اخبار


2 دقیقه پیش

عکس: استهلال ماه مبارک رمضان

همزمان با آغاز ماه مبارک رمضان جمعی از کارشناسان حوزه نجوم همراه با نماینده دفتر استهلال مقام معظم رهبری عصر دوشنبه هفدهم خرداد برای رصد هلال شب اول ماه مبارک رمضان بوسیله ...
2 دقیقه پیش

تا 20 سال آینده 16 میلیون بیکار داریم

وزیر کشور گفت: در نظام اداری فعلی که می‌تواند در ۱۰ روز کاری را انجام دهد، در ۱۰۰ روز انجام می‌شود و روند طولانی دارد که باید این روند اصلاح شود. خبرگزاری تسنیم: عبدالرضا ...

بازداشت 2 نفر در رابطه با انفجار مرگبار تهرانپارس



بازداشت 2 نفر در رابطه با انفجار مرگبار تهرانپارس

دو نفر در رابطه با انفجار مرگبار مواد محترقه در ساختمان 5 طبقه در تهرانپارس بازداشت شدند.

محمد شهریاری، بازپرس شعبه اول دادسرای جنایی تهران با تائید این خبر به مهر گفت: در بررسی ها مشخص شد یکی از ساکنین در یک انبار به مساحت حدود 30 متر در این ساختمان اقدام به نگهداری مواد محترقه از جمله اکلیل و سرنج، کاربیت،نارنجک دستی و... می کرد. در زمان حادثه نیز صاحب این اموال فرد جوشکاری را آورده بود تا در انباری را محکم کند که ناگهان این انفجار رخ می دهد.

وی افزود : متاسفانه در این حادثه چهار تن جان خود را از دست دادند که هم اکنون صاحب اموال و مرد جوشکار به اتهام قتل شبه عمد بازداشت شده اند. تحقیقات از صاحب اموال برای شناسایی فروشنده اصلی این موادمحترقه ادامه دارد. با توجه به شواهد موجود احتمال می رود او برای فروش این مواد در چهارشنبه سوری اقدام به انبار کردن این مواد خطرناک در خانه کرده بود.

گفتنی است، عصر روز جمعه انفجاری مهیبی در یک ساختمان پنج طبقه در تهرانپارس رخ داد که در جریان آن چهار تن از ساکنان خانه جان خود را از دست دادند./مهر


ویدیو مرتبط :
بازداشت 12 نفر در رابطه با پرونده فساد 12هزار میلیاردی

خواندن این مطلب را به شما پیشنهاد میکنیم :

بازداشت یک نفر در ارتباط با انفجار مقابل سفارت ایران در بیروت



اخبار ,اخبار سیاست خارجی , انفجار مقابل سفارت ایران در بیروت

اخبار سیاست خارجی - بازداشت یک نفر در ارتباط با انفجار مقابل سفارت ایران در بیروت

اداره اطلاعات ارتش لبنان در جنوب این کشور اعلام کرد: « مصطفی . ح» یکی از هواداران شیخ تکفیری « احمد الاسیر» که مشکوک به ارتباط با عاملان انفجار تروریستی مقابل سفارت جمهوری اسلامی ایران در بیروت بازداشت شد.

مصطفی . ح ،عنصر مرتبط با شیخ تکفیری الاسیر که در زمان حاضر فراری است، در چارچوب تحقیقات نیروهای امنیتی لبنان در خصوص انفجار مقابل سفارت ایران در بیروت بازداشت شده است.

 

مصطفی . ح در تصویری کنار « معین ابوظهر» یکی از عوامل تروریستی انتحاری مقابل سفارت ایران در بیروت که اخیرا منتشر شده، حضور داشته است.

 

اخیرا یک پیام صوتی 14 دقیقه ای از شیخ تکفیری « سراج الدین زریقات» سرکرده گروه تروریستی موسوم به «عبدالله عزام» که مسئولیت انفجارهای تروریستی مقابل سفارت ایران در بیروت را برعهده گرفته درصفحه این گروه در توئیتر منتشرشد و او بار دیگر به تکرار تهدیدهای خود علیه جمهوری اسلامی ایران و حزب الله و مقاومت ضد صهیونیستی پرداخت.

 

وی در این پیام صوتی حتی مسئولیت ترور شهید « حسان اللقیس» از فرماندهان حزب الله لبنان را برعهده گرفت و در دفاع از رژیم صهونیستی گفت که این رژیم مرتکب این اقدام تروریستی نشده است.

 

در میان سخنان شیخ تکفیری زریقات، تصاویری از دو تروریست انتحاری ˈابواویس الصیداویˈ مقلب به ˈمعین ابو ظهرˈ و ˈابوسفیان الشامی ˈملقب به ˈعدنان المحمدˈ به نمایش درآمد که به همراه چند تن دیگر بودند.

 

این دو تروریست عاملان انتحاری انفجار تروریستی مقابل سفارت جمهوری اسلامی ایران در بیروت بودند.

 

دو انفجار پی در پی تروریستی که 28 آبان ماه مقابل سفارت ایران در بیروت صورت گرفت، 25 تن شهید و بیش از 150 زخمی برجای گذاشت که رایزن فرهنگی ایران در بیروت از جمله شهدای این جنایت تروریستی بود.

اخبار سیاست خارجی - ایرنا