اخبار


2 دقیقه پیش

عکس: استهلال ماه مبارک رمضان

همزمان با آغاز ماه مبارک رمضان جمعی از کارشناسان حوزه نجوم همراه با نماینده دفتر استهلال مقام معظم رهبری عصر دوشنبه هفدهم خرداد برای رصد هلال شب اول ماه مبارک رمضان بوسیله ...
2 دقیقه پیش

تا 20 سال آینده 16 میلیون بیکار داریم

وزیر کشور گفت: در نظام اداری فعلی که می‌تواند در ۱۰ روز کاری را انجام دهد، در ۱۰۰ روز انجام می‌شود و روند طولانی دارد که باید این روند اصلاح شود. خبرگزاری تسنیم: عبدالرضا ...

بازداشت یک آمریکایی به جرم همکاری با ایران


کارمند سابق وزارت انرژی امریکا به اتهام فروش اسرار دولتی بازداشت شد.

خبرگزاری صدا و سیما: کارمند سابق وزارت انرژی امریکا به اتهام فروش اسرار دولتی بازداشت شد.

مقامات امریکایی اعلام کردند علیه یکی از کارمندان سابق وزارت انرژی این کشور به اتهام تلاش برای هک کردن رایانه های وزارت انرژی جهت دزدیدن اسرار هسته ای و فروش آنها به ایران ، چین و ونزوئلا اعلام جرم شده است.

این مقامات افزودند چارلز هاروی اکلستون 62 ساله که در کمیسیون نظارت هسته ای هم کار می کرد در عملیات مخفی پلیس فدرال امریکا (اف بی آی ) بازداشت شد.

 این عملیات بعد از آن شروع شد که اکلستون وارد یک سفارتخانه خارجی شد و اطلاعات طبقه بندی شده ای تحویل آنها داد.

اکلستون به ماموران مخفی اف بی ای که به عنوان نمایندگان کشوری که از آن نام برده نشده است با او تماس گرفته بودند پیشنهاد کرد که ایمیل های تقلبی که حاوی بدافزاری بود که می توان از آن برای به دست آوردن اطلاعات هسته ای طبقه بندی شده استفاده کرد طراحی و این ایمیل ها را برای کارمندان وزارت انرژی ارسال کند.

اکلستون که در ارتباط با چهار اتهام با حداکثر 50 سال زندان روبروست همچنین پیشنهاد کرد که در مقابل دریافت پول اطلاعات حساس ارائه کند.

او در 27 ماه مارس در مانیل توسط مقامات فیلیپینی بازداشت و به امریکا اخراج شد.

جان کارلین دستیار دادستان کل امریکا گفت :« همانگونه که در کیفرخواست ادعا شده است اکلستون تلاش کرد به سامانه های رایانه ای دولت امریکا که حاوی اطلاعات مربوط به سلاح های هسته ای هستند با نیت اجازه دادن به کشورهای خارجی جهت دسترسی به ای اطلاعات نفوذ کند و از آنها بهره برداری نماید.»

بر اساس اسناد اف بی آی که خبرگزاری فرانسه موفق به رویت آنها شد « اکلستون در پاسخ به این سوال که اگر کشور الف به دست یافتن به اطلاعات دولت امریکا که او آنها را عرضه می کرد علاقمند نبود او چه کار می کرد گفت در آن صورت او به چین ، ایران یا ونزوئلا روی می آورد چون معتقد بود این کشورها به این اطلاعات علاقمند هستند.»

اکلستون که به عنوان یک امریکایی از سال 2011 در داوائو سیتی فیلیپین زندگی می کرد در سال 2010 به علت «مسائل کاری و رفتاری » از وزارت انرژی اخراج شد.


ویدیو مرتبط :
بازداشت به جرم قتل یک رایانه

خواندن این مطلب را به شما پیشنهاد میکنیم :

درخواست جان کری از ایران برای همکاری در بازگرداندن سه شهروند آمریکایی



اجان کری,درخواست جان کری از ایران

کری برای بازگرداندن ۳ شهروند آمریکایی از ایران درخواست کمک کرد

وزیر خارجه آمریکا در بیانیه‌ای از مقامات ایران درخواست کرد که برای پیدا شدن و همچنین آزادی سه شهروند آمریکایی که در ایران هستند، به واشنگتن کمک کند.

به گزارش فارس به نقل از شبکه «بی‌بی‌سی»، «جان کری» در بیانیه‌ای با احترام از مقامات ایران درخواست کرد که برای یافتن و بازگرداندن سه شهروند آمریکایی با واشنگتن همکاری کند.

وزیر امور خارجه آمریکا در بیانیه خود یادآوری کرده است که «حسن روحانی»، رئیس‌جمهور ایران، در سخنرانی‌ها و مصاحبه‌های خود در ماه‌های اخیر، درباره بهبود روابط ایران با جهان ابراز امیدواری کرده است.

کری از ایران خواست که برای پیدا شدن «رابرت لوئینسون» و آزادی «امیر حکمتی» و «سعید عابدینی» به آمریکا کمک کند.

برخی گزارش‌ها حاکی از آن است که رابرت لوینسون، مأمور بازنشسته «اف‌بی‌آی» 6 سال پیش در مارس 2007، اسفند 1386، در جزیره کیش ناپدید شده است و ایران هیچ‌گونه اطلاعی درباره این فرد ندارد.

«امیر حکمتی» شهروند ایرانی-آمریکایی در تابستان 2011 میلادی به دلیل جاسوسی در بازداشت به سر می‌برد و «سعید عابدینی» از دیگر شهروندان ایرانی-آمریکایی در سپتامبر 2012 به دلیل تشکیل کلیساهای خانگی و به قصد بر هم زدن امنیت ملی ایران دستگیر شد و به هشت سال حبس تعزیری محکوم شد./فارس