اخبار


2 دقیقه پیش

عکس: استهلال ماه مبارک رمضان

همزمان با آغاز ماه مبارک رمضان جمعی از کارشناسان حوزه نجوم همراه با نماینده دفتر استهلال مقام معظم رهبری عصر دوشنبه هفدهم خرداد برای رصد هلال شب اول ماه مبارک رمضان بوسیله ...
2 دقیقه پیش

تا 20 سال آینده 16 میلیون بیکار داریم

وزیر کشور گفت: در نظام اداری فعلی که می‌تواند در ۱۰ روز کاری را انجام دهد، در ۱۰۰ روز انجام می‌شود و روند طولانی دارد که باید این روند اصلاح شود. خبرگزاری تسنیم: عبدالرضا ...

بازداشت عامل تهدید به اسیدپاشی در تهران


رئیس پلیس تهران بزرگ از دستگیری یک تهدید کننده به اسیدپاشی در پایتخت خبر داد.

خبرگزاری ایسنا: رئیس پلیس تهران بزرگ از دستگیری یک تهدید کننده به اسیدپاشی در پایتخت خبر داد.

سردار حسین ساجدی نیا، ظهر امروز در جمع خبرنگاران از دستگیری فردی که آموزشگاه‌هایی را در غرب تهران تهدید به اسیدپاشی کرده بود خبرداد و گفت: این فرد با استفاده از تلفن‌های عمومی با آموزشگاه‌ها تماس گرفته و آنان را تهدید به اسیدپاشی می‌کرد که با تلاش ماموران پلیس پایتخت در حین برقراری تماس تلفنی دستگیر شد.

وی در توضیح بیشتر این پرونده اظهارکرد: پس از مطرح شدن ماجرای اسیدپاشی و شایعات متعدد در این خصوص طی 48 ساعت گذشته مسئولان و مدیران چند آموزشگاه در غرب تهران با پلیس تماس گرفته و اعلام کردند که از سوی فردی ناشناس به صورت تلفنی مورد تهدید اسیدپاشی قرار گرفته‌اند.

رئیس پلیس پایتخت با اشاره به پیگیری‌های ویژه برای رسیدگی به این موضوع افزود: تیم‌های عملیاتی پلیس وارد عمل شده و با انجام تحقیقات و اقدامات تخصصی این فرد را شب گذشته هنگامی که مشغول مخابره پیام تهدیدآمیز از باجه تلفن بود شناسایی و دستگیر کردند.

وی با اشاره به انتقال متهم به مقر انتظامی و انجام بازجویی از وی ادامه داد: وی در بازجویی‌های انجام شده انگیزه وعلت اصلی کار خود را تاثیر گرفتن از شبکه‌های ماهواره‌ای اعلام کرد.

رئیس پلیس پایتخت همچنین از دستگیری تعداد دیگری از مزاحمین تلفنی که در تماس با 110 اقدام به اعلام موارد اسیدپاشی قلابی کرده بودند خبر داد و گفت: تعدادی از این افراد بازداشت شده و تحقیقات در این خصصو همچنان ادامه دارد.

ساجدی نیا با تاکید بر اینکه تحقیقات و بازجویی از دستگیر شدگان ادامه دارد، خاطرنشان کرد: پلیس با کسانی که امنیت و احساس امنیت شهروندان را به مخاطره بیاندازند طبق قانون قاطعانه برخورد خواهد کرد از این رو افرادی که با ایجاد شایعه پراکنی در جامعه و نیز اقدامات بی‌جا پیرامون اسیدپاشی قصد آزار و اذیت شهروندان دارند، باید بدانند که پلیس با آنان برخورد خواهد کرد.


ویدیو مرتبط :
بازداشت فردی که مردم را تهدید به اسیدپاشی میکرد

خواندن این مطلب را به شما پیشنهاد میکنیم :

بازداشت عامل اسیدپاشی خیابان ولی‌عصر تهران



اخبار,اخبار اجتماعی ,پرونده اسید پاشی

عامل اسید پاشی خیابان ولی عصر تهران تنها دوساعت پس از اسیدپاشی در محل سکونت خود در‌‌ همان منطقه مشیریه دستگیر و پس از انتقال به کلانتری صراحتا به اسیدپاشی اعتراف می‌کند.

درساعت ۰۰: ۲۰ مورخه دوم آذرماه سال ۱۳۹۴ وقوع یک فقره اسیدپاشی در منطقه مشیریه به کلانتری ۱۶۹ اعلام شد.

با حضور مأمورین کلانتری در محل و انجام تحقیقات اولیه مشخص شد که فردی ۳۵ ساله بنام ناصر در حین مراجعت به محل سکونتش توسط شخص دیگری بنام قربان (۳۰ ساله)، از ناحیه صورت مورد اسیدپاشی قرار گرفته که بر اثر آن ناصر از ناحیه صورت دچار سوختگی گردیده است.

همزمان با انتقال فرد مصدوم به بیمارستان جهت انجام اقدامات درمانی و با شناسایی هویت فرد اسیدپاش، مأمورین کلانتری نسبت به شناسایی و دستگیری عامل اسیدپاشی اقدام و متهم تنها دوساعت پس از اسیدپاشی در محل سکونت خود در‌‌ همان منطقه مشیریه دستگیر، پس از انتقال به کلانتری صراحتا به اسیدپاشی اعتراف می‌نماید.

با تشکیل پرونده مقدماتی با موضوع اسیدپاشی و به دستور بازپرس محترم شعبه پنجم دادسرای ناحیه ۲۷ تهران، متهم جهت انجام تحقیقات در اختیار اداره شانزدهم پلیس آگاهی تهران بزرگ قرار گرفته است.

در‌‌ همان تحقیقات اولیه مشخص شد که متهم از مجرمین سابقه داری است که کمتر از یک هفته پیش و تحت عنوان مرخصی از زندان آزاد شده و در همین فاصله زمانی کوتاه اقدام به طراحی و اقدام به اسیدپاشی نموده است.

سرهنگ کارآگاه آریا حاجی‌زاده، معاون مبارزه با جرایم جنایی پلیس آگاهی تهران بزرگ، با اعلام این خبر گفت: با توجه به اعتراف صریح متهم به اسیدپاشی، قرار قانونی از سوی مقام محترم قضایی صادر و متهم جهت انجام تحقیقات و شناسایی علت و انگیزه اصلی اسیدپاشی در اختیار اداره شانزدهم پلیس آگاهی تهران بزرگ قرار گرفته است.

 

اخبار اجتماعی - ایلنا