اخبار


2 دقیقه پیش

عکس: استهلال ماه مبارک رمضان

همزمان با آغاز ماه مبارک رمضان جمعی از کارشناسان حوزه نجوم همراه با نماینده دفتر استهلال مقام معظم رهبری عصر دوشنبه هفدهم خرداد برای رصد هلال شب اول ماه مبارک رمضان بوسیله ...
2 دقیقه پیش

تا 20 سال آینده 16 میلیون بیکار داریم

وزیر کشور گفت: در نظام اداری فعلی که می‌تواند در ۱۰ روز کاری را انجام دهد، در ۱۰۰ روز انجام می‌شود و روند طولانی دارد که باید این روند اصلاح شود. خبرگزاری تسنیم: عبدالرضا ...

بازداشت شوهر «شجاع‌ترین» زن جهان!


رژیم آل سعود، شوهر یک زن عربستانی را که برنده جایزه "شجاع‌ترین و جسورترین زن جهان" شده، بازداشت کرد.

تابناک: به گزارش العالم؛  خانم "سمر بدوی" فعال عربستانی به سبب مبارزه برای احقاق حقوق زنان در عربستان و تلاش برای لغو قیمومت مرد بر زن در این کشور و همچنین احقاق حق رانندگی زنان و همچنین حق مشارکت زنان در انتخابات، در سال 2012 برنده جایزه شجاع ترین و جسورترین زن جهان شد.
 
رژیم آل سعود، روز سه شنبه، ولید ابوالخیر وکیل سرشناس عربستانی و همسر سمر بدوی را به سبب امضای طومار اعتراض به بازداشت فعالان درخواست کنندۀ اصلاحات سیاسی به اتهام "فتنه انگیزی و تعرض به دستگاه قضایی" بازداشت کردند.
 
ولید ابوالخیر، پیش از این، در دادگاه ریاض، با اتهامات دیگری مواجه بود که از میان آن ها می توان به خروج علیه ولی امر، توهین به حکومت، ایجاد مرکز دیده بان حقوق بشر در عربستان، مشارکت در احداث جمعیت حقوقی بدون مجوز، ارتباط با سازمان های بیگانه و تشویش اذهان عمومی اشاره کرد.
 
خانم بدوی با تاکید بر این که همسرش، دادگاه ِ رسیدگی کننده به پرونده اش را امنیتی خوانده و آن را به رسمیت نمی شناسد، خاطر نشان کرد: در حال حاضر همسرم در زندان "الحائر" به سر می برد و تا امروز به من اجازه ملاقات با او نداده اند.
 
وی از شکنجه سیاسی شوهرش در زندان خبر داد و گفت: وکیل همسرم مطلع شده است که او را در سلول انفرادی با قطر کمتر از یک و نیم متر در دو متر حبس کرده اند که در سقف آن چراغی تعبیه شده که به صورت 24 ساعته روشن است تا او نتواند بخوابد.
 
هواداران ابوالخیر، بر روی پایگاه های اجتماعی تشکل ها و انجمن هایی در یاری او تشکیل دادند.
 
در این میان، سازمان های حقوق بشری بین المللی نظیر دیده بان حقوق بشر، آزادی فوری ابوالخیر و لغو اتهامات تلفیق شده در حق او را خواستار شدند.
 
ابوالخیر، نخستین شخص از اعضای خانواده خانم بدوی نیست که به خاطر او بازداشت می شود، پیش از این در ماه ژوئیه سال 2013، برادر این زن که فعالی لیبرال است به اتهام تاسیس پایگاه الکترونیکی که امنیت عمومی را تهدید می کند و بزرگان مذهبی را به سخره می گیرد، بازداشت، محاکمه و به هفت سال زندان و تحمل 600 ضربه شلاق محکوم شد.
 
سمر البدوی تاکید کرد که هیچ یک از اعضای خانواده اش به اتهامات تروریستی بازداشت نشده اند بلکه تنها اتهامات وارده به آنان در مجال واست اصلاحات سیاسی و احقاق حقوق بشر است.


ویدیو مرتبط :
دخالت مرد شجاع، زن جوان را از خشونت شوهر نجات داد‬

خواندن این مطلب را به شما پیشنهاد میکنیم :

دیدار اوباما با شجاع‌ترین زن جهان+عکس




اخباراجتماعی - دیدار اوباما با شجاع‌ترین زن جهان+عکس

باراک اوباما در دیدار با خانم دکتر «مها عبدالله المنیف» مدیر اجرایی برنامه ملی امنیت خانواده عربستان با تقدیر از عملکرد وی  را نیز به وی اهدا کرد.

اخبار,اخبار اجتماعی,دیدار اوباما با شجاع‌ترین زن جهان

 

به گزارش انتخاب، رییس جمهور آمریکا در دیدار با مدیر اجرایی برنامه ملی امنیت خانواده عربستان جایزه شجاع‌ترین زن جهان را به وی اهدا کرد.

 «باراک اوباما» رییس جمهور آمریکا که روز گذشته به‌منظور گفت‌وگو و بررسی مسائل مهم خاورمیانه و حمایت سیاسی و نظامی از مخالفان سوریه وارد عربستان شده است در حاشیه دیدار با سران سعودی با "شجاع‌ترین زن جهان" نیز دیدار کرد.

باراک اوباما در دیدار با خانم دکتر «مها عبدالله المنیف» مدیر اجرایی برنامه ملی امنیت خانواده عربستان با تقدیر از عملکرد وی جایزه شجاع‌ترین زن جهان را نیز به وی اهدا کرد.

اهدای جایزه شجاع ترین زنان جهان که از سال 2007 و از سوی وزارت خارجه آمریکا آغاز شد به ادعای آمریکایی ها، این جایزه به کسانی داده می‌شود که برای صلح، عدالت، حقوق بشر و تقویت جایگاه زنان گام شجاعانه برداشته باشند.

خانم دکتر مها عبدالله المنیف، با تلاش در جهت گسترش آگاهی وهوشیاری جامعه و مبارزه با خشونت در خانواده و رسیدگی به قربانیان تعرض به کودکان، از قربانیان تجاوز و تعرض به خانواده ها در این کشور حمایت کرده است.

لقب شجاع‌ترین زن جهان پیش از این، به ده زن از اوکراین، افغانستان، فیجی، گرجستان، گواتمالا، هند، مالی، تاجیکستان و زمیبابوه داده شده است. 

اخبار اجتماعی - انتخاب