اخبار


2 دقیقه پیش

عکس: استهلال ماه مبارک رمضان

همزمان با آغاز ماه مبارک رمضان جمعی از کارشناسان حوزه نجوم همراه با نماینده دفتر استهلال مقام معظم رهبری عصر دوشنبه هفدهم خرداد برای رصد هلال شب اول ماه مبارک رمضان بوسیله ...
2 دقیقه پیش

تا 20 سال آینده 16 میلیون بیکار داریم

وزیر کشور گفت: در نظام اداری فعلی که می‌تواند در ۱۰ روز کاری را انجام دهد، در ۱۰۰ روز انجام می‌شود و روند طولانی دارد که باید این روند اصلاح شود. خبرگزاری تسنیم: عبدالرضا ...

بازداشت رهبر بزرگترین کارتل مواد مخدر مکزیک/ جایزه 5 میلیون دلاری آمریکا برای اطلاعاتی از وی(+عکس)



 اخبار حوادث - بازداشت رهبر بزرگترین کارتل مواد مخدر مکزیک/ جایزه 5 میلیون دلاری آمریکا برای اطلاعاتی از وی

 مقامات مکزیکی می گویند که ویسنت کاریلو فیونتس، رهبر بزرگ ترین کارتل های مواد مخدر این کشور را دستگیر کرده اند.

به گزارش خبرآنلاین،فیونتس رهبر کارتل خوارس است. ایالت چیواوا واقع در نواحی مرزی مکزیک و ایالت تگزاس آمریکا مرکز قدرت این کارتل به حساب می آید.

اخبار,اخبار حوادث,رهبر بزرگترین کارتل مواد مخدر مکزیک

 

ویسنت کاریلو فیونتس دشمن یواکین گوزمان معروف به "ال پاچو" (کوتوله)، رئیس کارتل سینالوا، بود. ال پاچو نیز در ماه فوریه امسال دستگیر شد.

نبرد خونین این دو کارتل رقیب بین سال های ۲۰۰۹ تا ۲۰۱۱ میلادی در سیوداد خوارس در نزدیکی مرز تگزاس صدها کشته برجای گذاشت.

منابعی در دولت مکزیک که نامشان فاش نشده است می گویند ویسنت کاریلو فیونتس در شهر توریون، واقع در شمال این کشور دستگیر شده است.

دولت آمریکا که از برنامه مبارزه با کارتل های مواد مخدر مکزیک حمایت مستقیم می کند برای اطلاعاتی که به دستگیری رهبر کارتل خوارس منجر شد پنج میلیون دلار جایزه تعیین کرده بود. دولت مکزیک نیز بیش از دو میلیون دلار برای دستگیری وی جایزه در نظر گرفته بود.

ویسنت کاریلو فیونتس از سال ۱۹۹۷ میلادی رهبر کارتل خوارس بود.

خبر دستگیری وی در حالی اعلام شده است که حدود یک هفته پیش نیز نیروهای امنیتی مکزیک هکتور بلتران لیوا، رهبر یکی از کارتل 'بلتران لیوا' را بازداشت کردند.

هکتور بلتران لیوا پس از کشته شدن برادرش، آرتورو در سال ۲۰۰۹ به دست نیروهای مکزیکی، رهبری کارتل را بر عهده گرفت.

این کارتل مسئول قاچاق اسلحه و مواد مخدر از مکزیک به آمریکا و بالعکس و همینطور موارد متعدد آدم ربایی، شکنجه و قتل بوده است.

 اخبار حوادث - خبرآنلاین


ویدیو مرتبط :
‫10 تا از پولدارترین کارتل های قاچاق مواد مخدر در جهان‬‎

خواندن این مطلب را به شما پیشنهاد میکنیم :

جایزه ۵میلیون دلاری آمریکا برای یافتن مامور مرموز(+عکس)



پلیس فدرال آمریکا اف.بی.آی برای پیدا شدن رابرت لوینسون، مامور سابق این سازمان، جایزه ای ۵ میلیون دلاری تعیین کرده است.

به گزارش بی بی سی، اف.بی‌.آی که پیش از این یک میلیون دلار به همین منظور اختصاص داده بود روز دوشنبه و در هشتمین سالگرد ناپدید شدن لوینسون اعلام کرده که جایزه‌اش را به ۵ میلیون دلار افزایش می‌دهد.

آمریکا ادعا می کند که لوینسون در ایران ناپدید شده است. ایران می گوید اطلاعی از سرنوشت او ندارد.

اخبار,اخبارسیاست  خارجی,رابرت لوینسون

 

اف.بی‌.آی این مبلغ را به کسی می‌پردازد که بتواند اطلاعاتی در اختیار این سازمان بگذارد که به یافتن رابرت لوینسون کمک کند.

خانواده لوینسون در ماه اوت ۲۰۱۱ تصاویری از او درحالی که لباس نارنجی زندانیان گوانتانامو را پوشیده بود و در زنجیر بود، دریافت کردند.

هم‌زمان با هشتمین سالگرد ناپدید شدن لوینسون وزارت خارجه آمریکا باز هم از ایران خواسته است که برای یافتن او با ایالات متحده همکاری کند.

رابرت لوینسون دهم مارس (۱۹ اسفند) ۶۷ ساله خواهد شد.

خانواده لوینسون هم‌زمان در بیانیه‌ای یادآوری کرده‌اند که مدت زمان اسارت این شهروند آمریکایی در خارج از این کشور در تاریخ آمریکا بی‌سابقه است و خواهان آزادی او و بازگشتش به خانه شده اند.


 اخبار سیاست  خارجی  -  فرارو