اخبار


2 دقیقه پیش

عکس: استهلال ماه مبارک رمضان

همزمان با آغاز ماه مبارک رمضان جمعی از کارشناسان حوزه نجوم همراه با نماینده دفتر استهلال مقام معظم رهبری عصر دوشنبه هفدهم خرداد برای رصد هلال شب اول ماه مبارک رمضان بوسیله ...
2 دقیقه پیش

تا 20 سال آینده 16 میلیون بیکار داریم

وزیر کشور گفت: در نظام اداری فعلی که می‌تواند در ۱۰ روز کاری را انجام دهد، در ۱۰۰ روز انجام می‌شود و روند طولانی دارد که باید این روند اصلاح شود. خبرگزاری تسنیم: عبدالرضا ...

بازداشت حمله کنندگان به سفارت عربستان


رییس پلیس پایتخت از بازداشت شماری از نیروهای خودسر حمله کننده به سفارت عربستان خبر داد.

خبرگزاری ایسنا: رییس پلیس پایتخت از بازداشت شماری از نیروهای خودسر حمله کننده به سفارت عربستان خبر داد.

سردارحسین ساجدی نیا در گفت و گویی در این باره گفت: حوالی ساعت 22:20 شنبه شب عده ای از نیروهای خودسر رو به روی سفارت عربستان تجمع کرده و مدتی بعد اقدام به پرتاب سنگ و کوکتل مولوتف به سمت ساختمان سفارت کردند.

وی با بیان این که در پی این اقدام خسارت هایی به ساختمان سفارت وارد شد، گفت: ماموران پلیس از همان دقایق اولیه با این اقدام مقابله کردند تعدادی از ماموران ما نیز زخمی شدند.

ساجدی نیا با ببان این که تعدادی از نیروهای خودسر حمله کننده به سفارت دستگیر شدند، افزود: عده قلیلی هم وارد سفارت شدند که ماموران پلیس اقدام به خارج کردن این افراد کردند.

به گفته ساجدی نیا در حال حاضر اوضاع در اطراف سفارت عربستان آرام است و ماموران پلیس تا هر زمان که لازم باشد، در محل حضور خواهند داشت.

رییس پلیس پایتخت از شهروندان خواست اعتراضات خود را از شیوه های قانونی پیگیری کنند.


ویدیو مرتبط :


خواندن این مطلب را به شما پیشنهاد میکنیم :

محکومیت حمله به سفارت عربستان در مجلس / حمله کنندگان به سفارت عربستان با وجود دوربین ها قابل شناسایی اند



اخبار,اخبار امروز,اخبار جدید

محکومیت حمله به سفارت عربستان در مجلس/ دستورلاریجانی به وزارت کشور و گزارش‌های ارسالی به کمیسیون امنیت

در 8 روز گذشته از حمله برخی افراد به سفارت عربستان در تهران و کنسولگری این کشور در مشهد، موجی از اعتراض‌ها به این اقدام خودسرانه برانگیخته شد.

فائزه انیسی: امروز هم جمعی از نمایندگان مجلس این مساله را محکوم کردند. در صدر محکوم کنندگان این حادثه در پارلمان، علی لاریجانی رئیس مجلس قرار داشت. او در آغاز جلسه علنی صبح امروز مجلس با اشاره به اینکه مجلس نیز موضوع حمله به سفارت عربستان را بررسی و مورد پیگیری قرار خواهد داد؛ گفت: حمله به سفارت عربستان کار اشتباهی بود و  وزارت کشور باید با کسانی که تقصیر داشتند برخورد کند.


البته همزمان با بررسی این موضوع در دولت و دستگاه قضا، اعضای کمیسیون امنیت‌ملی و سیاست خارجی هم طی نشست مشترک با مقامات بلند پایه وزارت امور خارجه٬ وزارت اطلاعات و وزارت کشور به بررسی ماجرا خواهد پرداخت و هر یک از دستگاه‌ها گزارش خود را به این کمیسیون ارائه خواهد داد.
اگرچه فراکسیون رهروان ولایت صبح امروز و پیش از آغاز جلسه علنی مجلس، حمله به سفارت عربستان را محکوم کرده بود اما فراکسیون اصولگرایان یا همان فراکسیون اقلیت تا کنون در این باره موضعی نگرفته است.

نمود اعتراضات در نطق های میان دستور
اعتراض نمایندگان به حمله خودسرانه به سفارت عربستان در نطق ‌های میان دستور نیز نمود داشت. از جمله آنکه حمیدرضا طباطبایی نماینده مردم نائین اقدام عجولانه و ناشایست عده ای در حمله به سفارت عربستان را همچون آب ریختن در آسیاب دشمن دانست و تاکید کرد: این اولین بار نبود که شاهد اینگونه اتفاقات بودیم و حوادث شبیه به آن همچون برهم زدن سخنرانی رئیس مجلس در قم را نیز شاهد بوده‌ایم. حال آنکه در ایران اسلامی این گونه حرکات هیچگونه توجیهی ندارد و خلاف مصالح ملی است. لازم است دستگاه قضایی در برابر این مسائل واکنش نشان دهند.

محمد دامادی نماینده مردم ساری نیز امروز در نطق میان دستور خود گفت: اقدامات خودسرانه داخلی در جریان حمله به سفارت عربستان سعودی را تأیید نمی کنیم و انتظار اقدامی فوری و در عین حال حکیمانه از دستگاه قضایی داریم.

