اخبار


2 دقیقه پیش

عکس: استهلال ماه مبارک رمضان

همزمان با آغاز ماه مبارک رمضان جمعی از کارشناسان حوزه نجوم همراه با نماینده دفتر استهلال مقام معظم رهبری عصر دوشنبه هفدهم خرداد برای رصد هلال شب اول ماه مبارک رمضان بوسیله ...
2 دقیقه پیش

تا 20 سال آینده 16 میلیون بیکار داریم

وزیر کشور گفت: در نظام اداری فعلی که می‌تواند در ۱۰ روز کاری را انجام دهد، در ۱۰۰ روز انجام می‌شود و روند طولانی دارد که باید این روند اصلاح شود. خبرگزاری تسنیم: عبدالرضا ...

بازدید رییس‌جمهوری از منطقه آزاد انزلی



اخبار,اخباراجتماعی ,سفر استانی دولت به گیلان

حجت الاسلام «حسن روحانی» رییس جمهوری اسلامی ایران امروز (پنجشنبه) در ادامه سفر استانی به گیلان، از منطقه آزاد انزلی بازدید و از مجموعه های اقتصادی این منطقه دیدن کرد.

به گزارش ایرنا، روحانی در این بازدید با ظرفیت های این منطقه و توانمندی های این مجموعه بزرگ اقتصادی در شمال کشور از نزدیک آشنا شد و گزارش های مسوولان و مدیران این منطقه به سمع رییس جمهوری رسید.

حجت الاسلام روحانی را در این بازدید، جمعی از وزیران، معاونان و مشاوران رییس جمهوری و استاندار گیلان همراهی می کنند.

بازدید از تقاطع غیرهمسطح و بندر کاسپین واقع در منطقه آزاد انزلی نیز مورد بازدید قرار گرفت.

حجت الاسلام روحانی در ادامه پانزدهمین سفر استانی دولت به گیلان، پیش از ظهر امروز (پنجشنبه) در نشست شورای اداری گیلان حضور یافته و همچنین با خبرنگاران و اصحاب رسانه نشست خبری خواهد داشت.

رییس جمهوری و کاروان تدبیر و امید، روزهای چهارشنبه و پنجشنبه، در پانزدهمین سفر استانی دولت میهمان گیلانی ها هستند.

منطقه آزاد انزلی تنها منطقه آزاد ایران در حاشیه دریای خزر است. سال 1383 خورشیدی اساسنامه سازمان منطقه آزاد تجاری صنعتی انزلی مورد تصویب هیات وزیران قرار گرفت و محدوده منطقه آزاد تجاری صنعتی انزلی در سال 1384 از طرف هیات وزیران تعیین و ابلاغ شد که بر اساس آن؛ منطقه آزاد تجاری صنعتی انزلی در سه بخش و محدوده مجزای بندری، شهرک صنعتی و محدوده روستای گلشن تعیین و ابلاغ شد.

منطقه آزاد انزلی اکنون شامل محدوده ای از شهرستان انزلی به مساحت تقریبی بیش از 9 هزار و 600 هکتار خشکی و تا عمق دو کیلومتر از آب های ساحلی است .

کشورهای حاشیه دریای خزر ، ترکیه و کشورهای حاشیه خلیج فارس و آسیای جنوب شرقی عمده بازارهای صادرات و واردات محصولات از طریق منطقه آزاد انزلی هستند.

معافیت مالیاتی 20 ساله بر درآمد و دارایی از تاریخ بهره برداری هرگونه فعالیت اقتصادی ، امکان فعالیت بانک ها و موسسات مالی بیمه ای در این منطقه ، علاوه بر مزایای قانونی همچون امکان مالکیت و مشارکت سرمایه گذاران خارجی تا میزان 100 درصد در منطقه از اقدامات سازمان در خصوص خلق مزایا و معافیت های جدید برای فعالان اقتصادی تولیدی ، فعال سازی پروژه های راکد عمرانی ، بورس کالای منطقه و رونق فضای تجاری با اجرای مصوبه کالای همراه مسافر اقدامات موثری است که زمینه ساز رونق فضای کسب و کار در محدوده منطقه شده است.

