اخبار


2 دقیقه پیش

عکس: استهلال ماه مبارک رمضان

همزمان با آغاز ماه مبارک رمضان جمعی از کارشناسان حوزه نجوم همراه با نماینده دفتر استهلال مقام معظم رهبری عصر دوشنبه هفدهم خرداد برای رصد هلال شب اول ماه مبارک رمضان بوسیله ...
2 دقیقه پیش

تا 20 سال آینده 16 میلیون بیکار داریم

وزیر کشور گفت: در نظام اداری فعلی که می‌تواند در ۱۰ روز کاری را انجام دهد، در ۱۰۰ روز انجام می‌شود و روند طولانی دارد که باید این روند اصلاح شود. خبرگزاری تسنیم: عبدالرضا ...

بازداشت متهم سوم پرونده میلیاردی اخلال درنظام اقتصادی



اخبار,اخباراجتماعی,پرونده میلیاردی اخلال درنظام اقتصادی


 اخباراجتماعی  - بازداشت متهم سوم پرونده میلیاردی اخلال درنظام اقتصادی

رئیس کل دادگستری بوشهر از دستگیری متهم سوم پرونده میلیاردی اخلال درنظام اقتصادی خبر داد و گفت: متهم سوم پرونده مضاربه صوری هنگام خروج از کشور در فرودگاه بین‌المللی امام خمینی(ره) شناسایی و دستگیر شده است.

میزان نوشت؛ حیدر بحرانی اظهار کرد: این پرونده از تیرماه امسال با دستگیری دو متهم و 7800 نفر مالباخته آغاز شده که با دستگیری متهم ردیف سوم روند رسیدگی به شکات این متهم نیز با سرعت بیشتری انجام خواهد شد.

 

وی گفت: با اضافه شدن 10 نفر از قضات کارکشته و باتجربه روند رسیدگی به پرونده متهمان میلیاردی اخلال در نظام اقتصادی تشکیل شده در این استان تغییر کرده و به زودی بخشی از وجوه مالباختگان پرداخت خواهد شد. این مسئول عالی قضایی افزود: کار تحقیقاتی از کلیه شکات به پایان رسیده و با همکاری اعضای خانواده متهمان بخشی از اموال آنان که شناسایی شده با نظارت دقیق دادگستری در معرض فروش قرار گرفته که پس از فروش اموال منقول و غیرمنقول و وجوه نقد وصول شده نسبت به پرداخت بخشی از مطالبات مردم اقدام می‌کنیم.

 

رئیس کل دادگستری بوشهر اضافه کرد: باقی مانده حقوق متضرران نیز درصورت شناسایی اموال جدیدی از متهمان طبق رویه جاری پرداخت خواهد شد. وی در ادامه بیان کرد: این پرونده متهم فراری ندارد و به زودی از شکات متهم سوم این پرونده نیز دعوت خواهد شد تا همچون شاکیان دیگر به پرونده‌های آنان رسیدگی شود. بحرانی تاکید کرد: پس از طی شدن روند تحقیق پرونده کیفرخواست صادر و به دادگاه فرستاده خواهد شد.

 

 اخباراجتماعی  -  میزان


ویدیو مرتبط :
جزئیات بازداشت متهم اختلاس 3000 میلیاردی در امارات

خواندن این مطلب را به شما پیشنهاد میکنیم :

بازداشت متهم اخلال در نظام اقتصادی


متهم اصلی پرونده سوم اخلال در نظام اقتصادی کشور ازسوی پلیس بوشهر دستگیر شد. در این پرونده ٤٤‌هزار چک و حواله از متهم اصلی پرونده اول کشف شده است. این متهم با همکاری عوامل نیروی انتظامی ساعت ٦:٣٠ جمعه‌شب گذشته در جاده مرودشت به شیراز دستگیر شد.

روزنامه شهروند: متهم اصلی پرونده سوم اخلال در نظام اقتصادی کشور ازسوی پلیس بوشهر دستگیر شد. در این پرونده ٤٤‌هزار چک و حواله از متهم اصلی پرونده اول کشف شده است. این متهم با همکاری عوامل نیروی انتظامی ساعت ٦:٣٠ جمعه‌شب گذشته در جاده مرودشت به شیراز دستگیر شد.

این مرد با نوشتن قراردادهای مضاربه صوری، ٤‌میلیارد تومان از مردم کلاهبرداری کرده و ٨٣ شاکی در پرونده خود دارد. در این پرونده، سه پرونده تشکیل شد که در پرونده اول پنج‌هزارو٦٠٠ شاکی، در پرونده دوم ١٣٠٠ شاکی و در پرونده سوم ٨٣ شاکی وجود دارد که درمجموع این پرونده ٧٦٠٠ شاکی دارد و برای پشتیبانی از حقوق مردم با تمام شهامت قضیه را پیگیری می‌کنیم. این پرونده حجم زیادی دارد و ٥ استان قم، فارس، بوشهر، کهگیلویه وبویراحمد و خوزستان درگیر آن هستند.

محسن مقدس معاون دادستان بوشهر از دستگیری متهم اصلی پرونده سوم اخلال در نظام اقتصادی کشور خبر داد و گفت: «درحال حاضر، ١٠نفر در رابطه با این پرونده بازداشت شده‌اند، ٨نفر متهم از پرونده اول، یک نفر متهم از پرونده دوم و یک نفر نیز پرونده سوم تاکنون دستگیر شده‌اند. ٤٤‌هزار حواله و چک از متهم اصلی پرونده اول در یکی از بانک‌ها و موسسات مالی کشف شده است.

همچنین در دوماه گذشته ‌هزارو٣٦٠ چک جدید از متهم اصلی پرونده اول کشف کرده‌ایم. این پرونده خبرسازترین پرونده نه از حیث مبلغ بلکه از حیث کیفیت و نحوه اقدام و نحوه اسناد است و جای این سوال باقی است که چگونه موسسات مالی و بانک‌ها به یک نفر، ٤٤‌هزار حواله و چک صادر کرده‌اند. در روزهای اول دستگیری متهمان پرونده مضاربه صوری میلیاردی در بوشهر شاهد تجمعی از مردم بودیم که تمام زندگی خود را فروخته و دراختیار این افراد قرار داده بودند. براساس پیگیری‌های صورت گرفته این افراد ماهیانه سرمایه ٣٥٠ تا ٥٠٠نفر را می‌گرفتند تا به آنان سودهای‌ کلان پرداخت کنند.»

این مسئول قضائی با اشاره به این‌که میزان پرداختی مردم به متهمان پرونده رباخواری ٢٣٠‌میلیارد تومان بوده ‌است، گفت: «از این مبلغ ٢٥‌میلیارد تومان پول نقد و ٢٧‌میلیارد تومان هم اموال منقول و غیرمنقول توقیف شده و تلاش برای توقیف دیگر اموال متهمان ادامه دارد.»