اخبار


2 دقیقه پیش

عکس: استهلال ماه مبارک رمضان

همزمان با آغاز ماه مبارک رمضان جمعی از کارشناسان حوزه نجوم همراه با نماینده دفتر استهلال مقام معظم رهبری عصر دوشنبه هفدهم خرداد برای رصد هلال شب اول ماه مبارک رمضان بوسیله ...
2 دقیقه پیش

تا 20 سال آینده 16 میلیون بیکار داریم

وزیر کشور گفت: در نظام اداری فعلی که می‌تواند در ۱۰ روز کاری را انجام دهد، در ۱۰۰ روز انجام می‌شود و روند طولانی دارد که باید این روند اصلاح شود. خبرگزاری تسنیم: عبدالرضا ...

بازداشت یک زن در تیراندازی مرگبار پایتخت



اخبار,اخبار جدید,اخبار جالب

 

بازداشت یک زن در تیراندازی مرگبار

با دستگیری یک زن در تیراندازی مرگبار پایتخت، تحقیقات برای کشف راز این جنایت وارد مرحله‌ای تازه شد.

با دستگیری یک زن در تیراندازی مرگبار پایتخت، تحقیقات برای کشف راز این جنایت وارد مرحله‌ای تازه شد.

به گزارش همشهری، شامگاه سه‌شنبه 26 اردیبهشت ماه، ماموران کلانتری 140 باغ فیض از طریق تماس شهروندان در جریان تیراندازی مرگبار در یکی از خیابان‌های غرب پایتخت قرار گرفتند. با حضور ماموران در محل تحقیقات آغاز و مشخص شد که مرد جوانی در اثر شلیک گلوله از پای در آمده است. شاهدان نیز با محاصره راننده یک خودروی پژو که ظاهرا عامل این تیراندازی بود، مانع فرار او شده بودند.

 

یکی از شاهدان در تشریح ماجرا گفت: ما همزمان با شنیدن صدای تیراندازی، مقتول را دیدیم که از یک خودروی پژو پیاده شده و چند قدم جلوتر نقش زمین شد. راننده پژو زنی جوان و عامل تیراندازی مردی بود که روی صندلی جلو نشسته بود. این مرد بعد از شلیک گلوله، از ماشین پیاده شد و به طرف مقتول رفت. او بعد از اینکه از جیب وی وسیله‌ای را برداشت، به سرعت پا به فرار گذاشت. من و بقیه شاهدان هم با دیدن این صحنه به تعقیب وی پرداختیم تا مانع فرارش شویم اما مرد مسلح سوار خودروی دیگری که در انتظارش بود شد و گریخت. بعد از فرار او، زن جوان که شاهد این ماجرا بود نیز قصد ترک محل را داشت اما خودروی او را محاصره و وی را دستگیر کردیم.

 

ماموران بعد از شنیدن اظهارات شاهدان، زن جوان را بازداشت و برای انجام تحقیقات بیشتر به کلانتری منتقل کردند.

وی در بازجویی‌های نخست خود را بی‌گناه دانست و مدعی شد که قاتل و مقتول 2مرد ناشناس بودند که به‌صورت ناگهانی به سمت خودروی وی حمله ور شده و بعد از درگیری یکی از آنها به ضرب گلوله دیگری را به قتل رسانده و او هیچ‌کدام از آنها را نمی‌شناخته است. ماموران که متوجه دروغ‌پردازی این زن شده بودند به بازجویی از وی ادامه دادند تا اینکه سرانجام وی کلید معما را در اختیار تیم تحقیق قرار داد.

 

وی گفت: چند وقت پیش در سفری که به جزیره کیش داشتم با مقتول که کیوان نام داشت آشنا شدم اما وقتی به تهران برگشتم از او خواستم تا دیگر با من تماس نگیرد. مدتی از برگشت من به تهران گذشته بود که با میلاد یعنی عامل تیراندازی مرگبار آشنا شدم و به عقد موقت او درآمدم. یکی از روزها او در گوشی من شماره کیوان را دید و مشکوک شد. شوهرم با کیوان تماس گرفت و با او در یکی از خیابان‌های غرب تهران قرار گذاشت.