علاوه بر مزیت های قانونی منطقه آزاد اعم از آزادی کامل ورود و خروج سرمایه، آزادی مشارکت سرمایه گذاری خارجی تا سقف 100 درصد ،تضمین کامل سرمایه های خارجی و سود حاصل از آنها ، امکان ورود کالا بدون پرداخت عوارض گمرکی و سود بازرگانی منطقه ، ویژگی ها و مزایای بیشمار دیگری از منظر جغرافیایی، اقتصادی ، عمرانی و زیر ساختی و دانش و فناوری دارد.

فعال ترین بندر ایرانی حاشیه دریای خزر با دارا بودن 10پست اسکله تخصصی و توان تخلیه و بارگیری شش میلیون تن کالا در سال ، وجود گمرک انزلی به عنوان یکی از مدرن ترین گمرکات کشور، نزدیکی به فرودگاه بین المللی رشت، نزدیکی به بنادر شمالی دریای خزر و بنادر اروپایی از طریق رودخانه ولگا، نزدیکی به پایتخت کشور و مراکز و قطب های صنعتی و جمعیتی کشور به عنوان مراکز تولید و مصرف، وجود تالاب بین المللی انزلی به عنوان یکی از قطب های اکوتوریسم کشور، واقع شدن در مسیر کریدور شمال جنوب ، نزدیکی به شهرک های صنعتی انزلی و رشت ، برخورداری از آب و هوای معتدل ، وجود نیروی کار متخصص از امکانات و ظرفیت های این منطقه برای توسعه اقتصادی استان گیلان بشمار می رود.

در صورت اتصال بندر انزلی به راه آهن سراسری ، شاهد وقوع انقلابی در صنعت حمل و نقل به عنوان یکی از ارکان اصلی توسعه و ترانزیت کالا و مسافر در منطقه خواهیم بود.

پیش بینی می شود پس از اتمام پروژه های زیرساختی محدوده منطقه آزاد انزلی نظیر بندرگاه و اتصال آن به شبکه راه آهن سراسری، شاهد دوران طلایی در صنعت، تجارت و گردشگری منطقه و کشور باشیم چراکه این منطقه حلقه اتصال اقتصاد ملی به اقتصاد و تجارت جهانی است.


  اخبار  اجتماعی  - ایرنا 


ویدیو مرتبط :
بازدید رئیس جمهور از منطقه آزاد تجاری- صنعتی انزلی

خواندن این مطلب را به شما پیشنهاد میکنیم :

احداث آزاد راه حرم تا حرم با حضور رییس جمهوری آغاز شد



 

 

آزاد راه

 

 

پیشوا - كار احداث آزاد راه حرم تا حرم و قطار برقی تهران - مشهد صبح شنبه با حضور رییس جمهوری با رمز یا علی بن موسی الرضا (ع)آغاز شد.

به گزارش خبرنگار ایرنا ، این آزاد راه به طول یكهزار كیلومتر، شش خطه و دوبانده است كه حرم حضرت معصومه(س) در قم را به تهران متصل می كند و از تهران به سمت گرمسار، سمنان، سبزوار و مشهد ادامه می یابد.

وزیر راه و ترابری پیش ازاین گفته بود كه هزینه ساخت این آزاد راه 30هزارمیلیارد ریال بر آورد شده است.

عملیات احداث این آزاد راه به صورت ویدئو كنفرانس و با انفجار در محل های تعیین شده آغاز شد.

با ساخت خط آهن ( قطار برقی ) تهران - مشهد ، شهرهای اصفهان، قم، تهران و مشهد به هم متصل می شوند.

رییس جمهوری در مراسم احداث این آزادراه در سخنانی گفت: طرح عظیم آزادراه حرم تا حرم و راه آهن سریع قم ـ تهران و مشهد دو نقطه نورانی قم و مشهد را به هم متصل و راه را برای عاشقان و زائران اهل بیت پیامبر (ص) هموار می‌كند.

احمدی نژاد افزود: خدا را شكر می‌كنم كه در چنین روزی توفیق آغاز عملیات بزرگ‌ترین پروژه تاریخ كشور و منطقه را عنایت كرده است.

احمدی نژاد ادامه داد: قرار است از حرم حضرت معصومه(س)این بانوی ناب راهی احداث شود كه نور معنویت و ایمان را در طول صدها سال به دل تمامی ایرانیان جاری ساخته است.

رییس جمهوری اظهار داشت: این پروژه تقدیم به ملت ایران، اهل بیت پیامبر اسلام (ص)، آزادگان، مجاهدان و حضرت ولی عصر (عج) می‌شود..../تحلیل:ایرنا