اخبار


2 دقیقه پیش

عکس: استهلال ماه مبارک رمضان

همزمان با آغاز ماه مبارک رمضان جمعی از کارشناسان حوزه نجوم همراه با نماینده دفتر استهلال مقام معظم رهبری عصر دوشنبه هفدهم خرداد برای رصد هلال شب اول ماه مبارک رمضان بوسیله ...
2 دقیقه پیش

تا 20 سال آینده 16 میلیون بیکار داریم

وزیر کشور گفت: در نظام اداری فعلی که می‌تواند در ۱۰ روز کاری را انجام دهد، در ۱۰۰ روز انجام می‌شود و روند طولانی دارد که باید این روند اصلاح شود. خبرگزاری تسنیم: عبدالرضا ...

بازداشت 100 نفر در ماجرای تجمعات تهران


حجت الاسلام والمسلمین محسنی اژه‌ای در ادامه نشست خبری در پاسخ به سئوال یکی از خبرنگاران مبنی بر اینکه پیگیری‌های قوه قضائیه در رابطه با سفارت عربستان تاکنون چگونه بوده و در این رابطه چند نفر دستگیر شده‌اند، گفت: در رابطه با این موضوع 100 نفر بازداشت شدند که البته تعدادی از آنها آزاد شدند، اما در حال حاضر این مسأله به طور جدی دنبال می‌شود.

خبرگزاری ایسنا: حجت الاسلام والمسلمین محسنی اژه‌ای در ادامه نشست خبری در پاسخ به سئوال یکی از خبرنگاران مبنی بر اینکه پیگیری‌های قوه قضائیه در رابطه با سفارت عربستان تاکنون چگونه بوده و در این رابطه چند نفر دستگیر شده‌اند، گفت: حمله به سفارت عربستان کار بدی بود و از ناحیه همه مسئولان نظام محکوم شد. نظام بلافاصله با جدیت این موضوع را دنبال کرد و دستگاه قضایی، نیروی انتظامی و دستگاه امنیتی برای اینکه متوجه شوند واقعه چه بوده به صورت جدی وارد ماجرا شدند.

وی ادامه داد: در رابطه با این موضوع 100 نفر بازداشت شدند که البته تعدادی از آنها آزاد شدند، اما در حال حاضر این مسأله به طور جدی دنبال می‌شود.

محسنی اژه‌ای با بیان اینکه موضوع حمله به سفارتی در کشورهای دیگر بی‌سابقه نیست، اظهار کرد: علیه سفارت ایران در کشورهای مختلف نیز این اتفاق رخ داده است و هیچ جا به این شدت که ما موضوع را پیگری کردیم مسأله را پیگیری نکردند. با کمال تأسف مسئولان عربستان در این رابطه بد عمل کرده و بداخلاقی کردند که دولت و مسئولان ذیربط باید اقداماتی در خور آنها را انجام دهند.

سخنگوی دستگاه قضایی خاطرنشان کرد: در داخل نیز تعدادی از افراد بداخلاقی‌هایی را انجام دادند که آنها نیز باید دنبال شوند.

محسنی‌اژه‌ای ادامه داد: افرادی که مقابل سفارت عربستان حضور پیدا کردند و اقدامات تخریبی و تحریقی را انجام دادند دو دسته هستند. دسته اول افرادی هستند که انگیزه ضدانقلابی و مجرمانه نداشتند و پس از آن ماجرا وارد سفارت نیز نشده و اقدامات تخریبی و تحریقی هم انجام ندادند. با این اقداماتی که عربستان در چند وقت اخیر از جمله حمایت از داعش، حادثه منا و ... انجام داده بود عده‌ای را جریحه‌دار کرده بود و این دسته تحت عنوان اعتراض مقابل سفارت عربستان تجمع کردند که نزدیک به 200 نفر بودند و با انگیزه مجرمانه تجمع انجام نداده بودند.

محسنی اژه‌ای درباره دسته دوم افرادی که مقابل سفارت عربستان تجمع کرده بودند، گفت: این افراد مظنون هستند که آیا با انگیزه آتش زدن و ورود به سفارتخانه تجمع را انجام داده بودند و یا بین آنها دشمن نفوذ کرده بود. در حال حاضر این موضوع در دست بررسی قرار دارد اما شواهدی وجود دارد که دشمن در این ماجرا دست داشته و برای سوءاستفاده از عناصری استفاده کرده است.

