اخبار


2 دقیقه پیش

عکس: استهلال ماه مبارک رمضان

همزمان با آغاز ماه مبارک رمضان جمعی از کارشناسان حوزه نجوم همراه با نماینده دفتر استهلال مقام معظم رهبری عصر دوشنبه هفدهم خرداد برای رصد هلال شب اول ماه مبارک رمضان بوسیله ...
2 دقیقه پیش

تا 20 سال آینده 16 میلیون بیکار داریم

وزیر کشور گفت: در نظام اداری فعلی که می‌تواند در ۱۰ روز کاری را انجام دهد، در ۱۰۰ روز انجام می‌شود و روند طولانی دارد که باید این روند اصلاح شود. خبرگزاری تسنیم: عبدالرضا ...

بازداشت 90 سوداگر مرگ و معتاد در تهران


رئیس پلیس پایتخت از کشف ۱۰۰ کیلوگرم انواع موادمخدر در عملیات ویژه شب گذشته ماموران پلیس مبارزه با موادمخدر و دستگیری ۹۰ نفر از سوداگران مرگ و معتادان در پایتخت خبر داد.

خبرگزاری مهر: رئیس پلیس پایتخت از کشف ۱۰۰ کیلوگرم انواع موادمخدر در عملیات ویژه شب گذشته ماموران پلیس مبارزه با موادمخدر و دستگیری ۹۰ نفر از سوداگران مرگ و معتادان در پایتخت خبر داد.

سردار حسین ساجدی‌نیا در جمع خبرنگاران با تشریح جزئیات عملیات شب گذشته ماموران پلیس مبارزه با مواد مخدر با اشاره به اینکه این طرح مرحله سوم از اجرای طرح برخورد با سوداگران مرگ است، افزود: طی ۲۴ ساعت گذشته با اجرایی شدن این طرح ۹۰ نفر از سوداگران مرگ دستگیر و ۱۰۰ کیلوگرم انواع مواد مخدر صنعتی و سنتی از دستگیرشدگان کشف و ضبط شد.

وی افزود: علاوه بر موادمخدر کشف شده، تعداد قابل توجهی نیز انواع قرص های روان گردان و به ویژه ترامادول که به‌صورت قاچاق وارد کشور شده بود، از متهمان شناسایی شده کشف و ضبط شد.

رئیس پلیس پایتخت همچنین با اشاره به اینکه از ابتدای فروردین ماه امسال تاکنون یک‌ونیم تن انواع مواد مخدر در محدوده پایتخت کشف شده است، ادامه داد: طرح های بازدارنده نیروی انتظامی در خصوص برخورد با سوداگران مرگ همچنان ادامه دارد و ما از مسئولان ذی ربط خواهش می کنیم که با ما همکاری کنند تا مراکز مناسب برای نگهداری از معتادان و کارتن‌خواب‌ها در سطح شهر تهران آماده شود.

سردار ساجدی‌نیا با بیان اینکه در میان دستگیرشدگان تعدادی هم مصرف‌کننده و هم فروشنده وجود دارد، تصریح کرد: شهرداری قول های مساعدی را در جهت ساخت و تجهیز کمپ های ترک اعتیاد تا پایان سال گذشته داده بود، اما همانطور که گفتم متاسفانه به قولی که به نیروی انتظامی داده شده بود، عمل نشد و این ظرفیت ها همچنان فراهم نشده و مصرف‌کنندگان و فروشندگان دستگیر شده فعلا در یکجا نگه داری می شوند. طبق قول هایی که انجام شده امیدواریم طی ماه های آینده با افزایش ظرفیت ها نگهداری و ساماندهی معتادان متجاهر دستگیر شده با کیفیت بهتری صورت پذیرد.

وی همچنین از کاهش ۱۳ درصدی وقوع سرقت در فروردین ماه نسبت به مدت مشابه در سال گذشته خبر داد و اضافه کرد: طرح های پلیس برای پاسخگویی به درخواست ها و مطالبات شهروندان بدون توقف ادامه خواهد داشت.

در پایان این گزارش، ماموران پلیس مبارزه با موادمخدر درباره آخرین شیوه قاچاق مواد مخدر توسط قاچاقچیان توضیح داده و اعلام کردند قاچاقچیان برای قاچاق تریاک از بطری های آب معدنی استفاده می کنند و برای جاسازی مواد مخدر صنعتی از شلنگ آب و جاسازی مواد در جداره شلنگ بهره می برند.


ویدیو مرتبط :
سوداگر مرگ- پیشنهاد ویژه

خواندن این مطلب را به شما پیشنهاد میکنیم :

بازداشت 800 معتاد و موادفروش در قلب تهران


رییس پلیس تهران‌بزرگ از اجرای مرحله دیگری از طرح برخورد با خرده‌فروشان موادمخدر و معتادان لامکان در منطقه بی‌سیم تهران خبر داد.

خبرگزاری ایسنا: رییس پلیس تهران‌بزرگ از اجرای مرحله دیگری از طرح برخورد با خرده‌فروشان موادمخدر و معتادان لامکان در منطقه بی‌سیم تهران خبر داد.

 سردار حسین ساجدی‌نیا رییس پلیس تهران‌بزرگ، دیروز در حاشیه اجرای طرح برخورد با موادفروشان و معتادان خرد که در پارک بی‌سیم تهران در حوالی میدان خراسان انجام شد، گفت: این طرح بنا به خواست مردم این منطقه انجام شده است.

وی با بیان اینکه پلیس کلیه نقاط شهر را از نظر وجود و فعالیت قاچاقچیان، خرده‌فروشان و معتادان بلامکان شناسایی می‌کند، گفت: پلیس بحث برخورد با قاچاقچیان و خرده‌فروشان در سطح محلات و پارک‌ها را در دستور کار خود قرار داده و پس از آن بحث برخورد با معتادان بلامکان که در پارک‌ها بیتوته کرده‌اند را مورد رسیدگی قرار می‌دهد.

 فرمانده انتظامی تهران بزرگ با بیان اینکه این عملیات در محدوده سرکلانتری ششم و هفتم پایتخت و با کمک ماموران پلیس پیشگیری و مبارزه با موادمخدر پایتخت انجام شد، گفت: در یک عملیات مشترک 720 معتاد بلامکان که در پارک‌ها سکنی گزیده بودند، دستگیر شدند و در این رابطه 80 تن از خرده‌فروشان نیز دستگیر شدند.