اخبار


2 دقیقه پیش

عکس: استهلال ماه مبارک رمضان

همزمان با آغاز ماه مبارک رمضان جمعی از کارشناسان حوزه نجوم همراه با نماینده دفتر استهلال مقام معظم رهبری عصر دوشنبه هفدهم خرداد برای رصد هلال شب اول ماه مبارک رمضان بوسیله ...
2 دقیقه پیش

تا 20 سال آینده 16 میلیون بیکار داریم

وزیر کشور گفت: در نظام اداری فعلی که می‌تواند در ۱۰ روز کاری را انجام دهد، در ۱۰۰ روز انجام می‌شود و روند طولانی دارد که باید این روند اصلاح شود. خبرگزاری تسنیم: عبدالرضا ...

بازداشت ۳تروریست داعشی در فرودگاه کوالالامپور



اخبار,اخباربین الملل,داعش


 اخبار  بین الملل - بازداشت ۳تروریست داعشی در فرودگاه کوالالامپور

پلیس مالزی سه تروریست این کشور که قصد پیوستن به گروه داعش داشتند را در فرودگاه بین المللی کوالالامپور دستگیر کرد.

به گزارش ایرنا، روزنامه استار مالزی روز جمعه اعلام کرد این سه تن شامل یک معمار، یک تکنسین و یک مغازه دار بودند که قصد داشتند با پرواز به ترکیه از آنجا عازم سوریه برای پیوستن به تروریست های داعش شوند.

دولت مالزی که مدت ها در قبال فعالیت تروریست های این کشور سکوت کرده بود اخیرا داعش را به عنوان یک گروه تروریستی معرفی کرد.

تروریست معمار 26 ساله از پاهانگ و تکنسین تروریست نیز با 26 سال از پرلیس مالزی قصد پیوستن به تروریست ها را داشتند.

فرد مغازه دار مالزیایی نیز با 42 سال سن از کلانتان عازم ترکیه و سپس سوریه برای همکاری با تروریست های داعش بود.

شورای امنیت سازمان ملل روز چهارشنبه به اتفاق آرا قطعنامه پیشنهادی 'باراک اوباما' رییس جمهور آمریکا را برای مقابله با حضور افراطیون خارجی در کشورهای دیگر و جلوگیری از پیوستن آنها به درگیری ها در نقاط مختلف جهان تصویب کرد.

براساس قطعنامه 2178 شورای امنیت سازمان ملل، مسافرت به خارج از کشور به منظور جنگیدن برای گروه های افراطی و نیز استخدام چنین افرادی یا تهیه منابع مالی برای آنها جرم است.

عنیفه امان، وزیر امور خارجه مالزی که در نشست شورای امنیت سازمان ملل متحد در نیویورک حضور داشت، گفت که مالزی بدنبال تقویت قوانین و قابلیت های ضد تروریسم است.

از سوی دیگر تحقیقات پلیس مالزی از 28 متهم حمایت از فعالیت های تروریستی نشان می دهد این افراد به منظور فرار از دام پلیس از روش های سنتی برای نقل و انتقال وجوه مالی و کمک به گروه های تروریستی استفاده می کنند.

این 28 متهم تروریستی شامل 20 تروریست مالزیایی و هشت تروریست خارجی وابسته به گروه های تروریستی داعش، القاعده، جماعت اسلامی اندونزی و ببرهای تامیل ، گروه های وابسته به سیک ها و گروه صباح دارالاسلام هستند که از اول سال جاری تاکنون در مالزی دستگیر شده اند.

حضور تعدادی از مالزیایی ها در گروه تروریستی و تکفیری داعش در عراق و سوریه به مساله ای حساس در سیاست های مالزی تبدیل شده و مقامات سیاسی پوتراجایا از چند ماه گذشته تاکنون با مروری به سیاست خود در مبارزه با فعالیت های تروریستی به نوع عملکردشان در این زمینه پی برده اند.

 اخبار بین الملل - ایرنا
 


ویدیو مرتبط :
تیک آف بوئینگ 747 SP ایران ایر از فرودگاه کوالالامپور

خواندن این مطلب را به شما پیشنهاد میکنیم :

بازداشت 6 ایرانی در فرودگاه قاهره به دلیل داشتن گذرنامه جعلی



 

 

بازداشت 6 ایرانی در فرودگاه قاهره به دلیل داشتن گذرنامه جعلی

 

6 ایرانی به دلیل در اختیار داشتن گذرنامه جعلی، در فرودگاه قاهره بازداشت شدند.

به نقل از  خبرگزاری آلمان، مقامات امنیتی فرودگاه بین المللی قاهره دیروز یکشنبه 6 ایرانی را که سعی می کردند با استفاده از گذرنامه جعلی به انگلیس سفر کنند ، بازداشت کردند.

این 6 ایرانی قصد داشتند با گذرنامه های جعلی فرانسه به انگلیس سفر کنند که پلیس فرودگاه قاهره مانع از آنها شد.

آنها این گذرنامه های جعلی را در مقابل پرداخت 2 هزار دلار برای هر نفر، از ترکیه تهیه کرده بودند.

منابع آگاه در فرودگاه قاهره گفته اند هنگام اقدامات لازم برای بررسی گذرنامه های مسافران هواپیمای شرکت بی ام آی به مقصد لندن، پلیس به 6 نفر حامل  گذرنامه فرانسوی مشکوک می شود که پس از بررسی های لازم مشخص می شود گذرنامه های آنها جعلی است.

این منابع گفته اند: در بررسی گذرنامه ها مشخص شد که گذرنامه ها، اصلی ولی مربوط به افزاد دیگری هستند که جاعلان عکس این 6 ایرانی را بر روی گذرنامه ها، الصاق کرده بودند.

این 6 نفر در بازجویی پلیس اعتراف کرده اند که تابعیت ایرانی دارند و قصد داشتند با این شیوه وارد خاک اروپا شوند. گذرنامه های ایرانی این افراد در بازرسی ها در وسایل آنها پیدا شد.

این 6 مسافر، از ترکیه به قاهره آمده بودند.

کسب ویزای کشورهای اروپایی برای شهروندان ایرانی با شرایط سخت گیرانه ای همراه است.

روابط دیپلماتیک میان ایران و مصر از 30 سال پیش تاکنون قطع شده است و میان دو کشور نیز خطوط پروازی مستقیمی وجود ندارد..../تحلیل:عصرایران