اخبار


2 دقیقه پیش

عکس: استهلال ماه مبارک رمضان

همزمان با آغاز ماه مبارک رمضان جمعی از کارشناسان حوزه نجوم همراه با نماینده دفتر استهلال مقام معظم رهبری عصر دوشنبه هفدهم خرداد برای رصد هلال شب اول ماه مبارک رمضان بوسیله ...
2 دقیقه پیش

تا 20 سال آینده 16 میلیون بیکار داریم

وزیر کشور گفت: در نظام اداری فعلی که می‌تواند در ۱۰ روز کاری را انجام دهد، در ۱۰۰ روز انجام می‌شود و روند طولانی دارد که باید این روند اصلاح شود. خبرگزاری تسنیم: عبدالرضا ...

بازداشت سازنده فیلم موهن علیه پیامبر (ص)


سازنده فیلم توهین‌آمیز به پیامبر اسلام (ص) به دلیل زیر پا گذاشتن شروط آزادی خود در کالیفرنیا دستگیر شد.

خبرگزاری ایسنا: سازنده فیلم توهین‌آمیز به پیامبر اسلام (ص) به دلیل زیر پا گذاشتن شروط آزادی خود در کالیفرنیا دستگیر شد.

نقولا بیسلی نقولا دو سال پیش به جرم جعل اسناد بانکی دستگیر شده و به دو سال حبس محکوم شده بود، اما یک سال بعد، پیش از اتمام دوره دو ساله محکومیتش، به صورت مشروط از زندان آزاد شده بود.

دستگیری وی ارتباطی به محتوای فیلم منتشر شده ندارد. بر اساس قوانین آزادی بیان در آمریکا، پلیس این کشور اجازه ندارد نقولا را به دلیل محتوای فیلم دستگیر کند.

طبق اسناد دادگاه نقولا به مدت پنج سال از استفاده از اینترنت، بدون حضور مامور ناظر بر آزادی‌اش محروم شده بود. وی همچنین اجازه نداشت در اینترنت از نام مستعار استفاده کند.

 این در حالی است که نقولا فیلم خود را در وب‌سایت یوتیوب بدون حضور مامور قرار داده و از نام مستعار "سام بسیل" نیز استفاده کرده است.

بازداشت سازنده فیلم موهن علیه پیامبر (ص)

تام مروزک، سخنگوی دفتر دادگستری کالیفرنیا روز پنجشنبه دستگیری سازنده فیلم را تایید کرد و گفت این کار در پی درخواست دفتر ناظر بر آزادی مشروط انجام گرفته است. به گفته وی آنها معتقدند، نقولا شروط آزادی خود را زیر پا گذاشته است.

قرار است نقولا که ۵۵ سال سن دارد و اهل مصر است، در دادگاه حضور پیدا کند. رسانه‌ها اجازه حضور در این دادگاه را نخواهند داشت.

پیشتر مقام‌های آمریکایی از شرکت گوگل خواسته بودند این ویدئو را که باعث کشته شدن دست‌کم ۳۰ تن، از جمله سفیر آمریکا در لیبی شده را از وب‌سایت‌های خود حذف کند اما گوگل با این کار موافقت نکرده و گفته بود این ویدئو قوانین این شرکت را زیر پا نمی‌گذارد.

پلیس کالیفرنیا دو هفته پیش نیز به منزل نقولا رفته بود. رییس پلیس کالیفرنیا در آن زمان گفت، او به طور داوطلبانه خواسته به سوال‌های پلیس جواب دهد و دستگیر نشده است. بعد از آن نقولا در مکانی نامعلوم پنهان شده بود.

فیلم توهین‌آمیز

فیلمی که حدود دو هفته پیش توجه‌ها را به خود جلب کرد، برای اولین بار حدود دو ماه پیش در وب‌سایت یوتیوب منتشر شده بود.

