اخبار


2 دقیقه پیش

عکس: استهلال ماه مبارک رمضان

همزمان با آغاز ماه مبارک رمضان جمعی از کارشناسان حوزه نجوم همراه با نماینده دفتر استهلال مقام معظم رهبری عصر دوشنبه هفدهم خرداد برای رصد هلال شب اول ماه مبارک رمضان بوسیله ...
2 دقیقه پیش

تا 20 سال آینده 16 میلیون بیکار داریم

وزیر کشور گفت: در نظام اداری فعلی که می‌تواند در ۱۰ روز کاری را انجام دهد، در ۱۰۰ روز انجام می‌شود و روند طولانی دارد که باید این روند اصلاح شود. خبرگزاری تسنیم: عبدالرضا ...

بازداشت قاتل خلبان هواپیمای سوخو 24


روزنامه حریت ترکیه مدعی شده قاتل خلبان هواپیمای سوخو-24 روسیه که ترکیه چند ماه پیش آن را در حال پرواز بر فراز سوریه ساقط کرد، در یکی از شهرهای ترکیه دستگیر شده است.

خبرگزاری فارس: روزنامه‌ای ترکیه ادعا کرده فردی که مطابق ادعاها چند ماه پیش خلبان هواپیمای سوخو - 24 ساقط‌شده روسیه در مرز سوریه را به قتل رساند، دستگیر شده است.

«حریت» گزارش داده «آلپ‌ارسلان چلیک»، ملی‌گرای افراطی ترکیه که آذرماه سال گذشته پس از شلیک جنگنده‌های ترکیه به سوخو-24 روسیه، یکی از دو خلبان این هواپیما را به قتل رسانده بود، چهارشنبه شب در رستورانی در شهر «ازمیر» دستگیر شده است.

این روزنامه به دلایل دستگیری وی اشاره‌ای نکرده، اما گفته او همراه با 13 نفر دیگر دستگیر شده است.

ترکیه سوم آذرماه سال گذشته این هواپیمای روسیه را با ادعای نقض حریم هوایی ساقط کرد. روسیه می‌گوید جنگنده‌های ترکیه به هواپیمای یاد شده در حال پرواز بر فراز سوریه شلیک کرده‌اند.

هر دو خلبان روسیه موفق شده بودند با چتر نجات از هواپیمای در حال انفجار خارج شوند. «سرگئی رومیانتسف»، سرگرد نیروی هوافضای روسیه، علی‌رغم این، با شلیک گلوله جانش را از دست داد.


ویدیو مرتبط :
برخاستن جنگنده های سوخو 27 و فرود سوخو 24 در لازقیه

خواندن این مطلب را به شما پیشنهاد میکنیم :

سقوط هواپیمای اف 14 در بوشهر و شهادت دو خلبان



 

 

هواپیمای اف 14

 

 

شفاف: بامداد امروز هواپیمای اف 14 پایگاه هوایی بوشهر در اطراف بوشهر سقوط کرد که به شهادت هر دو خلبان و کمک خلبان این هواپیما انجامید.

 

بنابر اخبار ارسالی ساعت 4:30 صبح امروز یک فروند هواپیمای اف چهارده که به پایگاه ششم شکاری بوشهر متعلق بود، تنها 3 دقیقه پس از پرواز سقوط کرد.

با تلاش نیروهای امدادی ساعاتی پس از سقوط این هواپیما، لاشه این هواپیما در فاصله 30 كیلومتری استان بوشهر در منطقه فراكه پیدا شد که متاسفانه هر دو خلبان و کمک خلبان این هواپیما به شهادت رسیدند.

بر اساس مشاهدات نیروهای اعزامی به منطقه این هواپیما در داخل آب سقوط کرده است.

گفتنی است نیروهای امدادی و انتظامی همچنان در محل حادثه حضور دارند و در حال بررسی دقیقتر علل سقوط این هواپیمای نظامی هستند..../شفاف