اخبار


2 دقیقه پیش

عکس: استهلال ماه مبارک رمضان

همزمان با آغاز ماه مبارک رمضان جمعی از کارشناسان حوزه نجوم همراه با نماینده دفتر استهلال مقام معظم رهبری عصر دوشنبه هفدهم خرداد برای رصد هلال شب اول ماه مبارک رمضان بوسیله ...
2 دقیقه پیش

تا 20 سال آینده 16 میلیون بیکار داریم

وزیر کشور گفت: در نظام اداری فعلی که می‌تواند در ۱۰ روز کاری را انجام دهد، در ۱۰۰ روز انجام می‌شود و روند طولانی دارد که باید این روند اصلاح شود. خبرگزاری تسنیم: عبدالرضا ...

بازداشت دوباره 4 ایرانی در مالزی


چهار ایرانی که پس از گذراندن بیش از دو سال در زندان‌های مالزی با حکم دادگاه آزاد شده بودند، دقایقی بعد توسط اداره مهاجرت این کشور دستگیر شدند.

خبرگزاری ایسنا: چهار ایرانی که پس از گذراندن بیش از دو سال در زندان‌های مالزی با حکم دادگاه آزاد شده بودند، دقایقی بعد توسط اداره مهاجرت این کشور دستگیر شدند.

دادگاه عالی مالزی روز جمعه حکم آزادی چهار شهروند ایرانی را که بیش از دو سال پیش به اتهام در اختیار داشتن مواد مخدر دستگیر شده بودند، صادر کرد.

قاضی دادگاه در آخرین جلسه بررسی پرونده این چهار ایرانی گفت که دادگاه موفق نشده ثابت کند که مواد مخدر کشف شده به این ایرانیان تعلق داشته است.

امیرحسین 24 ساله، رضا 30 ساله، سعید 30 ساله و علی 37 ساله چهار ایرانی هستند که در ساعت 3 بعد از ظهر روز 21 مارس سال 2013 در حمله پلیس به ساختمانی در کوالالامپور دستگیر شدند. آ‌ن‌ها پس از دستگیری محاکمه شدند و از آن زمان تاکنون در زندان بسر می‌بردند.

پس از قرائت حکم دادگاه مبنی بر آزادی این چهار نفر، موجی از شادی آنها و اعضای خانواده‌شان را فرا گرفت، اما دقایقی پس از قرائت حکم ماموران اداره مهاجرت مالزی دوباره آنها را به دلیل نداشتن ویزای معتبر دستگیر کردند. دستگیری افراد آزاد شده در دادگاه توسط ماموران اداره مهاجرت، یک روند طبیعی و قانونی در این کشور است و گفته می‌شود که این افراد پس از بررسی‌های لازم توسط ماموران اداره مهاجرت به کشورشان بازگردانده می‌شوند.


ویدیو مرتبط :
بازداشت دوباره قاچاقچی محکوم به حبس ابد با موادمخدر نو

خواندن این مطلب را به شما پیشنهاد میکنیم :

پلیس مالزی دو قاچاقچی ایرانی را بازداشت کرد




 اخبار حوادث - پلیس مالزی دو قاچاقچی ایرانی را بازداشت کرد

پلیس مالزی از دستگیری دو قاچاقچی ایرانی همراه سه قاچاقچی دیگر مواد مخدر در این کشور خبر داد.

به گزارش ایرنا، روزنامه «مالایی میل» سه شنبه (امروز) اعلام کرد پلیس مالزی در چند عملیات پنج قاچاقچی از جمله سه خارجی را طی روزهای گذشته با مواد مخدری به ارزش شش میلیون و 700 هزار رینگیت (حدود دو میلیون و 200 هزار دلار) دستگیر کرده است.

نور رشید ابراهیم، رییس اداره مبارزه با مواد مخدر پلیس مالزی گفت که دو ایرانی 23 و 25 ساله قاچاقچی در فرودگاه بین المللی کوالالامپور هنگام ورود به مالزی دستگیر شدند.

پلیس مالزی در فرودگاه کوالالامپور این دو ایرانی قاچاقچی را که از ارمنستان از طریق دبی وارد مالزی شده بودند، بازداشت کرد.

این دو ایرانی سه کیلو و 900 گرم مواد مخدر از نوع شیشه را به ارزش 741 هزار رینگیت (حدود 241 هزار دلار) در بار خود جاسازی کرده بودند.

پلیس مالزی همچنین یک آفریقایی 30 ساله را که در بار خود از ژوهانسبورگ 988 هزار رینگیت (حدود 320 هزار دلار) ماده مخدر حمل می کرد را دستگیر کرد.

دو قاچاقچی مالزیایی نیز بازداشت شدند.

در حال حاضر حدود 220 ایرانی در 12 زندان مالزی دربند هستند که جرم بسیاری از آن ها مرتبط با مواد مخدر است.

در بین این ایرانیان حدود 30 نفر زن و حدود 190 نفر مرد هستند.

ایرانیان در حالی به جرم های مختلف وارد زندان های مالزی می شوند که روند رسیدگی به پرونده های قضایی زندانیان بسیار کند بوده و مشکلات آن نیز زیاد است.

انجمن حمایت از ایرانیان زندانی در مالزی از اواخر سال گذشته با هدف کمک به هموطنان زندانی در این کشور جنوب شرق آسیا فعالیت خود را آغاز کرد.

متوسط سنی ایرانیان زندانی در مالزی حدود 35 سال است و بیشتر جوانانی هستند که در دام باندهای قاچاق افتاده و فریب خورده و یا طعمه شده اند. 


 اخبار حوادث - ایرنا