اخبار


2 دقیقه پیش

عکس: استهلال ماه مبارک رمضان

همزمان با آغاز ماه مبارک رمضان جمعی از کارشناسان حوزه نجوم همراه با نماینده دفتر استهلال مقام معظم رهبری عصر دوشنبه هفدهم خرداد برای رصد هلال شب اول ماه مبارک رمضان بوسیله ...
2 دقیقه پیش

تا 20 سال آینده 16 میلیون بیکار داریم

وزیر کشور گفت: در نظام اداری فعلی که می‌تواند در ۱۰ روز کاری را انجام دهد، در ۱۰۰ روز انجام می‌شود و روند طولانی دارد که باید این روند اصلاح شود. خبرگزاری تسنیم: عبدالرضا ...

بازداشت یک جاسوس اسرائیل در کرمان


رئیس دادگاه انقلاب کرمان گفت: با اشراف کامل اطلاعاتی سربازان گمنام امام زمان (عج) و تلاش شبانه روزی ماموران اداره کل اطلاعات استان یک جاسوس در کرمان دستگیر و در حال محاکمه است.

خبرگزاری مهر: رئیس دادگاه انقلاب کرمان گفت: با اشراف کامل اطلاعاتی سربازان گمنام امام زمان (عج) و تلاش شبانه روزی ماموران اداره کل اطلاعات استان یک جاسوس در کرمان دستگیر و در حال محاکمه است.

دادخدا سالاری در این خصوص گفت: هیچ اقدام ضد امنیتی از چشم تیز بین ماموران اطلاعاتی و سربازان گمنام امام زمان دور نمی ماند و هر کس به هر نحوی قصد همکاری با دشمنان نظام اسلامی را داشته باشد شناسائی و دستگیر خواهد شد.

 وی با اشاره به دستگیری فردی که در گذشته به کسب و کار تجارت در کشورهای جنوب شرق آسیا مبادرت داشته به جرم جاسوسی اظهار داشت: این فرد در آخرین سفر خود که به عنوان یک سفر تفریحی به کشور تایلند ، یکسری اطلاعات کشور را از طریق تماس با افسر اطلاعاتی سفارت اسرائیل در کشور تایلند به او تحویل داده است.

سالاری اظهار داشت: این فرد در مرتبه دوم قصد داشته با جمع آوری یکسری اطلاعات اقتصادی ، جغرافیائی و حتی یکسری اطلاعات از حوزه معادن استان، این اطلاعات را برای رابط خود ارسال کند که در این امر ناموفق بوده و دستگیر گردیده است .

وی خاطر نشان کرد: هم وطنانی که قصد سفر به خارج از کشور دارند باید مدنظر داشته باشند، که شاید در تور ماموران اطلاعاتی و جاسوسان دشمن قرار بگیرند و ناخواسته به دشمن کمک کنند .

سالاری تاکید کرد: افشا و انتقال هر گونه اطلاعات به افراد خارجی و سایر افراد در دیگر کشورها شروع یک خطای محرز است و در یک نگاه کلی شاید اطلاعاتی که منتقل می شود برای خود فرد چندان دارای اهمیت نباشد اما همین اطلاعات ساده و پیش پا افتاده برای یک افسر اطلاعاتی دشمن حکم اطلاعات کاربردی و ارزشمند را داشته باشد.

وی یاد آور شد: فرد دستگیر شده در ابتدای کار بوده و هنوز نتوانسته بود برای مرحله دوم اطلاعات را ارسال کند اما آنچه واضح و مبرهن است این جاسوس آگاهانه و داوطلبانه دست به این اقدام زده است و به زودی محاکمه به سزای عمل خود خواهد رسید.


ویدیو مرتبط :
بازداشت جاسوس

خواندن این مطلب را به شما پیشنهاد میکنیم :

داعش: بازداشت یک جاسوس اسرائیل



اخبار,اخبار بین الملل , گروه تروریستی داعش

الشرق در گزارشی نوشت داعش اعلام کرد یک جاسوس موساد اسرائیل را بازداشت کرده است.

پایگاه اینترنتی روزنامه الشرق قطر در گزارشی نوشت سازمان دولت اسلامی یا داعش سابق اعلام کرد یک جاسوس موساد اسرائیلی را بازداشت کرد. این جاسوس اعلام کرده از کارش توبه کرده است . این سازمان به سرنوشت جاسوس اسرائیلی هیچ اشاره ای نکرده است.

در شماره هفت مجله «دابق» که به زبان انگلیسی است و اعضای این سازمان در پایگاههای اینترنتی اجتماعی منتشر می کنند امروز پنج شنبه مطلبی با عنوان اعترافات « محمد سعید اسماعیل مسالم»از قدس شرقی درباره انگیزه های کار وی برای موساد و جاسوسی علیه داعش منتشر شد. جزئیات کار این فرد منتشر شده است.

این جوان که مجله دابق به وی لقب «مرتد» داده است و عکس فرضی نیز از وی چاپ کرده است ، گفت:« همسایه یهودی ام که روزی افسر امنیتی بود نزد من آمد و از من خواست با اطلاعات اسرائیل همکاری کنم. من به او گفتم درباره این موضوع فکر می کنم .پس از آن نزد پدر و برادرم رفتم و نظر آنها را در این زمینه جویا شدم . هر دوی آنها مرا تشویق به این کار کردند و گفتند این شغل بسیار خوبی است. به من گفتند در این کار پول زیادی هست و ممکن است من به مناصب بالا ارتقاء یابم».

این جوان در پاسخ به این سوال که پس از آن چه اتفاقی افتاد گفت : « با شخصی به نام « ِالی » که افسر اطلاعات بود دیدار کردم. « ِالی » مسول ایست بازرسیها در کرانه غربی بود و به خانه ما آمد و با پدرم دیدار کرد و پدرم نزد این فرد مرا نصیحت کرد و « ِالی » نیز از مزایا و جزئیات این کار برای من توضیح داد.

اخبار بین الملل -  واحد مرکزی خبر