کوتاهی نهادهای انتظامی در حفاظت از سفارت
اعتراضات نمایندگان به حمله به سفارت عربستان از سوی نیروهای خودسر به سخنان آنان در صحن علنی مجلس محدود نمی‌شود. برخی از آن‌ها در گفت و گوهای رسانه ای و شبکه های اجتماعی نیز به این موضوع اعتراض کردند. احمد توکلی نماینده تهران از جمله این نمایندگان بود که در کانال تلگرامی خود نوشت: اگر این حرکت را خودجوش تلقی کنیم نقش رسانه زیاد است ولی اگر برنامه‌ریزی شده بوده باشد که چنین به نظر می‌رسد آن وقت سهم رذالت دشمنان زیرک و سادگی دوستان کم بهره از بصیرت، بالا می‌رود. بهتراز این می شد سعودی های جانی را از موضع محکوم منفعل بر تخت مدعی معترض نشاند؟ و مظلومیت شیخ شهید را به سایه فرستاد؟ و جمهوری اسلامی مظلوم را به جایگاه متهم کشاند؟ پذیرفتنی است نیروی های انتظامی و امنیتی میخواستند جلوگیری کنند و نتوانستند؟ با تعقیب جدی و بی اغماض قضایی ماجرا، برای همیشه باید به رفتارغیرعقلانی و مخالف حکم ولی فقیه پایان داد.

نسبت اقتدار نظام با حراست از سفارت خانه‎ها
امیر خجسته رئیس کمیسیون سیاست داخلی و شوراهای مجلس نیز با اشاره به حوادث چند شب گذشته در برابر سفارت عربستان در تهران و کنسولگری این کشور در مشهد نیز تاکید کرد: اقتدار نظام اقتضا می‌کند که در حراست از قانون و تامین امنیت نمایندگی‌هایی که در کشور حضور دارند به صورت جدی حضور پیدا کنیم. وزارت کشور باید این گونه مسایل را رصد کند و با پیش‌بینی‌های دقیق و درست و انجام اقدامات مناسب از بروز این گونه مسایل به صورت جدی جلوگیری شود.

ردپای جریان شیعه انگلیسی
در همین زمینه منصور حقیقت‌پور نایب رئیس دوم کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی مجلس و از اعضای جبهه پایداری در گفت و گو با خبرآنلاین با بیان اینکه تندروها با حمله به سفارت عربستان٬ عملا در زمین آل سعود و صهیونیست‌ها بازی کردند٬ ادامه داد: ابله‌هایی که سفارت عربستان در ایران را آتش زدند٬ برگ برنده جمهوری اسلامی را به برگه باخت تبدیل کردند. این اقدامات موجب شد که چهار کشور میکروسکوپی  و جیره خوار آل سعود اقدام به قطع ارتباط با ایران بکنند٬ وی در مورد احتمال سازماندهی شده بودن حمله به سفارت عربستان گفت: به ذهنم می رسد این اتفاق، اتفاقی خودجوش نبود بلکه کاملا برنامه ریزی شده بود و افرادی که وارد صحنه شدند ، افرادی غریبه ای بودند که وارد سفارت شدند. در این اقدام ما به جریان موسوم به تشیع انگلیسی که افراطیون منتسب به یکی از روحانیون تندرو هستند مشکوک هستیم.

لزوم پاسخگویی نهادهای امنیتی 
صفر نعیمی نیز با اشاره به امنیتی بودن حمله به سفارت عربستان در گفت و گو با خبرآنلاین طبق گفته ابراهیم رئیسی دادستان کل کشور گفت: مطالبه من هم به عنوان نایب رییس کمیته امنیت ملی مجلس شورای اسلامی از نهادهای نظارتی و امنیتی، قوه قضاییه و نیروهای انتظامی اینست که جریان حمله به سفارت عربستان را بررسی کنند و ببینند این اتفاق یک اقدام خودجوش بوده یا از سوی جناح یا جناح هایی هدایت شده است؟ چرا که این اقدام‌ تا حدودی به امنیت منطقه و کشورمان خدشه وارد کرد. 

--------------------------------

نقوی حسینی: حمله کنندگان به سفارت عربستان با وجود دوربین ها قابل شناسایی اند

عضو کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی مجلس معتقد است که اقدام حمله کنندگان به سفارت عربستان مورد تائید مردم و مسئولان نظام نیست.

سید حسین نقوی حسینی در گفت و گو با خبرآنلاین در خصوص ابعاد امنیتی حمله به سفارت عربستان تصریح کرد: در این نکته تردیدی وجود ندارد که مردم از رفتارها و اقدامات آل سعود خشمگین و عصبانی هستند و در روز حادثه نیز با تجمع مسالمت آمیز روبروی سفارت علیه سیاست های خصمانه دولت سعودی علیه جهان اسلام شعار دادند.

 وی خاطرنشان کرد: اما در این گونه تجمعات در گذشته نیز شاهد بوده ایم که گاهی اوقات در میان مردم افرادی با اهداف دیگری وارد می شوند و دست به اقدامات خرابکارانه می زنند .

عضو کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی تصریح کرد: بعید نیست که در این اقدام، افرادی در بین مردم نفوذ کرده و دست به اقداماتی زده باشند که آن اقدامات مد نظر و مورد تائید مسئولین نظام و حتی مردم هم نبوده است، بنابراین احتمال امنیتی بودن موضوع وجود دارد که در حال بررسی است تا مشخص شود چه کسانی  و با چه انگیزه هایی وارد صفوف مردم شده اند.

نقوی حسینی تاکید کرد: با توجه به وجود دوربین و فیلم برداری از حادثه، افراد قابل شناسایی هستند و نتیجه آن به مقامات قضایی اعلام خواهد شد.

 

اخبار سیاسی - خبرآنلاین