اخبار


2 دقیقه پیش

عکس: استهلال ماه مبارک رمضان

همزمان با آغاز ماه مبارک رمضان جمعی از کارشناسان حوزه نجوم همراه با نماینده دفتر استهلال مقام معظم رهبری عصر دوشنبه هفدهم خرداد برای رصد هلال شب اول ماه مبارک رمضان بوسیله ...
2 دقیقه پیش

تا 20 سال آینده 16 میلیون بیکار داریم

وزیر کشور گفت: در نظام اداری فعلی که می‌تواند در ۱۰ روز کاری را انجام دهد، در ۱۰۰ روز انجام می‌شود و روند طولانی دارد که باید این روند اصلاح شود. خبرگزاری تسنیم: عبدالرضا ...

بازداشت جاسوسان عربستان توسط انصارالله


جنبش انصارالله شماری از عناصر وابسته به عربستان در برخی نهادهای نظامی از جمله سرویس امنیت ملی را شناسایی و بازداشت کرد.

خبرگزاری فارس: جنبش انصارالله یمن، طی چند روز گذشته، موفق شد چندین جاسوس عربستان را که در نهادهای ارتش، سرویس امنیتی و سروییس امنیت ملی وسیاسی یمن فعالیت و خیانت می‌کردند بازداشت کند.

روزنامه سعودی «الشرق الاوسط» چاپ لندن در گزارشی تحت عنوان اینکه انصارالله یمن تعدادی از اعضای و سران ارتش را به اتهام همکاری با ائتلاف عربستان بازداشت کرده است، گزارش کرد که این افراد عضو ارتش، نیروی امنیتی و سرویس اطلاعاتی بوده‌اند.

بر اساس این گزارش، این جاسوسها از طریق کار گذاشتن تراشه‌ها و ردیاب‌ها در برخی نقاط حساس، جنگنده‌های سعودی را در هدفگیری مراکز نظامی کمک می‌کردند.

الشرق الاوسط به نقل از یک مقام نظامی در یمن نوشت: افراد مسلح (وابسته به) حوثی‌ها بازداشت‌های گسترده‌ای در نیروهای ارتش، امنیتی و سرویس اطلاعات امنی ملی و سیاسی کرده‌ و دهها نفر را بازداشت کردند.


ویدیو مرتبط :
جزئیات بازداشت جاسوسان رسانه ای

خواندن این مطلب را به شما پیشنهاد میکنیم :

تظاهرات مردم علیه آل سعود/ بازداشت روحانی شیعه عربستان



اخبار,اخبار جدید,اخبار جالب

 

تظاهرات مردم علیه آل سعود/ بازداشت روحانی شیعه عربستان

"شیخ نمر النمر" از روحانیون برجسته شیعی شرق عربستان توسط نیروهای امنیتی رژیم آل سعود مجروح و بازداشت شد.

به گزارش جهان، به دنبال حماقت نیروهای امنیتی سعودی در تیراندازی به روحانی برجسته شیعی، مناطق شرقی عربستان نا آرام و به آتشفشانی از خشم علیه آل سعود تبدیل شد.

پایگاه احرار القطیف گزارش داد: صدها نفر از اهالی العوامیه در حال حرکت به سوی القطیف برای شرکت در تظاهرات بزرگ در خیابان الثوره هستند.

از سوی دیگر خبرها حاکی از خشم شدید مردم الاحساء در اعتراض به بازداشت و زخمی شدن شیخ النمر است.

نبیل رجب فعال حقوق بشری بحرینی نیز در واکنش به بازداشت شیخ النمر و تیراندازی به وی گفت: تجاوز به شیخ النمر تجاوز به ما است، زیرا وی زبان حال محرومان در جزیره العرب است.

"محمد النمر" برادر شیخ النمر النمر اعلام کرد که نیروهای پلیس در یکی از خیابان های اصلی شهر العوامیه و نزدیک های ساعت 4 بعد ازظهر کمین کرده بودند و زمانی که شیخ النمر از مزرعه خود به خانه باز می گشت، خودروی وی محاصره شد و پلیس اقدام به شلیک گلوله های هوایی کرد.

وی افزود: بلافاصله پس از آنکه از حادثه مطلع شدم به محل حادثه رفتم و دیدم که خودروی برادرم مورد اصابت قرار گرفته است.

شیخ النمر یکی از بزرگترین مخالفان رژیم آل سعود در شرق عربستان به شمار می‌آید و همواره مردم این مناطق را به تظاهرات علیه این رژیم فرا می‌خواند.

النمر حدود 10 روز پیش در یکی از سخنرانی‌های خود در یکی از مساجد شهر العوامیه گفت: من یقین دارم که بازداشت یا کشته شدن من، باعث ایجاد نهضتی خواهد شد.

کشته شدن دو معترض

شبکه پرس تی وی در خبری فوری از کشته شدن دو معترض عربستانی بر اثر شلیک نیروهای رژیم سعودی خبر داد.

شبکه العالم گزارش داد که دو جوان عربستانی با نام‌های "اکبر شاخوری" و "محمد فلفل" در تظاهرات روز گذشته توسط نیروهای آل سعود به شهادت رسیده‌اند و چهار نفر دیگر در این حمله زخمی شده‌اند.

این تظاهرات در محکومیت تصمیم دولت در دستگیری شیخ نمر النمر بوده و بنا بر گزارش‌ها نیروهای سعودی از سلاح جنگی برای متفرق کردن معترضان استفاده کرده است.

معترضان تاکید دارند تا زمانی که شیخ النمر آزاد نشود اعتراضات ادامه خواهد داشت./جهان نیوز