اخبار


2 دقیقه پیش

عکس: استهلال ماه مبارک رمضان

همزمان با آغاز ماه مبارک رمضان جمعی از کارشناسان حوزه نجوم همراه با نماینده دفتر استهلال مقام معظم رهبری عصر دوشنبه هفدهم خرداد برای رصد هلال شب اول ماه مبارک رمضان بوسیله ...
2 دقیقه پیش

تا 20 سال آینده 16 میلیون بیکار داریم

وزیر کشور گفت: در نظام اداری فعلی که می‌تواند در ۱۰ روز کاری را انجام دهد، در ۱۰۰ روز انجام می‌شود و روند طولانی دارد که باید این روند اصلاح شود. خبرگزاری تسنیم: عبدالرضا ...

بازداشت ماموران قلابی هنگام اخاذی از یک شهروند



بازداشت ماموران قلابی هنگام اخاذی از یک شهروند

سرهنگ خانچرلی، صبح دیروز از دستگیری 2 مرد مامورنما در محدوده گیشا، خبر داد و گفت: این متهمان هنگام اخاذی از یک شهروند شناسایی و بازداشت شدند.

اخبار حوادث - به گزارش مردم سالاری، سرهنگ محسن خانچرلی، رییس پلیس پیشگیری پایتخت، صبح دیروز در گفتگو با پایگاه اطلاع رسانی پلیس، ضمن اشاره به خبر فوق گفت: عصر روز جمعه ماموران گشت کلانتری 137 نصر، هنگام گشتزنی در محدوده خیابان 38 گیشا، 2 موتورسوار را که در حال جر و بحث و درگیری لفظی با یک شهروند بودند، مشاهده کرده و برای بررسی موضوع به آنها نزدیک شدند.

وی افزود: زمانی که ماموران به سمت این 2 مرد نزدیک شدند، موتورسواران سعی کردند با دست به سر کردن فرد مذکور وی را از محل دور کنند و به همین خاطر مدارکی را که از وی دریافت کرده بودند، به او بازپس داده و با نشان دادن این موضوع که ماموران را ندیده اند، مسیر خود را به جهت مخالف ماموران از سر گرفته و به راه افتادند.

این مقام مسئول ادامه داد: «ماموران که به موضوع شک کرده بودند، به هر دو موتورسوار دستور توقف دادند و هر دو را متوقف کرده و در همین زمان نفر سوم که یکی از شهروندان بود به سمت ماموران برگشته و عنوان داشت که این دو همکار شما با متوقف کردن من و گرفتن ایراد و وارد کردن اتهام توزیع مواد مخدر به بنده سعی در گرفتن وجه نقد از من را داشتند.

وی تصریح کرد: با توجه به این گفته هر دو موتورسوار سعی کردند از محل بگریزند که با سرعت عمل ماموران ناکام مانده و بازداشت شدند که در تحقیقات انجام شده در محل مشخص شد که هیچکدام از این دو نفر مامور انتظامی نیستند و با جعل عنوان خود به عنوان مامور از این شهروند اخاذی و سرقت کرده اند.

سرهنگ خانچرلی،‌ گفت: بر همین اساس، بلافاصله هر دو متهم به همراه فرد مورد زورگیری واقع شده، به کلانتری منتقل شده و تحقیقات از هر سه نفر آغاز شد که در نتیجه بررسی سوابق متهمان مشخص شد که هر دو دارای سابقه جعل عنوان و اخاذی هستند و در زمان دستگیری سعی داشتند با جعل عنوان و تهدید شهروندان از آنها اخاذی کنند.

رییس پلیس پیشگیری عنوان داشت: هر دو متهم تحت بازجویی‌های انجام شده نیز اعتراف کردند که با خرید تجهیزات قلابی و جعل مدارک اقدام به سرقت و اخاذی می کنند که بر این اساس به چهار بار اخاذی از شهروندان نیز اقرار کردند که در نتیجه به همراه پرونده تکمیل شده و شکایت مالباخته به دادسرا منتقل شدند.

سرهنگ خانچرلی، در پایان عنوان داشت، شهروندان باید مراقب افرادی که در پوشش ماموران دولتی به آنها مراجعه می کنند باشند و با توجه به نشانه‌هایی که پلیس برای شناسایی این افراد داده است از اعتماد به آنها خودداری کنند./مردم سالاری

 


ویدیو مرتبط :
کریم بنزما به اتهام اخاذی از فیلم مستهجن دوستش بازداشت

خواندن این مطلب را به شما پیشنهاد میکنیم :

اخاذی ماموران قلابی از زوج‌های جوان



اخاذی ماموران قلابی از زوج‌های جوان

فردی که به‌همراه سه‌همدستش از دختران و پسران جوان تحت عنوان مامور انتظامی اخاذی می‌کرد با تیراندازی پلیس دستگیر شد.