 

مرا هم مجبور کرد که برای مشخص شدن حقیقت همراه او به محل قرار بروم. وی تصور می‌کرد من به او خیانت کرده‌ام و من که اصلا فکر نمی‌کردم وی نقشه جنایت در سر دارد، راهی آنجا شدم. متهم ادامه داد: قرار بود آنها فقط با هم صحبت کنند و وقتی شوهرم تیراندازی کرد، وحشت به جانم افتاده بود و نمی‌دانستم باید چه کار کنم. وقتی به‌خود آمدم متوجه شدم که در محاصره مردم گرفتار شده‌ام و راهی برای فرار ندارم. من اصلا نمی‌دانم که شوهرم سوار چه ماشینی شد اما احتمال می‌دهم که یکی از دوستانش منتظرش بوده تا با هم فرار کنند. بعد از اظهارات این زن، پرونده در اختیار بازپرس جنایی قرار گرفت تا در تحقیقات ویژه راز این جنایت و اینکه زن جوان حقیقت را گفته یا نه، فاش شود./همشهری


ویدیو مرتبط :
بازداشت های سیاسی در پایتخت بزرگترین کشور مدعی دموکراسی

خواندن این مطلب را به شما پیشنهاد میکنیم :

عکس: تیراندازی مرگبار در پایتخت امریکا


یک نظامی نیروی دریایی آمریکا صبح روز دوشنبه در داخل ساختمان مجتمع نیروی دریایی آمریکا در قلب واشنگتن‌ حمله‌ای را آغاز کرد و قبل از آنکه خودش کشته شود، جان 13 نفر را گرفت.

فرارو: یک نظامی نیروی دریایی آمریکا صبح روز دوشنبه در داخل ساختمان مجتمع نیروی دریایی آمریکا در قلب واشنگتن‌ حمله‌ای را آغاز کرد و قبل از آنکه خودش کشته شود، جان 13 نفر را گرفت.

براساس اخبار اولیه در کارخانه کشتی سازی مرکز فرماندهی تجهیزات نیروی دریایی آمریکا، در پی وقوع یک حمله مسلحانه ۱۳ تن و از جمله یکی از دو فرد مهاجم کشته و شمار نامعلومی نیز مجروح شده اند.



کاخ سفید بعد از هشدار امنیتی بدلیل تیراندازی‌های گزارش‌ شده، بسته شد. پلیس عامل تیراندازی را «آرون آلکسیس» نظامی 34 ساله‌ای تعیین هویت کرد که در بین سال‌های 2007 تا 2011 به صورت رسمی و تمام وقت در نیروی دریایی آمریکا فعالیت می‌کرد.

بر اساس این گزارش، الکسیس در یک مقطعی بعنوان پیمانکار نیروی دریایی آمریکا در بخش فناوری اطلاعات نیروی دریایی فعالیت می‌کرد.

«ری مابوس» فرمانده نیروی دریایی آمریکا ضمن اعلام اطلاعات درباره الکسیس اعلام کرد که ارتباطات وی با ارتش می‌تواند به فهم انگیزه‌های این حمله و چگونگی دسترسی او به محوطه مجتمع نیروی دریایی آمریکا کمک کند.

مقامات نیروی دریایی آمریکا اعلام کردند که به دنبال عامل دوم این حمله هستند که احتمالاً با لباس مبدل نظامی وارد محوطه نیروی دریایی آمریکا شده است.

تیراندازی موجب ورود نیروهای پلیس و مأموران «اف بی آی» به محوطه نیروی دریایی و محاصره شدن مجتمع مذکور شد و خیابان‌های اطراف که در نزدیکی کنگره بود، مسدود شدند.

مقامات به هرگونه ارتباط با تروریسم هیچ اشاره‌ای نکردند اما گفتند که انگیزه این حمله هنوز مشخص نیست و سنای آمریکا به دنبال تیراندازی روز گذشته تعطیل شد.

«باراک اوباما» رئیس‌جمهور آمریکا ضمن اعلام تاسف از این حادثه، این حمله را یک اقدام بزدلانه خواند.

رئیس‌جمهور آمریکا دستور داد تا روز جمعه پرچم آمریکا به صورت نیمه افراشته بالا رود و گفت: ما بار دیگر با تیراندازی گسترده روبرو شدیم و امروز این حادثه در یک تأسیسات نظامی رخ داده است، این حادثه در پایتخت کشور ما رخ داده است. عکس های اسوشیتدپرس و فرانسه از این حمله را در زیر می بینید.