سخنگوی دستگاه قضایی در رابطه با فردی که در ارتباط با سفارت عربستان بازداشت شد، گفت: این فرد 10 سال قبل دانشجوی اخراجی در یکی از استان‌های شمالی کشور بوده که یکی از عناصر فعال دفتر تحکیم هم به شمار می‌آمده است. وی به صورت غیرحضوری دروس طلبگی را خوانده و جزو افرادی بوده که در این ماجرا دخیل بوده و برخی دستورات را داده است. حال اینکه این فرد چه انگیز‌ه‌ای داشته و یا اینکه تمامی تخریب‌ها به دستور وی بوده یا خیر مسائلی است که نمی‌شود در حال حاضر در رابطه با آن قضاوت کرد.

محسنی اژه‌ای ادامه داد: مسئولان قضایی در حال تحقیق و بررسی در رابطه با این موضوع هستند و امیدواریم با همت دادستانی و نیروهای اطلاعاتی ابعاد مختلف این قضیه روشن شود، البته باید گفت که این فرد در تهران بازداشت شده و علاوه بر وی افراد دیگری نیز در بازداشت هستند.


ویدیو مرتبط :
دستگیری 100 نفر از دلالان ارزی در تهران | ویدیوی خبری

خواندن این مطلب را به شما پیشنهاد میکنیم :

بازداشت 100 نفر از اراذل واوباش تهران


فرمانده انتظامی تهران بزرگ از دستگیری بیش از ۱۰۰ تن از اراذل و اوباش نقاط مختلف شهر تهران در شب گذشته خبر داد و گفت: پلیس با هرگونه هنجارشکنی و اخلال در نظم عمومی، قاطعانه برخورد می کند.

خبرگزاری مهر: فرمانده انتظامی تهران بزرگ از دستگیری بیش از ۱۰۰ تن از اراذل و اوباش نقاط مختلف شهر تهران در شب گذشته خبر داد و گفت: پلیس با هرگونه هنجارشکنی و اخلال در نظم عمومی، قاطعانه برخورد می کند.

سردار حسین ساجدی نیا در حاشیه اجرای طرح برخورد با مخلان نظم اجتماعی و هنجار شکنان اظهارداشت: با توجه به درخواست های شهروندان مبنی بر برخورد پلیس با اراذل و اوباش و برهم زنندگان نظم جامعه، ششمین مرحله این طرح، شب گذشته در محله های پایتخت به اجرا درآمد.

وی افزود: با حضور ماموران پلیس های تخصصی از جمله پلیس امنیت عمومی، پلیس پیشگیری و یگان امداد پایتخت بیش از ۱۰۰ نفر از اراذل و اوباش شناسایی و در مخفیگاه های خود دستگیر شدند.

سردار ساجدی نیا با اشاره به اینکه طرح دستگیری اراذل و اوباش تا بامداد امروز نیز ادامه داشت، افزود: تمامی افراد دستگیر شده در این طرح از متهمان سابقه دار و هنجار شکن هستند که شهروندان طی تماس های خود با مرکز فوریت های پلیسی ۱۱۰ خواهان دستگیری آنها بوده اند.

رئیس پلیس پایتخت، اعلام کرد: مجرمان و اراذل و اوباش باید بدانند که تمام اعمال و رفتارشان تحت رصد اطلاعاتی پلیس است، در صورت بروز هرگونه مزاحمت برای شهروندان با آنها قاطعانه برخورد خواهد شد.

سردار ساجدی نیا، به تعامل خوب پلیس و قوه قضائیه در برخورد و مجازات مخلان نظم و امنیت اجتماعی، اشاره و تصریح کرد: بر اساس تعامل و نشست های انجام شده با دادستانی تهران، تمامی بازداشت شدگان در این طرح پس از بازجویی و اعتراف به جرایم شان به مرجع قضائی معرفی و تحویل داده می شوند، خوشبختانه تا کنون احکام خوبی در خصوص متهمان از سوی مقام قضائی صادر شده است.

فرمانده انتظامی تهران بزرگ در پایان، ضمن تاکید بر این مساله که پلیس با هرگونه هنجار شکنی برخورد قاطع و قانونی می کند، گفت: طرح های امنیت محله محور در روزهای آتی نیز ادامه دارد، شهروندان در صورت مشاهده هرگونه مصادیق مجرمانه از سوی اراذل و اوباش و مجرمان، ضمن تماس با مرکز فوریت های پلیسی ۱۱۰ مراتب را با پلیس در میان بگذارند.