نسخه اولیه آن به زبان انگلیسی بود، اما زمانی که نسخه جدیدتر با ترجمه عربی منتشر شد، خشم مسلمانان را در کشورهای مختلف برانگیخت. تظاهرات گسترده‌ای در کشورهای مختلف برگزار شد.

چهار روز پیش نیز وزیر راه آهن پاکستان برای کشتن سازنده فیلم جایزه ۱۰۰ هزار دلاری تعیین کرده بود. وزارت خارجه آمریکا این اقدام وزیر پاکستانی را "فتنه‌انگیزانه و نامناسب" توصیف کرد.

هنرپیشه‌هایی که در فیلم بازی کرده بودند، از سازنده فیلم شکایت کرده و مدعی شده‌اند صدای دیگری روی صدای آنها قرار داده شده است.

آنها همچنین مدعی هستند، دست اندرکاران فیلم به آنها گفته‌اند موضوع فیلم درباره مصر قدیم است و در متن اصلی که آنها از آن استفاده کردند به پیامبر اسلام (ص) توهین نشده است.


ویدیو مرتبط :
سازنده فیلم موهن علیه پیامبر مسلمان شد

خواندن این مطلب را به شما پیشنهاد میکنیم :

آخرین اخبار از سازنده فیلم موهن علیه پیامبر


سازنده فیلم موهن به ساحت پیامبر عظیم الشان اسلام (ص) که موجب خشم مسلمانان جهان گشت، روز چهارشنبه هفته جاری در لس آنجلس دادگاهی می شود.

خبرگزاری مهر: سازنده فیلم موهن به ساحت پیامبر عظیم الشان اسلام (ص) که موجب خشم مسلمانان جهان گشت، روز چهارشنبه هفته جاری در لس آنجلس دادگاهی می شود.

 "مارک باسیلی یوسف" که در ابتدا با نام "ناکولا باسیلی ناکولا" شناخته می شد روز چهارشنبه همین هفته در دادگاهی در لس آنجلس حاضر می شود تا به این نکته رسیدگی شود که آیا وی که به صورت مشروط آزاد است با انتشار فیلم موهن از نظر قوانین آمریکا خطائی را مرتکب شده یا خیر .

وی در سال 2010 میلادی به اتهام فساد مالی و صدور چک های بی محل محاکمه و به صورت مشروط آزاد بود و یکی از مواردی که این آزادی مشروط را نقض می کرد استفاده بدون مجوز از نام مستعار بود، اقدامی که باسیلی آن را مرتکب شده است.  

باسیلی 55 ساله در ماه گذشته میلادی با انتشار قسمت هایی از فیلم موهن خود در یوتیوپ موجی از خشم را در میان مسلمانان جهان برانگیخت.



باسیلی در هنگام بازداشت

باسیلی در تاریخ 27 سپتامبر توسط کلانترهای محلی بازداشت شد و در همان روز در دادگاه فدرال حاضر شد و از آن روز در مکانی نامعلوم تحت محافظت قرار گرفت .

البته در همان روز دادگاه حکم به زندانی شدن وی داده و اعلام کرد که باسیلی با قید ضمانت نیز نمی تواند آزاد شود، اما بعدها این فیلمساز به مکانی دیگر در لس آنجلس منتقل شد.

باسیلی در حالی روز چهارشنبه در دادگاه حاضر می شود تا به اتهام وی در خصوص استفاده بدون مجوز از نام مستعار رسیدگی شود که "سیندی لی گارسیا" یکی از بازیگران زن فیلم موهن نیز از وی شکایت کرده است.

این زن باسیلی را متهم کرده که در هنگام دعوت از وی برای ایفای نقش در این نقش و حتی در هنگام ایفای نقش، به وی گفته نشده که فیلم درباره حضرت محمد ( ص ) است و وی گمان می کرده که در یک فیلم تاریخی درباره اعراب در حال ایفای نقش است.

علاوه بر این زن دیگر بازیگران فیلم موهن نیز شکایت های مشابهی را علیه باسیلی مطرح کرده اند.