اخبار


2 دقیقه پیش

عکس: استهلال ماه مبارک رمضان

همزمان با آغاز ماه مبارک رمضان جمعی از کارشناسان حوزه نجوم همراه با نماینده دفتر استهلال مقام معظم رهبری عصر دوشنبه هفدهم خرداد برای رصد هلال شب اول ماه مبارک رمضان بوسیله ...
2 دقیقه پیش

تا 20 سال آینده 16 میلیون بیکار داریم

وزیر کشور گفت: در نظام اداری فعلی که می‌تواند در ۱۰ روز کاری را انجام دهد، در ۱۰۰ روز انجام می‌شود و روند طولانی دارد که باید این روند اصلاح شود. خبرگزاری تسنیم: عبدالرضا ...

بازداشت متهمان فساد در یک شرکت نفتی



اخبار,اخباراقتصادی,پرونده های مفاسد اقتصادی

 

منابع آگاه در شرکت تاسیسات دریایی از بازداشت تعدادی از متهمان فساد در شرکت نفتی تاسیسات دریایی خبر می‌دهند و می‌گویند روند بازداشت متهمان در این شرکت ادامه خواهد یافت.

به گزارش فارس، منابع آگاه در شرکت تاسیسات دریایی از بازداشت تعدادی از متهمان فساد در شرکت نفتی تاسیسات دریای خبر می‌دهند. این منابع می‌گویند روند بازداشت متهمان در این شرکت ادامه خواهد یافت.

بر اساس این گزارش، علاوه بر یک قاضی از سازمان بازرسی کل کشور که به این پرونده رسیدگی می‌کند، یکی از قضات با سابقه مجتمع ویژه مبارزه با مفاسد اقتصادی نیز به صورت ویژه رسیدگی به این پرونده را بر عهده دارد که پیش از این پرونده‌های مهمی را در زمینه مفاسد اقتصادی مورد رسیدگی قرار داده است.

این گزارش حاکی است برای دو نفر از مدیران عامل سابق شرکت تاسیسات دریایی پرونده‌های سنگینی تشکیل شده است و یکی از آنها چند بار برای بازپرسی به دادگاه احضار شده است.

به نظر می‌رسد شبکه گسترده‌ای از فساد در طول سال‌های طولانی در دوره‌های مختلف مدیریتی در این شرکت فعال بوده‌اند.

مواردی از جمله دکل گمشده مشهور به دکل 87 میلیون دلاری، عملکرد شرکت‌هایی که با پول این شرکت و به نام بخش خصوصی تشکیل شده‌ و از این شرکت پروژه دریافت کرده‌اند، دکل دیگری که سال‌ها پیش خریداری شده، اما به دلیل مشکلات متعدد سال‌هاست در بندر شارجه مانده و اساسا در کشور مورد استفاده قرار نگرفته است و موارد مربوط به خرید اقلام و تجهیزات مربوط به کار در پارس جنوبی از جمله مواردی است که در این پرونده‌ها مورد رسیدگی قرار می‌گیرد.

نمایندگان مجلس نیز به تازگی طرح تحقیق و تفحص از شرکت تاسیسات دریایی از ابتدای تشکیل تا کنون را کلید زده‌اند.

شرکت مهندسی و ساخت تاسیسات دریایی ایران در حال حاضر نزدیک به 70 درصد از ساخت و نصب بخش دریایی پروژه‌های در دست اجرای پارس جنوبی را بر عهده دارد.

بر اساس این گزارش ارزش پروژه‌هایی که تاسیسات دریایی اجرای آنها را بر عهده دارد بالغ بر 11 میلیارد دلار ارزیابی می‌شود.


  اخباراقتصادی  - فارس


ویدیو مرتبط :
حواشی دادگاه بابک زنجانی و متهمان فساد نفتی

خواندن این مطلب را به شما پیشنهاد میکنیم :

بزرگ ترین شرکت فروش نفت جهان : تحریم نفتی اروپا به سود ایران است



تحریم نفتی , اتحادیه اروپا , برنامه هسته ای

 

رییس بزرگ ترین شرکت مستقل مبادلات نفتی جهان هشدار داد که تحریم نفتی اروپا علیه ایران ممکن است نه تنها به زیان تهران نباشد بلکه با افزایش قیمت نفت ، به نفع ایران شود.

ایان تیلور رییس شرکت مبادلات نفتی " ویتول " ضمن هشدار درباره احتمال افزایش قیمت جهانی نفت به بالای 150 دلار در سال جاری گفت که تحریم نفتی اروپا علیه ایران قیمت نفت را به 120 دلار رسانده و ایران با فروش کمتر نفت حتی می تواند سود بیشتری عاید خود کند .

تیلور با هشدار درباره تاثیر احتمالی تنش های منطقه خاورمیانه به ویژه تنش غرب با ایران بر سر برنامه هسته ای گفت که از نظر او قیمت 120 دلار در سال 2012 می تواند قیمت تعادلی باشد اما این قیمت ممکن است در صورت بروز تنش در خاورمیانه و جنگ احتمالی غرب با ایران به بالای 150 دلار برسد.

تیلور که در حاشیه یک گردهمایی بین المللی درباره صنعت نفت در لندن سخن می گفت احتمال رسیدن قیمت نفت به بشکه ای 150 دلار در سال جاری میلادی را بعید دانست با این حال گفت که این سناریو ممکن است در صورت بروز تنش در خاورمیانه محقق شود.

شرکت مبادلات نفتی " ویتول " پیش بینی کرده است با حفظ میانگین قیمت نفت 120 دلار در هر بشکه تا پایان سال 2012 ، این سال میلادی رکوردی تاریخی در بالا ترین قیمت نفتی در جهان خواهد بود .

گفتنی است از زمان اعلام تحریم نفتی ایران از سوی اتحادیه اروپا این چندمین هشداری است که به رهبران غرب درباره تاثیرات منفی تحریم نفتی ایران روی قیمت نفت در جهان داده می شود.

چندی پیش صندوق بین المللی پول نیز با هشدار به کشورهای اروپایی اعلام کرده بود که تحریم نفتی ایران از سوی این اتحادیه و نیز احتمال بسته شدن تنگه هرمز در صورت وقوع یک جنگ احتمالی با ایران ، ممکن است قیمت هر بشکه نفت را 30 دلار افزایش دهد..../عصرایران