اخبار


2 دقیقه پیش

عکس: استهلال ماه مبارک رمضان

همزمان با آغاز ماه مبارک رمضان جمعی از کارشناسان حوزه نجوم همراه با نماینده دفتر استهلال مقام معظم رهبری عصر دوشنبه هفدهم خرداد برای رصد هلال شب اول ماه مبارک رمضان بوسیله ...
2 دقیقه پیش

تا 20 سال آینده 16 میلیون بیکار داریم

وزیر کشور گفت: در نظام اداری فعلی که می‌تواند در ۱۰ روز کاری را انجام دهد، در ۱۰۰ روز انجام می‌شود و روند طولانی دارد که باید این روند اصلاح شود. خبرگزاری تسنیم: عبدالرضا ...

بازداشت قاتل سرمایه‌ گذار مشهور جیرفتی


دادستان عمومی و انقلاب شهرستان عنبرآباد از دستگیری قاتل مرحوم کرامت دهدشتی سرمایه گذار مشهور جیرفتی در شهرستان رودبار جنوب خبر داد.

خبرگزاری ایرنا: دادستان عمومی و انقلاب شهرستان عنبرآباد از دستگیری قاتل مرحوم کرامت دهدشتی سرمایه گذار مشهور جیرفتی در شهرستان رودبار جنوب خبر داد.

یوسف سبحانی افزود: رسیدگی به این پرونده به جهت اینکه موجب جریحه دار شدن احساسات مردم این منطقه شده بود در دستور کار ویژه این دادستانی قرار گرفت.

وی بیان کرد: پس از 20 روز تلاش شبانه روزی دستگاه قضایی و پلیس آگاهی شهرستان عنبرآباد و پس از یکسری اقدامات اطلاعاتی و تحقیقاتی پیچیده، قاتل به نام (ر.خ) در محل مخفیگاه اش در شهرستان رودبارجنوب شناسایی و دستگیر شد.

وی گفت: در این رابطه شش متهم در شهرهای مختلف دو استان کرمان و سیستان و بلوچستان دستگیر و از این تعداد چهار نفر با قرار بازداشت موقت راهی زندان شده اند.

دادستان عنبرآباد افزود: علت و انگیزه اصلی قتل اخاذی و سرقت خودروی لوکس خارجی مقتول بوده است.

وی گفت: مقتول شامگاه هشتم آبان امسال توسط آدم ربایان در باغ کشاورزی خود در شهر دوساری ربوده شد و با توجه به مقاومت مقتول مورد ضرب و جرح شدید قرار گرفت که بر اثر شدت جراحات جان باخت.

سبحانی تصریح کرد: دستگاه قضایی بشدت با هرگونه اخلال در نظم عمومی و کسانی که آرامش و امنیت جامعه را سلب کنند برخورد قاطع و قانونی خواهد کرد و امیدواریم حکم متهمان مذکور بزودی صادر و اجرا شود.


ویدیو مرتبط :
پایان نامه توازن منافع میان سرمایه­گذار و سرمایه­ پذیردر قراردادهای بین­المللی ن

خواندن این مطلب را به شما پیشنهاد میکنیم :

سرمایه گذار مشهور آمریکایی: اگر درهای ایران باز شود ، رشد اقتصادی زیادی خواهد شد



اخبار,اخباراقتصادی,سرمایه گذار ی  در  ایران

اگر درهای ایران باز شود و رابطه این کشور با آمریکا و دیگر کشورها ترمیم شود به نظر من رشد اقتصادی زیادی در انتظار ایران خواهد بود. قطعا فرصت های جالبی نیز برای تاسیس شرکت های تکنولوژی در ایران وجود دارد.

"دیو مک کلور" یکی از سرمایه گذاران برجسته منطقه " سیلیکون ولی" (قلب دفاتر شرکت های تکنولوژیک و ارتباطاتی دنیا) و بنیانگذار  شرکت های بزرگ اینترنتی درباره آینده اقتصادی ایران ابراز خوش بینی کرد.سرمایه گذار مشهور آمریکایی: اگر درهای ایران باز شود ، رشد اقتصادی زیادی خواهد شد

به گزار ش عصر ایران مک کلور در آستانه سفر به آلمان برای شرکت در کنفرانس " آی بریج" در برلین که در آن شرکت های بزرگ اینترنتی ایرانی نیز حضور خواهند داشت،در مصاحبه با روزنامه گاردین بریتانیا گفت:" ایران نیز مثل تمامی اقتصادهای در حال ظهور جمعیت بزرگی دارد و درصد قابل توجهی از افراد تحصیلکرده و پتانسیل کارآفرینی زیادی دارد."

این سرمایه گذار 49 ساله آمریکایی افزود:" اگر درهای ایران باز شود و رابطه این کشور با آمریکا و دیگر کشورها ترمیم شود به نظر من رشد اقتصادی زیادی در انتظار ایران خواهد بود. قطعا فرصت های جالبی نیز برای تاسیس شرکت های تکنولوژی در ایران وجود دارد."

با این حال مک کلور به مشکلات خاص برای سرمایه گذاری در ایران نیز اشاره کرد و گفت قوانین موجود ایالات متحده اجازه سرمایه گذاری مستقیم در حوزه شرکت های تکنولوژی را نمی دهد . او در این رابطه گفت:" قوانین سرمایه گذاری آمریکا در حال حاضر سرمایه گذاری مستقیم برای سرمایه گذارانی مثل من برای تاسیس شرکت در ایران را منع کرده است اما ما خوش بین هستیم که در آینده نزدیک اگر روابط عادی شود، این وضع تغییر کند."

گاردین در گزارشی مفصل به وضعیت حضور ایران در کنفرانس آی بریج در برلین که قرار است از پنج شنبه هفته جاری در آلمان آغاز شود پرداخته است.

در این کنفرانس شرکت های بزرگ اینترنتی از ایران حضور دارند، حضوری که به گفته نازنین دانشور یکی از گردانندگان گروه ایران در کنفرانس آی بریج برلین می تواند یک نقطه عطف برای جامعه فناوری ایران باشد.

گاردین می نویسد تحریم ها و تلاش برای انزوای ایران در سال های گذشته کارآفرینان این کشور را از در سر داشتن طرح های بلند پروازانه و حتی اجرای برخی از این طرح ها بازنداشته است.

با این حال گاردین می نویسد تحریم ها همچنان به عنوان یی از عوامل و موانع بزرگ بر سر راه بسیاری از شرکت ها و کارآفرینان ایرانی قرار گرفته است چرا که ارتباط نظام بانکی ایران با جهان خارج قطع و هیچ راه طبیعی برای انتقال پول به ایران وجود ندارد.

گاردین در این زمینه به یک شرکت اینترنتی تازه تاسیس و نسبتا موفق ایرانی اشاره می کند (شرکت تسکولو) و می نویسد به دلیل همین مشکل تحریم ها این شرکت به رغم برخورداری از مشتریانی از 120 کشور جهان عملا نمی تواند از مشتریان خارجی اش به خاطر ارایه سرویس پول بگیرد و مجبور است به آنها خدمات رایگان ارایه دهد.


اخبار اقتصادی  -  عصر  ایران