اخبار


2 دقیقه پیش

عکس: استهلال ماه مبارک رمضان

همزمان با آغاز ماه مبارک رمضان جمعی از کارشناسان حوزه نجوم همراه با نماینده دفتر استهلال مقام معظم رهبری عصر دوشنبه هفدهم خرداد برای رصد هلال شب اول ماه مبارک رمضان بوسیله ...
2 دقیقه پیش

تا 20 سال آینده 16 میلیون بیکار داریم

وزیر کشور گفت: در نظام اداری فعلی که می‌تواند در ۱۰ روز کاری را انجام دهد، در ۱۰۰ روز انجام می‌شود و روند طولانی دارد که باید این روند اصلاح شود. خبرگزاری تسنیم: عبدالرضا ...

بازداشت عامل انفجار مرگبار بمب در کتابفروشی



 عامل انفجار در کتابفروشی خیابان باکری ارومیه بازداشت شده و تحت بازجویی قرار دارد.

به گزارش ایران، سردار ناصر اصلانی فرمانده پلیس آذربایجان غربی افزود: ساعت 12 ظهر پنجشنبه در پی تماس مردم مبنی بر انفجاری در مغازه کتابفروشی در خیابان باکری، مأموران تخصصی و آگاهی در محل حادثه حضور یافته و تحقیقات لازم را به عمل آوردند.

وی در ادامه افزود: این انفجار یک کشته و چهار زخمی برجای گذاشت که زخمی‌ها توسط مردم و اورژانس به بیمارستان امام خمینی(ره) منتقل شدند.

سردار اصلانی با اشاره به بررسی‌های مأموران آگاهی و تحقیقات میدانی انجام شده، اظهار کرد: فروشنده کتابفروشی صاحب مغازه بوده و شخص مهاجم قبلاً در دادگاه طرح شکایت کرده بود. این اشخاص به مدت 15 سال در دادگستری استان پرونده داشته و اختلافات آنان ادامه‌دار بوده است.

وی در پی اعترافات مرد مهاجم بیان کرد: این شخص سال‌ها پیش از این اتفاق اقدام به تهیه دو نارنجک دستی کرده بود و قصد وی، از بین بردن فرزند فروشنده مغازه به دلیل ممانعت از مصالحه بوده که این امر عملی نشد.

سردار اصلانی گفت: این شخص نقشه شوم خود را ساعت 12 ظهر پنجشنبه در محل کتابفروشی عملی کرده و متأسفانه شاهد اتفاق دلخراش بودیم.وی عامل انفجار را نارنجک دستی دانست و گفت: باقی مانده‌ها و تکه‌های نارنجک دستی در مغازه کشف شده و مأموران در حال بررسی‌های بیشتر هستند.

در این حادثه یک نفر کشته و چهار نفر زخمی شدند که در این میان وضعیت عمومی دو نفر از مصدومان مطلوب گزارش شده و مصدوم بعدی در مراحل درمان قرار دارد.فرماندارارومیه نیز با تکذیب شایعه در ارتباط با حادثه تلخ انفجار در این شهر گفت: این اتفاق ناشی از اختلافات شخصی بوده است.

پس از انفجار ظهر پنجشنبه در خیابان باکری ارومیه و کشته شدن یک نفر و مجروحیت سه نفر دیگر، عباس حسن‌خانی با بیان اینکه حوالی ظهر پنجشنبه فردی به دنبال اختلافات شخصی با فروشنده یک مغازه در خیابان باکری ارومیه، مواد منفجره دست‌سازی را به این مغازه پرتاب می‌کند، افزود: این حادثه ناشی از یکسری اختلافات شخصی و در  راستای انتقامجویی فردی بوده و هرگونه شایعات دیگر در این زمینه تکذیب می‌شود.

اخبار حوادث  -  ایران 


ویدیو مرتبط :
لحظه انفجار بمب مرگبار در آنكارا پایتخت تركیه

خواندن این مطلب را به شما پیشنهاد میکنیم :

بازداشت عامل انفجار مرگبار تهران


عامل انفجار مرگبار شامگاه سه شنبه در شهرک گلستان با تیزهوشی بازپرس جنایی پس از شش ساعت شناسایی و دستگیر شد.

خبرگزاری مهر: عامل انفجار مرگبار شامگاه سه شنبه در شهرک گلستان با تیزهوشی بازپرس جنایی پس از شش ساعت شناسایی و دستگیر شد.

ساعت 20 و 40 دقیقه سه شنبه انفجاری مهیب در شهرک گلستان تهران به پلیس اطلاع داده شد.

در ادامه تیمی از ماموران در محل حادثه حاضر شده و در بررسی ها دریافتند بر اثر این انفجار پسر 8 ساله ای به نام شهداد دچار جراحت شدید شده و قبل از انتقال به بیمارستان جان خود را از دست داده است.

همچنین 8 نفر دیگر مجروح شده که یکی از آنها پس از انتقال به بیمارستان مشخص شد دچار نقص عضو از ناحیه دست شده است.با مرگ شهداد موضوع به قاضی ناصر قریشی زاده بازپرس شعبه دوم دادسرای جنایی تهران اطلاع داده شد.

با توجه به حساسیت موضوع بلافاصله بازپرس جنایی در محل حادثه حاضر و تحقیقات برای شناسایی و دستگیری عامل این انفجار آغاز شد.اهالی محل در جریان تحقیقات بدون همکاری با قاضی جنایی مدعی شدند انفجار از سوی پسر موتورسواری انجام شده و متهم پس از این حادثه از محل گریخته است.

بررسی محل حادثه نشان داد ادعای اهالی درست نبوده و انفجار از سوی یکی از ساکنان 11 خانه موجود در کوچه انجام شده است. به همین دلیل تصاویر دوربین های مداربسته در منطقه مورد بازبینی قرار گرفت و تیم جنایی به خانه یکی از اهالی که در نزدیکی محل انفجار قرار داشت مشکوک شده و به تحقیق در این زمینه پرداختند.

ساکنان این خانه در ابتدا منکر اطلاع از ماجرا شده اما پس از روبرو شدن با دلایل و مدارک مدعی شدند انفجار از سوی مرد 31 ساله که میهمان خانه آنها بوده رخ داده است.قاضی جنایی در بررسی خانه با یک جفت کفش مردانه و فندک خونین روبرو شد که مشخص شد متهم پس از انفجار بدون کفش از محل متواری شده است.

با کشف این سرنخ ها و گذشت شش ساعت از حادثه متهم شناسایی و از سوی ماموران دستگیر شد.مرد 31 ساله در بازجویی ها گفت: نارنجک را از فردی در خیابان مولوی خریدم و تصور نمی کردم باعث این انفجار شود.قاضی قریشی زاده پس از بازجویی از متهم دستور بازداشت او را برای انجام تحقیقات بیشتر صادر کرد.