حوادث - به گزارش شرق: فردی چندی قبل در تماس با مرکز نظارت همگانی ناجا خبر داد از همسرش در پارک طالقانی تهران زورگیری شده است و سارقان خود را مامور پلیس معرفی کرده‌اند. پرونده‌ای در پی اعلام این گزارش تشکیل و شاکی به‌ کلانتری گاندی احضار شد. او به ماموران گفت حدود یک‌ماه قبل به‌همراه همسرش در پارک طالقانی نشسته بود که فردی که خود را مامور نیروی انتظامی معرفی کرد، با وی درگیر شد اما زمانی که وی از مامور نیروی انتظامی خواست همراهش به ‌کلانتری برود، این مامور متواری شد.


تحقیقات در این زمینه ادامه داشت تا اینکه روز سوم شهریور چهار دختر و پسر جوان سراسیمه خود را به ماموران انتظامی رساندند و اعلام کردند چهارمرد که خود را مامور نیروی انتظامی معرفی کرده‌اند، قصد داشتند از آنها زورگیری کنند اما زمانی که متوجه شدند، آنها قصد مراجعه به ماموران پارک را دارند، از محل متواری شدند.

 

ماموران در تحقیقات خود دریافتند شیوه متهمان به این نحو است که ابتدا طعمه‌های خود را در مکان‌های خلوت، شناسایی و سپس آنها را در میان درختان غافلگیر می‌کنند و با عنوان مامور نیروی انتظامی به آنها نزدیک می‌شوند و می‌گویند از طعمه‌هایشان عکس و فیلم تهیه کرده‌اند. سپس با این روش از طعمه‌هایشان اخاذی می‌کنند. ماموران با تجمیع اطلاعات سرانجام با اطلاع از حضور متهمان در پارک، به محل اعزام شدند و یکی از متهمان را که در حال پرسه‌زنی و زیر نظر گرفتن دختران و پسران جوان بود شناسایی کردند.


این متهم که متوجه حضور ماموران شده بود، قصد فرار داشت. ماموران پس از دادن دستور ایست و شلیک به سمت وی موفق به دستگیری این متهم شدند. در حال حاضر تلاش برای دستگیری سایر سارقان زورگیر ادامه دارد.  در همین حال پلیس در تعقیب زورگیر دیگری است که موتوسیکلتی را به سرقت برده است، ماموران پلیس شهریار حین گشت‌زنی به سرنشینان موتوسیکلت پالس مشکی‌رنگی مشکوک و پس از یک تعقیب‌وگریز موفق به دستگیری هر دو سرنشین موتوسیکلت شدند.

 

ماموران با آغاز تحقیقات اطلاع پیدا کردند موتوسیکلت از منطقه جوادیه تهرانپارس سرقت شده است به همین دلیل پرونده در اختیار پایگاه چهارم پلیس آگاهی تهران قرار گرفت. صاحب موتور پس از حضور در پلیس آگاهی به‌کارآگاهان گفت: «من با موتوسیکلت مسافرکشی می‌کنم.

 

چندی قبل درسه‌راه تهرانپارس فردی به بهانه رفتن به جاجرود موتورم را کرایه کرد و در بین راه به بهانه تماس‌گرفتن با دوستش از من خواست لحظه‌ای توقف کنم اما به محض توقف، با چاقویی که در زیر لباسش پنهان کرده بود مرا مجبور کرد از موتور پیاده شوم. زمانی که متوجه شدم این فرد قصد سرقت موتور را دارد تصمیم گرفتم مانع این کار شوم و به همین علت دستم را به سمت چاقو انداختم که وی با کشیدن چاقو باعث شد تا رباط دستم پاره شود.»

 

  کارآگاهان با توجه به اظهارات صاحب موتوسیکلت، به تحقیق از دو متهم پرداختند و یکی از آنها در اظهاراتش به‌کارآگاهان عنوان کرد موتوسیکلت را از پسردایی‌اش به نام حمید خریده است.  با شناسایی هویت، تصاویر وی به دست آمد و صاحب موتوسیکلت بلافاصله وی را به‌عنوان زورگیر مورد شناسایی قرار داد. با شناسایی مخفیگاه حمید در شهر بومهن مشخص شد وی از آنجا متواری شده و در حال حاضر بلامکان است. پلیس اکنون در تلاش است تا ردی از این زورگیر به دست بیاورد و او را دستگیر کند./شرق