: استهلال ماه مبارک رمضان

همزمان با آغاز ماه مبارک رمضان جمعی از کارشناسان حوزه نجوم همراه با نماینده دفتر استهلال مقام معظم رهبری عصر دوشنبه هفدهم خرداد برای رصد هلال شب اول ماه مبارک رمضان بوسیله ...
2 دقیقه پیش

تا 20 سال آینده 16 میلیون بیکار داریم

وزیر کشور گفت: در نظام اداری فعلی که می‌تواند در ۱۰ روز کاری را انجام دهد، در ۱۰۰ روز انجام می‌شود و روند طولانی دارد که باید این روند اصلاح شود. خبرگزاری تسنیم: عبدالرضا ...

بازرسان آژانس سه شنبه می آیند



اخبار,اخبارسیاست  خارجی,آژانس بین المللی انرژی اتمی

معاون سازمان انرژی اتمی و عضو کارگروه داخلی برجام از سفر بازرسان آژانس بین المللی انرژی اتمی در روز سه شنبه به تهران خبر داد و گفت: در این دور از مذاکره با سازمان انرژی اتمی بازدید از مراکز نظامی در دستور کار بازرسان آژانس نیست.

علی اصغر زارعان روز شنبه در گفت و گو با ایرنا افزود: بازرسان آژانس بین المللی انرژی اتمی روز سه شنبه 24 شهریور طبق روال معمول به ایران سفر خواهند کرد.

وی ادامه داد: در این سفر برنامه هایی جهت بحث و مذاکره داریم اما در این دور از مذاکرات اقدام یا دستوری مبنی بر بازدید از مراکز نظامی نیست.

معاون رییس سازمان انرژی اتمی گفت: این سفر در راستای برنامه جامع اقدام مشترک است که طبق روال گذشته انجام می شود و جلسات و مذاکراتی را جهت هماهنگی بیشتر و اقدامات عملیاتی در آینده، خواهیم داشت.

آغاز عملیات ساخت نیروگاه هسته ای بوشهر در اواخر سال جاری
زارعان همچنین درخصوص همکاری های مشترک میان جمهوری اسلامی ایران و روسیه برای ساخت نیروگاه هسته ای بوشهر اظهارداشت: با توجه به برنامه ریزی و توافق نامه ای که بین جمهوری اسلامی ایران و روسیه جهت احداث دو واحد نیروگاه هزار و 50 مگاواتی که جمعا دو هزار و 100 مگاوات می شود واحد اول این نیروگاه اقدامات اولیه شروع شده و اواخر سال یا اوایل سال آینده اقدامات عملیاتی آن آغاز خواهد شد.


 اخبار سیاست خارجی  -  ایرنا  


ویدیو مرتبط :
بازرسان آژانس انرژی اتمی سرزده وارد شدند!

خواندن این مطلب را به شما پیشنهاد میکنیم :

بازرسان آژانس به ایران می آیند



اخبار ,اخبار سیاست خارجی ,انرژی اتمی

 

اخبار سیاست خارجی - برای نصب دوربین های جایگزین؛
بازرسان آژانس به ایران می آیند

معاون سازمان انرژی اتمی درباره سفر سه نفر از بازرسان آژانس بین المللی اتمی به ایران، گفت این بازرسان برای نصب دوربین های جایگزین در نیروگاه بوشهر که در چارچوب پروتکل همکاری ایران و آژانس و تحت نظارت کامل سازمان انرژی اتمی انجام می شود، به تهران می آیند.

معاون سازمان انرژی اتمی درباره سفر سه نفر از بازرسان آژانس بین المللی اتمی به ایران، گفت این بازرسان برای نصب دوربین های جایگزین در نیروگاه بوشهر که در چارچوب پروتکل همکاری ایران و آژانس و تحت نظارت کامل سازمان انرژی اتمی انجام می شود، به تهران می آیند.

«اصغر زارعان» در گفت وگو با ایرنا در این باره افزود: از سال های گذشته و در راستای همکاری های ایران با آژانس بین المللی انرژی اتمی، دربخش های فنی سایت های هسته ای و در نیروگاه بوشهر دوربین های نظارتی نصب شده بود، در حال حاضر به دلیل نداشتن ضمانت کمپانی های سازنده، این دوربین ها از رده خارج محسوب می شوند. بنابراین قرار شد دوربین های جدید با همان روش و ساز و کار قبلی جایگزین شود.

وی خاطرنشان کرد: ضمن اینکه این تغییرات در همه کشورها و تحت نظارت آژانس اعمال شده و جمهوری اسلامی آخرین کشور در حوزه تغییر و جایگزینی دوربین های نسل قدیم محسوب می شود.

معاون سازمان انرژی اتمی افزود:برای این منظور بررسی های لازم به عمل آمده است و پروتکل های مربوطه تنظیم شده اند. این 3 بازرس روز پنج شنبه به تهران سفر کرده و به مدت سه روز در بوشهر خواهند بود.

این مقام مسوول در سازمان انرژی اتمی تاکید کرد: نصب این دوربین ها با نظارت کارشناسان فنی مجرب سازمان انجام خواهد شد و تنها به بخش نیروگاه بوشهر نیز اختصاص دارد.

زارعان این اقدام را براساس پروتکل مربوط به همکاری ایران و آژانس در زمینه مونیتورینگ و نصب دوربین ها دانست و گفت: بعد از بحث ها و گفت وگوهای فراوان قرار بر این شد که دوربین های جدید را با همان روش جایگزین موارد قبلی کنند.

وی همچنین توضیح داد: از آنجایی که نیروگاه بوشهر در حالت اورهال (تعمیرات و تعویض سوخت) قرار دارد، به همین دلیل از این فرصت استفاده شد.چرا که با آغاز مجدد فعالیت این نیروگاه امکان چنین اقدامی میسر نیست.

معاون سازمان انرژی اتمی تاکید کرد که این مساله اتفاق جدیدی نیست و پیش از این هم دوربین ها در راستای همکاری های ایران با آژانس وجود داشته ،و قرار است دوربین های جدید جایگزین موارد قبلی شوند.

اخبار سیاست خارجی - ایرنا