اخبار


2 دقیقه پیش

عکس: استهلال ماه مبارک رمضان

همزمان با آغاز ماه مبارک رمضان جمعی از کارشناسان حوزه نجوم همراه با نماینده دفتر استهلال مقام معظم رهبری عصر دوشنبه هفدهم خرداد برای رصد هلال شب اول ماه مبارک رمضان بوسیله ...
2 دقیقه پیش

تا 20 سال آینده 16 میلیون بیکار داریم

وزیر کشور گفت: در نظام اداری فعلی که می‌تواند در ۱۰ روز کاری را انجام دهد، در ۱۰۰ روز انجام می‌شود و روند طولانی دارد که باید این روند اصلاح شود. خبرگزاری تسنیم: عبدالرضا ...

بازداشت توهین کنندگان در فیس بوک


دادستان عمومی و انقلاب سیرجان گفت: چهار نفر به دلیل فعالیت تبلیغی علیه نظام و توهین به مسئولان در فضای مجازی فیسبوک توسط سربازان گمنام امام زمان (عج) و با حکم قضایی شناسایی و دستگیر شدند و تحقیقات مقدماتی از آنان آغاز شده است.

خبرگزاری ایسنا: دادستان عمومی و انقلاب سیرجان گفت: چهار نفر به دلیل فعالیت تبلیغی علیه نظام و توهین به مسئولان در فضای مجازی فیسبوک توسط سربازان گمنام امام زمان (عج) و با حکم قضایی شناسایی و دستگیر شدند و تحقیقات مقدماتی از آنان آغاز شده است.

 مهدی بخشی با اعلام این خبر تصریح کرد: قبلا در این راستا دستگیری‌هایی داشته‌ایم که منجر به صدور آرایی شده و برخی از این متهمان به حبس محکوم شده‌اند.
 
وی در ادامه اظهار کرد: در مورد متهمان اخیر نیز تحقیقات مقدماتی در حال انجام است که در هفته‌های آتی پس از صدور رای، اطلاعات تکمیلی منتشر خواهد شد.
 
دادستان سیرجان افزود: اقداماتی همچون فعالیت تبلیغی علیه نظام، توهین به مسئولان و انتشار تصاویری که فاقد حجاب باشند، جرم محسوب می‌شود و در صورت مشاهده برخورد خواهد شد.
 
بخشی اظهار کرد: کسانی که تا کنون مرتکب چنین افعالی می‌شدند، از این به بعد فعالیت خود را قطع کنند و مواظب باشند که در صورت ادامه فعالیت و شناسایی با آنان برخورد خواهد شد که در این صورت احکام شدیدی در انتظارشان است.


ویدیو مرتبط :
فیس بوک چیست؟ کمک به اسرائیل با ورود به فیس بوک

خواندن این مطلب را به شما پیشنهاد میکنیم :

بازداشت عاملان توهین به مقامات در فیس‌بوک


رئیس پلیس فتا (فضای تولید و تبادل اطلاعات) استان سمنان از دستگیری دو نفر كه در صفحه فیس بوك خود به مسئولان نظام توهین می كردند خبر داد.

خبرگزاری مهر: رئیس پلیس فتا (فضای تولید و تبادل اطلاعات) استان سمنان از دستگیری دو نفر كه در صفحه فیس بوك خود به مسئولان نظام توهین می كردند خبر داد.

سرگرد سید علی میراحمدی صبح سه شنبه در گفتگو با خبرنگاران در محل نیروی انتظامی استان سمنان با اشاره به دستگیری دو نفر كه در صفحه فیس بوك خود به مسئولان نظام توهین می كردند افزود: ارتقای امنیت فضای مجازی از طریق رصد و پایش مستمر این فضا مهمترین هدف پلیس فتا است.

وی گفت: ماموران پلیس در شبكه اجتماعی فیس بوك به صفحه ای برخوردند كه طراحان آن، تصاویری با محتوای توهین به مسئولان نظام منتشر می كردند.

رئیس پلیس فتای استان سمنان اظهار داشت: شناسایی عاملان این اقدام مجرمانه در دستور كار قرار گرفت و كارشناسان پلیس با عملیات فرا نرم و به كارگیری توان علمی و فنی خود این پرونده را نیز به سرانجام رساندند.

اشراف كامل پلیس بر فضای سایبری


میراحمدی گفت: مشخصات و آدرس گردانندگان این صفحه كه یك مرد ۴۵ ساله و یك زن ۳۵ ساله بودند در استان به دست آمد و در ادامه نیز هماهنگی های لازم قضایی برای دستگیری متهمان انجام شد.

وی افزود: با اجرای عملیات دستگیری در شهرستان های سمنان و مهدیشهر هر دو متهم بازداشت شدند و تحت بازجویی قرار گرفتند كه با شواهد و اسناد غیر قابل انكار پلیس، متهمان به اقدام مجرمانه خود اعتراف كردند و تحویل مراجع قضایی شدند.

 رئیس پلیس فتای استان سمنان در خاتمه با توصیه به عموم كاربران در خصوص رعایت قوانین و مقررات و پرهیز از ارتكاب هرگونه جرمی در فضای سایبری تاكید كرد: پلیس بر آنچه در این فضا می گذرد اشراف كامل دارد.